draver papieren ? fokken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nikki19

draver papieren ? fokken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 12:21

hallo ik heb een merrie
een arabisch volbloed allen ik heb alleen gekopieerde papieren omdat ze uit de drafsport gehaald is en schijnbaar kan ik alleen de papieren krijgen als ik me daar inschrijf ,wat dus duur is ?

is dat waar of klopt dit niet?

vraag 2 ik wil een veulentje van mn merrie en heb eventueel al een hengs alleen waar wordt dit veulen dan ingeschreven ? of wordt die niet ingeschreven ?

ik hoop dat iemand mij info kan geven daarover

bedankt

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 12:43

Een arabische merrie is niet uit de draverijen gehaald hoor Knipoog Daarin koersen alleen dravers. Als je er mee wil fokken en stamboekpapieren wil hebben, zal je inderdaad bij het stamboek aan moeten melden. Ik weet alleen niet hoe idt bij de arabieren zit. Bij de dravers is het erg moeilijk om de papieren te krijgen als ze zonder papieren verkocht zijn. Als ik jou was stuurde ik even een mailtje naar de NDR www.ndr.nl met je vraag. Zij kunnen je daar wel mee helpen

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 12:49

Ik heb net even gekeken in je profiel en even op internet, jij hebt Jenneke Loo? Dat is dus een volle draver, en geen arabier. Wat voor hengst was je van plan om erop te zetten, een draver of een ander ras? Als je haar weer aangemeld krijgt bij het stamboek en er een draver op zet, krijg je er papieren bij van de NDR ( als je het veulen aanmeldt tenminste). Zet je er een ander ras op, dan krijg je geen papieren van de NDR.

nikki19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 12:51

wkoekoek schreef:
Ik heb net even gekeken in je profiel en even op internet, jij hebt Jenneke Loo? Dat is dus een volle draver, en geen arabier. Wat voor hengst was je van plan om erop te zetten, een draver of een ander ras? Als je haar weer aangemeld krijgt bij het stamboek en er een draver op zet, krijg je er papieren bij van de NDR ( als je het veulen aanmeldt tenminste). Zet je er een ander ras op, dan krijg je geen papieren van de NDR.

waarom staat op haar papier dan volbloed arabier ????

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 12:58

Wat voor papieren zijn dat dan, zijn die uitgegeven door de NDR of door de KNHS?

nikki19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 13:01

volges mij door ndr teminste hun logo staat erop

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 13:27

Als ik jou was, zou ik haar alleen inschrijbven bij de NDR als je daadwerkelijk een draverhengst erop zet en als je dan later met dat veulen de draverijen in wil, anders kost het alleen maar onwijs veel geld! je moet dan namelijk niet alleen je paard, maar ook jezelf laten registreren als eigenaar en dat kost honderden euro's per jaar

nikki19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 14:31

Mackie schreef:
Als ik jou was, zou ik haar alleen inschrijbven bij de NDR als je daadwerkelijk een draverhengst erop zet en als je dan later met dat veulen de draverijen in wil, anders kost het alleen maar onwijs veel geld! je moet dan namelijk niet alleen je paard, maar ook jezelf laten registreren als eigenaar en dat kost honderden euro's per jaar

dus als ik er een arabier opzet dan krijg ik dus helemaal geen papieren van mn veulen als ik het goed begrijp ? Verward

(ik heb geen verstand van papieren fokken en drafsport )

maar wat kan ze dan in die tak gedaan hebben ????

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 14:37

Geen stamboekpapieren in ieder geval. Ik begrijp alleen niet over welke papieren jij het hebt, de echte stamboekpapieren of het paspoort? Als het goed is is het een volle draver, dan moet er harddraver staan. Als je daar een arabier op zet krijg je wel een paspoort van de KNHS maar niet van de NDR.

nikki19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 14:41

wkoekoek schreef:
Geen stamboekpapieren in ieder geval. Ik begrijp alleen niet over welke papieren jij het hebt, de echte stamboekpapieren of het paspoort? Als het goed is is het een volle draver, dan moet er harddraver staan. Als je daar een arabier op zet krijg je wel een paspoort van de KNHS maar niet van de NDR.

pfffff lekker ingewikkeld dus Haha!

ik bedoel dus stamboekpapieren voor het veulen

maar je weet niet wat mijn merrie dan wel voor gebruikt kan zijn ?
volges de oude eigenaar had ze voor n sulky gelopen Verward

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 14:42

Dan is het toch echt een draver. Mara daar moet een volle draver op wil je er NDR papieren bij hebben.

nikki19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 14:46

wkoekoek schreef:
Dan is het toch echt een draver. Mara daar moet een volle draver op wil je er NDR papieren bij hebben.

daar gaat aristo (hengst die ik uitgezocht had)

want we wilde haar laten dekken maar het was wel belangrijk dat er goede papieren bij kwamen dus dan moet ik een volle draver hebben en die kosten niet goedkoop in de dekking Scheve mond

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 14:49

Ik dnek dat vooral de kosten van het stamboek nogal hoog zijn. Je moet je namelijk als eigenaar laten registeren. Een leuke hengst hoeft niet perse duur te zijn. Gold Arrow bijvoorbeeld, was maar 75 euro dekgeld geloo fik. Verder staan op www.flevofarm.nl ook een heleboel, maar ook veel buitenlanders. Incredible Crafts staat daar wel op stal, is een goede hengst doe ook goed vererft.
Maar kijk ook even naar de merrielijn. Ik kan wel voor de uitzoeken wat de rest van de familie gebracht heeft. Als daar geen goede veulens van zijn gekomen, heeft het ook weinig zin om een veulen erbij te fokken.

nikki19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 14:53

wkoekoek schreef:
Ik dnek dat vooral de kosten van het stamboek nogal hoog zijn. Je moet je namelijk als eigenaar laten registeren. Een leuke hengst hoeft niet perse duur te zijn. Gold Arrow bijvoorbeeld, was maar 75 euro dekgeld geloo fik. Verder staan op www.flevofarm.nl ook een heleboel, maar ook veel buitenlanders. Incredible Crafts staat daar wel op stal, is een goede hengst doe ook goed vererft.
Maar kijk ook even naar de merrielijn. Ik kan wel voor de uitzoeken wat de rest van de familie gebracht heeft. Als daar geen goede veulens van zijn gekomen, heeft het ook weinig zin om een veulen erbij te fokken.

ik zal de papieren wel eens opzoeken (liggen thuis ben op het werk )
kan ik je een pb daar mee sturen ? krijg je m morgen want ik heb geen internet thuis Huilen

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 14:55

Is prima hoor Dan zoek ik het van het weekend even op in de stamboeken

nikki19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 14:58

wkoekoek schreef:
Is prima hoor Dan zoek ik het van het weekend even op in de stamboeken

oke OK dan! bedankt alvast en je hoort het morgen dan

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 15:04

Mijn merrie ook een draver heeft twee veulens gehad.Van een Kwpn dacht ik hengst.Zit geen papier bij ,alleen 1 van de twee is wel opgenomen in het kwpn veulen boek oid??(Of zit er dan wel papier bij maar allesn dat ze is wel geschetst namelijk hmm *LOL*)

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 16:25

Maar wil je met je veulen dan echt gaan deelnemen aan draverijen?? Anders kan je er toch mooi een arabier opzetten, wordt vast een leuk paard! Dan krijg je wel papieren van de KNHS

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 17:55

Geen papieren bij de KNHS (nou ja geen stamboekpapieren), maar wel een paspoort, toch?

andrea26

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 20:43

wat maakt het uit. een papier zecht niets over een paard!!
Met dat stamboom papieren is helemaal niet noding. wij fokken ook paarden we hebben 2 kwpn paarden en een hengst. maar geen papieren, Je kan beter van een mak, lief paard een veule fokken dan van een draak van een paard! wand het is erfelijk. wij hebben altijd mooie liefe veulens. en als je met het stamboom wild mee doen. is een ding zeker= geld klopperij!!!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 21:08

Daar gaat het hier niet echt om. Mocht je willen koersen met het paard, dan moet het papieren hebben, zonder die kom je de baan gewoon niet op.

Citaat:
want we wilde haar laten dekken maar het was wel belangrijk dat er goede papieren bij kwamen dus dan moet ik een volle draver hebben en die kosten niet goedkoop in de dekking

En de TS wil ook duidelijk een paard met papieren fokken.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 00:59

VMR -> FA

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 01:20

Mackie schreef:
Anders kan je er toch mooi een arabier opzetten, wordt vast een leuk paard! Dan krijg je wel papieren van de KNHS

Geen papieren van de KNHS - de KNHS is geen stamboek. Je kunt het veulen wel laten registreren bij het NRPS, dan krijg je een NRPS-papier. Om geregistreerd te kunnen worden bij het NRPS moet een paard of pony minimaal 12.5% Arabisch bloed voeren. Met een Arabische hengst op een dravermerrie kom je dus op 50%.

Ik spreek uit ervaring, ons paard is zo'n kruising Arabier x draver ('Dravebier') met NRPS-papier. En een van de paarden uit het Nederlands WK-team endurance ook. Knipoog

Vinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 07:23

nikki19 schreef:
waarom staat op haar papier dan volbloed arabier ????

Kan het niet zo zijn dat ze uit de rensport komt i.p.v. de drafsport. Ik weet dat ze dat wel met arabieren doen, ik weet alleeen niet of dat ook via de NDR gaat maar dat lijkt me wel.

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 08:20

ja, maar als ze Janneke Loo heet, is het een draver en geen arabier, dus hoe dat op haar papier komt??