Drachtig ? Oh nee niet een 4-de erbij toch!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zynoeska

Drachtig ? Oh nee niet een 4-de erbij toch!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 09:07

Tja hoe omschrijf je dat nou?
We hebben bijna 2 jaar terug een hengstveulen gekregen (fjord). We hadden al 2 oudere merries en eentje heeft toen dus dat veulen gekregen. Een heerlijk ding...Zylaska genaamd en echt een kanjer Bloos
Een druppel water met zijn moeder...alleen het geslacht is van zijn Pa (Lestor).

We hebben hem toen afgespeend door hem met die andere merrie (tante Nannette) in een landje te zetten....en waren er van overtuigd dat dat goed ging. Niets geen gespring gezien van "little Zylaska"...
Met de paasdagen zagen we wel dat hij wat manser werd....hij moest maar snel in het voorjaar geholpen worden. Zo gezegd zo gedaan en hij veranderde van stoere vent in lekker ding Knipoog

Maar die tante is dus een hele tijd kreupel geweest (artrose blijkt nu) en nu zijn we weer wat aan het opbouwen.....maar je snapt het al....ze krijgt bijna geen voer...wordt inmiddels wel weer aardig bereden...maar haar singel moet alleen maar strakker...en eigelijk bij goed kijken blijkt dat ze een buik heeft hangen..... Bloos!

Ze moesten nog geent worden...vanmiddag komt de DA en we hebben hem maar gevraagd om zijn spullen mee te nemen.
Ergens vind ik het onwijs leuk om een eigen fokprodukt te krijgen maar aan de andere kant hebben we er nu al 3 (en das eigelijk al 1 teveel als je met zijn 2-en bent Schijnheilig ). Bovendien staan ze gewoon in pension dus ik denk dat mijn girorekening het ook niet leuk vind....

Nou ik moest het gewoon even kwijt hoor....even delen met anderen.
Ik zal jullie wel inlichten wat het resultaat van vanmiddag is...misschien is ze wel schijnzwanger Haha!

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 09:46

Nou dat is ook niet niks nee. Scheelt je toch weer een paar honderd euro als ze echt drachtig blijkt te zijn.
Ik ben wel benieuwd hoor!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 09:53

ik ben benieuwd!!!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 09:54

Oeps ... volgende keer een hengstveulen maar meteen apart zetten na het afspenen ...

zynoeska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 10:10

Tja je hoort het weleens.....maar ja dan denk je toch dat het jou niet zal overkomen toch Scheve mond
Ik ben echt ook superbenieuwd...maar hoop ergens ook maar dat er niets aan de hand is.

Zijn we net weer aan het opbouwen met de training en dan moeten we dat zo al weer afbouwen. Ben ook benieuwd of de DA dan kan inschatten wanneer het zou komen....ik heb geen flauw idee Verward

sarahlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 10:28

Ik bern benieuwd wat de DA zegt! Aan de ene kant is het natuurlijk heel leuk, zo'n jong beessie erbij. Maarja financieel aantrekkelijk is het niet.

Laat je de uitslag weten vanmiddag?

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 10:31

sommige hengstenveulens kunnen geloof ik op een leeftijd van 9 maanden dekken, dus het zou in principe kunnen....

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 13:01

Wanneer hebben ze bij elkaar gestaan? En hoe lang?

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 18:38

Ohwja Scheve mond is eigenlijk wel en niet leuk..

Wat zei de DA?? ben eigenlijk benieuwd, hoop maar van niet voor jou..

Kuzz

LadySmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 20:30

Hmm spannend !!
Maar...
Artrose = toch erfelijk !? Of niet ?!

zynoeska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 21:54

JOEPIE....we kunnen weer gerust slapen hoor.....niks aan de hand.

Tja misschien had die buik dan ook echt wel dikker moeten zijn....of had het veuelen er al uit moeten komen....maar ja nu weten we het zeker...niet drachtig dus.

Financieel zeker een mazzeltje Tong uitsteken

niekie_luf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 18:26

aan de ene kant is het iedergeval goed..

maar misschien toch wel een klein beetje jammer...Tong uitsteken

Soetekind

Re: Drachtig ? Oh nee niet een 4-de erbij toch!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 16:59

beetje jammer, maar toch ook wel weer mooi, maar zo'n klein leuk schattif lief veulen is ook wel weer leuk, maar idd de kosten!!

ikkie1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 18:10

ben benieuwd Knipoog

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 19:06

Bij mij ging het net zo!!! alleen wel drachtig, en ik heb de merrie pas 3 maanden en weet dus niet wie de dader is!