KWPN-hengst Ulft overleden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

stalleke

KWPN-hengst Ulft overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 11:35

De KWPN-hengst Ulft is gisterenochtend op 26-jarige leeftijd overleden. Deze legendarische hengst had het keur-predikaat en was onder
andere de vader van de goedgekeurde hengsten Juventus, Fairplay, Dublin, Boston, Convyer, Dukaat en natuurlijk Ferro. Ook was hij de
vader van Habibi, het paard waar Marlies van Baalen in 1998 Europees Kampioen mee werd bij de Junioren. De laatste 11 jaar stond Ulft
op stal bij Agnes Dalemans. De eerste jaren heeft Agnes nog enkele shows met hem gereden maar de laatste paar jaar genoot Ulft van
zijn pensioen. Agnes vertelt daarover: "Ulft mocht de laatste jaren doen waar hij zelf zin in had. Wilde hij naar buiten om van de zon te
genieten dan mocht hij naar buiten en als het te koud was dan mocht hij lekker binnen blijven."

Ook Coby van Baalen heeft ontzettend goede herinneringen aan de hengst. "Het was mijn eerste goedgekeurde hengst die ik te rijden kreeg.
Ulft was in eigendom van de heer Van Tuyl uit Gameren en bracht de hengst bij mij om hem uit te brengen. In die tijd waren er voor de
hengsten nog rubrieken 'bestgaand rijpaard'. Met Ulft heb ik er talloze gewonnen. Het was altijd een strijd tussen Ulft en de hengst Uniform,"
aldus Coby. "De hengst was niet al te groot maar als we op concours waren dan maakte hij zich groter en met zijn bewegingen maakte hij
alles ruimschoots goed."

Na 11 heerlijke jaren bij Agnes op stal te hebebn gestaan, is hij gisteren in zijn stal overleden.

www.dressuurstalvanbaalen.nl

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 12:21