Haflinger keuringen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EdelweissBel

Haflinger keuringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 20:46

Ik weet niet of het bij rassenpraat moet zijn, maar plaats het hier maar.

Ik wil met Annebel dit jaar graag keuringen gaan lopen. Maar weten jullie misschien hoe dit in zijn werk gaat en waar er keuringen zijn?

Ik sta met Annebel bij het stamboek ingeschreven, maar daar staat ook niet veel over wanneer de keuringen zijn en van dat soort dingen.

Ik hoop dat jullie me er wat meer over kunnen vertellen.

Groetjes Carolien

ankavdtolber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:51

elke provincie heeft hun eigen keuringen.. anders moet je ff kijken op www.kvth.nl (koninklijk vereneging trekpaard en haflinger) en je hebt 1 x in de jaar een nationale keuring in den bosch... je word op een keuring in leeftijd van je paard in gedeeld.. jah en verder... moet je maar ff pb sturen

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 15:20

Als er een keuring in jouw regio is. krijg je vanzelf een inschrijfformulier.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 15:20

bestaan er ook ruinenkeuringen?

liesje_waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 16:15

Yvonniej schreef:
bestaan er ook ruinenkeuringen?

als je naar een keuring ga en er word niet bij vermeld hengst of merie mag een ruin ook mee doen maar doet dan alleen voer de gangen mee Knipoog logie's Schijnheilig
verder als je een boekje heb waar de gebeurtenissen in staan die geweest zijn staat er ook nog een agenda in wat er nog moet kom (boekje haflinger en trekpaard)daar staan dan ook gelijkt inschrijf papieren bij Lachen
groetjes liza

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 21:30

je moet wel lid zijn van kvth op aan een keuring deeltenemen!
kijk eens op www.kvth.nl
als je daar lid van word bent krijg je elke 2 maand een blad en daar staan de keuringen in en de evenementen!

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 23:18

ja ik ben daar idd al lid van, maar nog niet super lang. Weten jullie of de data van de keuring regio gelderland al bekent is?
Zal dat blad dan maar eens in de gaten gaan houden.

sammetje

Re: Haflinger keuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-05 22:39

Keuringen zijn leuk!!!!

1 x in het jaar heb je de centrale keuring. Dat is in je provincie. Je krijgt (als je lid bent van de kvth) vanzelf een inschrijfformulier. Die keuringen vinden meestal plaats in de zomer. Voor zuid-holland was het afgelopen jaar bijvoorbeeld op 31 juli. In het blad dat je van de kvth ontvangt komt het ook nog wel te staan.

1 x in de twee jaar heb je de nationale tentoonstelling in Den Bosch. Daar komen over het algemeen alleen haflingers die op de centrale keuringen eerste premies hebben gehaald. Dit is ontzettend leuk om mee te maken. Het is afgelopen jaar geweest dus het zal volgend jaar pas weer plaatsvinden. De vraag is nog even of dit wel weer in de brabanthallen kan plaatsvinden omdat hier flink verbouwd wordt o.a.

De centrale keuring duurt 1 dagje, bij de nationale ben je van donderdag tot zaterdag aanwezig. Slopend maar heel leuk.

Als je nog vragen hebt mag je ze stellen hoor. Vorig jaar wist ik er ook nog niets van en was het voor mij ook allemaal nieuw en spannend.

O ja je kan bijvoorbeeld bij de centrale keuring (nationaal ook) meedoen aan bestgaand rijpaard onder het zadel. Is ook wel leuk om te doen denk ik. Heb ik nog niet aan meegedaan omdat mijn haf pas 3 is.