Welsh pony hengsten.....GEZOCHT

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

brentje

Welsh pony hengsten.....GEZOCHT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 14:48

Ik ben op zoek naar welsh pony hengsten, ik wil me merrie dit jaar of volgend jaar laten dekken, maar nou zoek ik een LEUKE MOOIE welsh hengst Cool
Me merrie wordt ong rond de 1.35 dus een kleine C Lachen Knipoog .....
Ik heb wel op de site gekeken van welshpony's maar daar kon ik weinig vinden...
Wie kan mij helpen, de hengst moet wel goed gekeurd zijn en dus papieren hebben!!!... Kleur maakt niet uit ( maar heb wel 1 ding ABSOLUUT GEEEENNN Witte!!!! )
alvast bedankt

groetjes brenda

Walco_Aqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 16:37

Heej, je moet maar eens kijken op www.nwpcs.nl en dan klikken op 'fokkerijzaken' en daarna klikken op 'hengstenstapel'. Daarna kun je verder klikken op 'Lijst met stamboek- en basisboekhengsten'. Daar zie je heel veel hengsten waar je denk ik wel een keuze uit kan maken. Succes ermee!

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 16:53

Kijk eens op de site www.jboeve.nl daar staan drie hele goede en mooie welsh hengsten op. Veel succes!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 19:57

www.ysselvliedt.com
heeft de ter dekking staande hengsten op hun site staan, ook die die verhuurd zijn en de nieuwe lichting.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 20:26

Hoi, één tip: een pony van 1.35 kan hooguit een grote C zijn, de C maat loopt namelijk tot de 1.37 bij de Welsh.

Maar, ik denk dat je geen sektie C hebt (Welsh Pony van het Cob type), maar eerder een sektie B of een sektie K. Zou wel handig zijn te weten voor de hengstenkeuze Knipoog

Je veulen zal trouwens nooit wit geboren worden, maar ik denk dat je het over een grijze hebt. Dat kan wel geregeld worden, hoewel je de mooiste kleur dus uitsluit Knipoog Smaken verschillen.

Wil je een groter veulen? Dan ligt een NWR voor de hand, met name als je pony al NWR of WPBR is. Is je merrie een sektie B merrie en wil je zuiver fokken, dan kan je beter een sektie B hengst nemen.

PS: ik zie net dat je merrie een Welsh-Arabier is? Dan zou ik een NWR hengst uitzoeken Knipoog

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 21:13

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 17:21

wat is je bedoeling met het veulen ? en wat voor maatje zoek je ?
Laatst bijgewerkt door amigootje op 22-01-05 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

brentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-05 17:21

heej mensen
Bedankt voor de reactie's!!! Maar mijn pony is zuiver welsh, de welsh arabier is mijn vorige pony;)....
ik ga opzoek naar een mooie hengst en laat jullie nog weten welke het geworden is!!