afstammelingen van de hengst Casimir gezocht

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Deerne

afstammelingen van de hengst Casimir gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 15:15

Hallo,

Ik heb een ruin van de afstamming casimir. Ik heb hem gekocht toen hij 4jaar was en net zadelmak was gemaakt. Inmiddels is hij 11 en ben ik nog steeds super blij met hem *LOL* . Nou ben ik nieuwschierig naar mensen die ook een afstamming van casimir hebben en hoe het karakter van die paarden is. Die van mij is echt een schat knuffelig maar kan ook heel zenuwachtig zijn. Ik kan nu alles met hem doen maar dat heeft ook zijn tijd nodig gehad. Hij moet je wel echt vertrouwen. Ook kan ik er niet zomaar iemand opzetten en laten dressuren want dat pikt hij dus niet. Maar als je zijn vertrouwen hebt ook als vreemde dan vertrouwd hij helemaal op jou.
Ben zeer nieuwschierig naar jullie reactie's

Groetjes

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 19:00

Een kennis van me had een jaar of twee jaar terug een Casimir.
Was een heel dominant beestje, ging echt vuil achter andere paarden aan tot hij ze het land uit had.
Hij had ook een hele rare tik dat hij, als hij op stal stond, met zijn tong aan de zijkant naar buiten ging en dan heel raar met zijn kop en tong bewegen en dan zat zijn hele bek onder het schuim Haha! Zag er altijd heel stom uit Haha! Met bit in deed hij dat gelukkig niet.

Was verder wel een heel fijn paard en sprong ook goed.

trowing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 19:02

ik heb van veulen af aan een zwartbonte casimir gehad uit een samber moeder. helaas heb ik hem moeten verkopen, was wel een paard met een gebruiksaanwijzing. hij kon super lopen en was vooral een goeie springer. het was wat een zwaarder gebouwt type. maar had zo te lezen wel bijna hetzelfde kakarkter als jouw paard. al;s je meer wil weten hoor ik het wel
kan je eventueel wel foto,s toesturen

lummeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 22:24

Hallo Danilo

Wat leuk. Ook ik heb een ruin van casimir. Zoals jij je paard beschrijft is voor mij heel herkenbaar. Knuffelig maar o wee als hij een pesthumeur heeft. Als er iets op stal is gebeurd merk ik het altijd direct aan hem. Dan is hij druk, happerig echt stierlijk vervelend. Hij kan inderdaad heel nerveus zijn maar vertrouwt blind op mij. Als ik rustig blijf dan is er niets aan de hand. Dan heeft hij zo iets van oke, dan zal het wel niet eng zijn.
Als je zijn vriendje bent (mijnheer is heel erg kieskeurig hoor) dan mag je op zijn rug. Kent hij je niet, dan zie je hem denken 'en wie mag jij dan wel zijn. Kennen wij elkaar'.
Die van mij is inmiddels 12 met een stokmaat van 1.80. Kijk maar even in mijn profiel. Daar staan een aantal foto's van hem.

Groetjes

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 16:01

ik heb een CASIMIR fok merrie..
erg leuk beest..
bruin 162
beetje eenkennig maar lief karakter,,
kon super springen..
was erg braaf met beleren.. een jaar later kwam ze met hey,, ik kan ook nog steigeren.. dit is leuk, maar dat was gelukkig ook maar een korte periode..

ik kreeg haar trouwens niet verkeersmak.. ik ben wel 10 x de sloot in gevlogen en bouwlanden door gescheurd..

helaas is deze merrie vast komen te liggen op stal..
en de blessure was zo ernstig dat ze niet meer in de sport kan maar gelukkig kan ik nog wel met r fokken..

ze laat iedereen bij der veulen minst pap of ik er maar bij zijn.. anders kom je er niet in..

ze is ontzettend lief naar der veulentjes.. ze mocht wel wat strenger zijn afentoe..

die van mij is totaal niet dominant naar andere paarden..

Omber is nu 8

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 16:06

hey lummeltje.. die van jou heeft ook al net zn mooi front als die van mij..

Deerne

Re: afstammelingen van de hengst Casimir gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 14:36

Hai Trowing,

Lijkt me leuk als je me wat foto's kan doormailen. Ik heb ook een foto van zijn vader maar vind het ook erg leuk om foto's van andere afmstammelingen te krijgen.

Groetjes Danilo

FleurFidom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:30

Ik heb een merrie van Hradetzky x Casimir ze heet Saffira en is 12 jaar ze spring z klasse en L2 dressuur ze houd niet zo erg van knuffelen, maar als ze je eenmaal vertrouwd doet ze alles voor je!
ze heeft totaal geen problemen met andere paarden ze wil altijd juist met iedereen vriendjes maken :) ,
ze houd alleen niet zo van andere mensen die ze niet kent die mogen ook niet aan haar komen :P