Nu was ik benieuwd van welke hengst jullie denken dat deze over een kleine 10-15 jaar ook in ruim 90% van de (Nederlandse) paarden terug te vinden is?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

sarabande schreef:Ik geloof dat je 2 belangrijke hengsten in het rijtje vergeet Amor en Nimmerdor
sarabande schreef:maar hoe zit dat dan met L'invasion. Ik lees toch veelal slechte dingen over hem, slechte voeten enzo. Amor staat bekend als één die 'karakterpaarden' door geeft. Is dat wenselijk om in/over zoveel generaties zo'n hengst meerdere keren voor te laten komen (waarbij je als fokker dus geen keus meer in hebt) Er zijn hengsten/paarden die nu al ruim 10x l'invasion in zich hebben. Ik laat me trouwens niet uit over deze geruchten over L'invasion, maar stel dat het waar is dan zouden zijn genen 20x verankerd worden in een paard. en dan even doemdenkend of erg zwart/wit: Wat misschien resulteert in vroeg verrotte of kreupele paarden.Slechte hengsten, zelfs met meerdere goedgekeurde zonen worden er uitgezeefd in de loop der tijd.
Sammie schreef:maar hoe zit dat dan met L'invasion. Ik lees toch veelal slechte dingen over hem, slechte voeten enzo. Amor staat bekend als één die 'karakterpaarden' door geeft. Is dat wenselijk om in/over zoveel generaties zo'n hengst meerdere keren voor te laten komen (waarbij je als fokker dus geen keus meer in hebt) Er zijn hengsten/paarden die nu al ruim 10x l'invasion in zich hebben. Ik laat me trouwens niet uit over deze geruchten over L'invasion, maar stel dat het waar is dan zouden zijn genen 20x verankerd worden in een paard. en dan even doemdenkend of erg zwart/wit: Wat misschien resulteert in vroeg verrotte of kreupele paarden.
Met Lucky boy paarden die niet boven de 1.65 uit willen komen of laat rijp zijn. Bij Ferro het korte voorbeen. Roemer: beknopt. enz..
Om maar even overna te denken

Alikesflame schreef:Ferro maakt denk ik ook wel veel kans dus automatisvh ulft ook. Er zullen wel meerdere zijn die vaak voorkomen. Zelf zou ik niet graag gribaldi terug zien in een springer.