We hebben bijna 2 jaar terug een hengstveulen gekregen (fjord). We hadden al 2 oudere merries en eentje heeft toen dus dat veulen gekregen. Een heerlijk ding...Zylaska genaamd en echt een kanjer
Een druppel water met zijn moeder...alleen het geslacht is van zijn Pa (Lestor).
We hebben hem toen afgespeend door hem met die andere merrie (tante Nannette) in een landje te zetten....en waren er van overtuigd dat dat goed ging. Niets geen gespring gezien van "little Zylaska"...
Met de paasdagen zagen we wel dat hij wat manser werd....hij moest maar snel in het voorjaar geholpen worden. Zo gezegd zo gedaan en hij veranderde van stoere vent in lekker ding
Maar die tante is dus een hele tijd kreupel geweest (artrose blijkt nu) en nu zijn we weer wat aan het opbouwen.....maar je snapt het al....ze krijgt bijna geen voer...wordt inmiddels wel weer aardig bereden...maar haar singel moet alleen maar strakker...en eigelijk bij goed kijken blijkt dat ze een buik heeft hangen.....
Ze moesten nog geent worden...vanmiddag komt de DA en we hebben hem maar gevraagd om zijn spullen mee te nemen.
Ergens vind ik het onwijs leuk om een eigen fokprodukt te krijgen maar aan de andere kant hebben we er nu al 3 (en das eigelijk al 1 teveel als je met zijn 2-en bent
). Bovendien staan ze gewoon in pension dus ik denk dat mijn girorekening het ook niet leuk vind....Nou ik moest het gewoon even kwijt hoor....even delen met anderen.
Ik zal jullie wel inlichten wat het resultaat van vanmiddag is...misschien is ze wel schijnzwanger