Polansky op een Hierarchxcassis?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nadiene

Polansky op een Hierarchxcassis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 13:31

Even een vraag, ik ben nl een leek.

Ik heb een merrie van ca 1.65m, bloederig type, korte rug, goede beweging maar wat weinig front, ze is zelf donkerbruin/zwart.

Helaas lukt het me niet om foto's te plaatsen.

Ik wil haar graag laten dekken (insemineren) door Polansky.

Ik hoop op een veulen met maat en front, goede beweging en goed achterhandgebruik.

Zou het lukken?
om met Polansky wat meer lengte in de rug te krijgen en wat meer front, de beweging hoop ik minimaal te behouden, en maximaal iets te verbeteren door wat meer achterhand-gebruik, mijn merrie heeft zelf een sterke stap en galop, draf is dus iets minder, vanwege iets te weinig stuwing vanuit de achterhand, en ze toont iets overbouwd door haar enorme achterhand, korte rug, en in verhouding weinig bespierde hals en voorhand, ook heeft ze een oud model hoofd (ramsneus), maar persoonlijk vindt ik dit wel bij het type passen, ze mag alleen wat "robuuster" tonen, ze is zelf erg "bloederig" (beetje "popperig" zelfs)
Ik lees veel dat Polansky weinig vererft van zichzelf.

Nou ik hoop dat iemand hiernog uit kan komen Haha!

Zo niet, vragen staat vrij.

Ik hoor graag jullie meningen, graag een beetje onderbouwd, met eventuele andere suggestie's, Obelisk vindt ik persoonlijk geen mooie hengst, ik houd niet van zijn type/uitstraling, maar ieder commentaar is welkom hoor!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 13:38

Hoe is jouw merrie gefokt?? Polansky sluit het beste aan op bloedmerries, maar uit jouw beschrijving krijg ik geen helder beeld.
Er is vast wel iemand die een foto voor je wil opladen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 13:53

Polansky geeft ook wel eens lelijke hoofden. Als je even een foto naar mijn emailadres stuurt(profiel) dan upload ik de foto(s) wel voor je.

Nadiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 13:53

Merrie is een Hierarch x Cassis x Cocktail, en is een bloed-type, Qua exterieur en karakter (Hete merrie om te rijden), ik kan wel een (oude) foto sturen van haar inscannen daar kun je het exterieur zien op 3-jarige leeftijd (niet bespierd) een recente (mooie) foto heb ik niet.
Heb je daar wat aan?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 14:05

Als er een goed achterbeen inzit en een mooie crouppe is Polansky niet zo'n verkeerde keus.
Sorry ik had trouwens de afstamming in de titel niet gezien Bloos!

Nadiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 14:56

Afbeelding

Even testen, en gelukt!
Hier zie je niet zoveel op, maar misschien kan ik nog een betere plaatsen.