Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
supertammy schreef:Uit twee bruine paarden kan wel een bonte komen. Dit is al wel vaker voorgekomen. Meestal is het wel zo dat één van de voorouders dan wel bont was, maar dat bij de ouders dit niet te zien is.
gabrycha schreef:Ik heb in polen gezien dat uit schimmels een zwartbruine merrie kwam, het bruine gen lag echter 4 generaties terug, daarvoor hadden alleen schimmels gezeten... En een bruine x schimmel daar kwam een zweetvos uit met lichte manen
Jammer, kijk maar wat je er nog uit kan ontcijferen! Meavey schreef:supertammy schreef:Uit twee bruine paarden kan wel een bonte komen. Dit is al wel vaker voorgekomen. Meestal is het wel zo dat één van de voorouders dan wel bont was, maar dat bij de ouders dit niet te zien is.
Dat kan dus niet, tenzij 1 van de 2 minimaal bont is.
Maar als ze geheel effen zijn kan er géén bont uitkomen.
SvenErik schreef:Ohw, ik zie nu dat ie niet egt leesbaar meer is!!!Jammer, kijk maar wat je er nog uit kan ontcijferen!
Jean schreef:Het kan echt wel, bij ons ras gebeurd het vaker

Citaat:En wat zijn die dan? Minimaal bont.
Idd bij overo´s komt het ook wel eens voor maar ook die hebben dan minimaat een wiite vlek op de lip.
Maar ik spreek hier ook vooral over tobiano.