Welke allround hengst?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Puera

Welke allround hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 14:32

Ik ben in het bezit van een leuke merrie (ok, ik ben bevooroordeeld Haha!) met de afstamming Burggraaf x Irco Polo x Farn
Afbeelding
Deze foto geeft een beetje een idee van haar bouw. Het is niet een spectaculaire topper, alhoewel ze heel goed kan springen (hoor ik van omstanders).
Zoals je kunt zien is ze achter wat overbouwd dus dat wil ik eruit fokken (om het zo maar uit te drukken). Ze is 'maar' 1.60m.

Ik zit erover te denken om met haar te gaan fokken dus ik wil jullie mening graag weten qua welke hengst een goede partner voor haar zou zijn. Ik zou graag willen dat het veulen wat groter wordt dan de moeder en achter niet overbouwd is. Het is gewoon een paard voor mezelf, het is niet de bedoeling om er een topper mee te fokken. Ik wil graag wat wedstrijdjes gaan rijden (net wat ik nu met de merrie doe), dressuur en springen. De merrie heeft een heel fijn karakter, koel in het hoofd en recht door zee. Dit wil ik graag terug zien in het veulen, net als de goede springmanieren. Een kleine mate van lijnenteelt ben ik niet bang voor. Ik wil graag me beperken tot KWPN-goedgekeurde hengsten.
Nog even mijn wensenlijstje:
- hengst moet maat vererven
- goed karakter
- correct bewegend en springend paard (goede allrounder)
- kleur is niet belangrijk

Zelf vind ik Tycho (Numero Uno x Purioso) en Sam R (Mermus R x Abgar) wel hele interessante hengsten alleen weet ik niet of deze hengsten goede partners zijn omdat ik geen gevens over hun kan vinden qua vererven. Andere ideëen zijn van harte welkom. Roept u maar! Haha!