Ik heb een merrie van ca 1.65m, bloederig type, korte rug, goede beweging maar wat weinig front, ze is zelf donkerbruin/zwart.
Helaas lukt het me niet om foto's te plaatsen.
Ik wil haar graag laten dekken (insemineren) door Polansky.
Ik hoop op een veulen met maat en front, goede beweging en goed achterhandgebruik.
Zou het lukken?
om met Polansky wat meer lengte in de rug te krijgen en wat meer front, de beweging hoop ik minimaal te behouden, en maximaal iets te verbeteren door wat meer achterhand-gebruik, mijn merrie heeft zelf een sterke stap en galop, draf is dus iets minder, vanwege iets te weinig stuwing vanuit de achterhand, en ze toont iets overbouwd door haar enorme achterhand, korte rug, en in verhouding weinig bespierde hals en voorhand, ook heeft ze een oud model hoofd (ramsneus), maar persoonlijk vindt ik dit wel bij het type passen, ze mag alleen wat "robuuster" tonen, ze is zelf erg "bloederig" (beetje "popperig" zelfs)
Ik lees veel dat Polansky weinig vererft van zichzelf.
Nou ik hoop dat iemand hiernog uit kan komen
Zo niet, vragen staat vrij.
Ik hoor graag jullie meningen, graag een beetje onderbouwd, met eventuele andere suggestie's, Obelisk vindt ik persoonlijk geen mooie hengst, ik houd niet van zijn type/uitstraling, maar ieder commentaar is welkom hoor!