naam KWPNer laten veranderen???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

finley

naam KWPNer laten veranderen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 20:08

Ik heb sinds vorige week een Kwpn ruin ( Kennedy x purioso x makelaar )
Heel leuk beestje alleen de naam is...
Hij is geboren in 2001 en heet Ulrich, ondertussen is hij al omgedoopt tot Ullianov.
Hoe gaat dit in zijn werk als we eenmaal wedstrijd rijden? Moet ik dit melden bij het Kwpn of laten aanpassen? Hoeveel kost dit?
Toen ik vorig jaar naar de Pavo cup ging, hoorde ik bij veel paarden de stamboeknaam vermelden en dan de wedstrijdnaam.
Als ik hier in België hem laat ïmmatriculeren (registeren om deel te nemen aan wedstrijden) wil ik dit doen onder de naam Ullianov, dit kan natuurlijk voor verwarring zorgen als ze dan de kopie van het stamboekpapier met de naam ulrich zien...

kan iemand helpen?

Bedankt OK dan!

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 20:22

Je KWPN naam hoeft niet je wedstrijdnaam te zijn.

Als je je ruin in het stamboek laat opnemen, kan je 1 keer gratis zijn naam laten veranderen.......tenminste dat kan bij merries, dus ik neem aanook bij ruinen Haha!:D:D

finley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 20:24

Worden ruinen ook in het stamboek gezet?

fanclubE_Gal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 20:26

je kan niet je stamboek naam laten veranderen maar wel de sportnaam. dat is de naam die je gebruikt bij wedstrijden. mijn paard heeft geen stamboeknaam alleen G maar boij de wedstrijen heet hij gewoon Guinness dat kun je invullen bij sportnaam, kost niets hoor

finley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 20:51

moet ik dat via het KWPN doen of gewoon de naam gebruiken als ik inschrijf voor wedstrijden?

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 21:58

fanclubE_Gal schreef:
je kan niet je stamboek naam laten veranderen maar wel de sportnaam. dat is de naam die je gebruikt bij wedstrijden. mijn paard heeft geen stamboeknaam alleen G maar boij de wedstrijen heet hij gewoon Guinness dat kun je invullen bij sportnaam, kost niets hoor

Dit is maar 1 keer gratis daarna betaal je volgens mij ergens in de 100 euro ofzo.

Finley als ik jou was zou ik gewoon even contact opnemen met het KWPN daar zullen ze vast wel een antwoord hebben op jou vraag. En anders moet je ff met de KNHS bellen die weten dat ook vast wel.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 22:06

Bij merries kan hetalleen maar als ze nog geen nakomelingen hebben gehad.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 22:16

finley schreef:
Worden ruinen ook in het stamboek gezet?

Daar kun je idd ook mee naar de stamboekkeuring Haha!

De naam van je paard kun je eenmalig gratis op papier laten veranderen bij stamboekopname of overgang van stamboek Schijnheilig

Je kunt ook bij "wedstrijdnaam" op het formulier de door jou gekozen naam invullen, veel simpeler

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 22:40

Volgens mij kun je inderdaad voor een bepaalde leeftijd (ik dacht 3) de naam nog gratis laten veranderen. Correct me if I'm wrong..
En ik vind die naam zo erg nog niet hoor!

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 22:55

je hoeft niet perce bij het kwpn de naam veranderen. heb ik ook niet gedaan. toen ik mijn startkaart aanvroeg heb ik de sportnaam ingevuld.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 23:19

Volgens mij kan de naam na het 3e jaar helemaal niet meer verandert worden...
Maar ik zou dat ook nooit aanhalen, de sportnaam hoeft toch niet hetzelfde te zijn als de stamboeknaam?

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 23:59

KWPN-stamboekrichtlijnen schreef:
Namen van paarden kunnen tot en met het derde levensjaar gewijzigd worden. Een naamswijziging kost 23,-, alleen als het tijdens de stamboekkeuring wordt gemeld, kan het registratiebewijs kosteloos worden gewijzigd.

Ook kan een naam kosteloos worden gewijzigd bij eigendomsmutatie. Als de naam ook aangepast dient te worden in het paspoort kost dit 23,-.

Een naam kan na het derde levensjaar alleen gewijzigd worden als er nog geen nakomelingen geregistreerd zijn bij de merrie.

finley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 22:27

Ik denk dat ik het gewoon zo laat en op wedstrijd gewoon de naam gebruik die ik mooi vind!

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 23:03

je kunt de sportnaam van een paard gewoon veranderen, als je eenmaal een startkaart hebt op de ene naam en je wil het veranderen in een andere, dan zijn er kosten aan verbonden. (iig bij de knhs)

Je hoeft de stamboeknaam niet te veranderen hiervoor. Als je dan jonge paarden wedstrijden gaat rijden, dan kun je gewoon zelf even de sportnaam op het kopie van het papier zetten...

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 13:56

Mijn paard heet Utrolig, stomme naam. Voor wedstrijden het zij Up To Date. Zolang de chipnummers kloppen kan er nooit verwarring ontstaan. Als de naam maar met een U begint is het handoig om de leeftijd te achterhalen.