adios x zeoliet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gillie

adios x zeoliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 19:53

Ik rijd nu een Adios x Zeoliet merrie bij, het is het liefste paard in de stal, maar met rijden...
Zodra ze aan het werk moet is het protest, slaan, bokken, rennen enz.
Kan dit nou echt aan haar afstamming liggen?

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 20:59

Zeoliet staan wel bekend als paarden met een apart karakter.
Maar kan het protest ook voortkomen uit pijn bij het paard.
Ik ken geen adiospaarden maar wel zeoliet paarden, en deze zijn op stal ook wat apart.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 21:37

ken een adios paard maar dat is een schatje kan best wel eens heet zijn maar absoluut betrouwbaar
groetjes bren

brentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 14:33

heej,

Zeoliet staat inderdaad bekent om het apparte karaktertijdens het rijden!!. Het paard adios ken ik ook niet... Ze hebben mij toen aangeraden om NOOIT een zeoliet te kopen, maar er zijn ook paarden van zeoliet die gewoon HEEEl NORMAAL zijn met rijden,. Het kan net als wat vajramani zegt komen doordat ze pijn heeft. Want als ze aan het werk moeten moeten ze hun rug en achterhand gebruiken... Succes !!!
groetjes brenda

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 15:31

Ik heb me wat verdiept in Adios helaas weinig over te vinden maar wat ik zo hoor zijn het wel fijne paarden. Zijn er veelzijdig en willen graag werken en zijn wakker maar niet gemeen.

Over Zeoliet hoor je idd veel ik heb er ook een laten staan op dat papier had ook een vage blik in de ogen (beetje vuil).

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 19:03

het zal nooit volledig aan de afstamming liggen,ieder type paard zoekt een bep. type ruiter,en de 1 kan daar mee om gaan en de ander niet.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 19:06

met les bereik je een hoop..ongeacht welk paard..

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 19:11

Heb zelf een Zeoliet x Pele gereden en daar moest je wel aan rijden, maar was niet echt opvalend moeilijker dan andere paarden.

Marinx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 18:39

Met de Zeoliet die ik in de sport uitbracht was wel iets aparts aan de hand, hij was namelijk steengoed en een kanjer tussen de hekjes en over de balkjes. Ik ken niet alle Zeo``s natuurlijk, maar met een goede africhting bereik je veel en ik denk dat je ook een lastige afstamming goed kan africhten.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 23:42

wij hebben een Mytens x zeoliet... het is het beste paard van stal... hij neemt de meeste prijzen mee naar huis van onze 3 springpaarden!! al moet ik wel zeggen, hij houdt niet echt van dressuren, laat ik het zo zeggen je doet hem er geen plezier mee om tussen de witte hekjes te gaan rijden Scheve mond er zit in ieder geval wel karakter in Haha! dus idd het geldt niet voor alle zeoliet's Knipoog

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 01:01

Prisca schreef:
Ik heb me wat verdiept in Adios helaas weinig over te vinden maar wat ik zo hoor zijn het wel fijne paarden. Zijn er veelzijdig en willen graag werken en zijn wakker maar niet gemeen.

Over Zeoliet hoor je idd veel ik heb er ook een laten staan op dat papier had ook een vage blik in de ogen (beetje vuil).

Mijn opa heeft Adios gefokt. Ik heb nog wel een foto van de moeder van Adios. Als je verder nog info wil hebben over Adios moet je me maar ff pb-en.

Wij hebben ook een Zeoliet, onder het zadel idd erg druk en kijkerig!! Maar zeker niet gemeen!! Op stal is het een echte Knuffel (zo heet ze namelijk ook Haha! )

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 10:25

een meisje bij ons op stal heeft een paard van zeoliet Scheve mond
dat paard is nu 6 jaar...

schrikt van alles,je mag zijn hoofd bijna niet aanraken,hij wilt niet helemaal de hoefslag rond(dit kan natuurlijk ook aan de ruiter liggen),echt een lomp paard Scheve mond

ook met rijden vind ik hem niet super...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 10:59

grote kans dat hij pijn heeft bij z'n halswervels,doordat ie verkeerd naar beneden gereden is/wordt,dat zie je wel vaker bij paarden..dus dat ligt niet aan de afstamming.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 11:43

Elisa2 schreef:
grote kans dat hij pijn heeft bij z'n halswervels,doordat ie verkeerd naar beneden gereden is/wordt,dat zie je wel vaker bij paarden..dus dat ligt niet aan de afstamming.

als je het tegen mij hebt??? Schijnheilig
nee daar ligt het niet aan,ze krijgt goede les van een al wat oudere man,en legt alles rustig uit en weet er best veel van Lachen

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 11:59

ja,het hoeft het ook niet te zijn,maar ik zie het vaak bij paarden..altijd de moeite waard om te controleren natuurlijk,ookal is het heel niet zo..

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 12:17

Elisa2 schreef:
ja,het hoeft het ook niet te zijn,maar ik zie het vaak bij paarden..altijd de moeite waard om te controleren natuurlijk,ookal is het heel niet zo..

het is mijn paard niet dus ik laat niks controleren hoor Knipoog
desire(de bazin)is uhm hoe noem je dat....aan het helpen in someren bij de paardenkliniek.... Schijnheilig
ze leert daar voor dierenartsassistente ofzo denk ik...dusja ik hoop dat ze zelf wel weet of ze haar paard moet laten controleren of niet Knipoog

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 18:47

Wij hebben een merrie (Montecristo X Zeoliet) en daar zit geen kwaad in. Ze heeft een beetje een eigen wil maar dat belemmert niet dat je er goed mee kunt werken en ze wil ook best voor je werken. Het is gewoon een pittig paardje. Verder niks mis mee.. integendeel zelfs want aan een slome duikelaar heb je ook niks.

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 20:20

heej
ik heb ook een zeoliet merrie!
echt een onwijs lief beest zit niks kwaad in.zal je er ook nooit afgooien of bokken. het is absoluut geen knuffel echt een dame op hoge hakken Haha!
Met rijden is het wel iets anders er zit karakter in ja. Verder is ze erg oplettend en helaas kijkerig. Maar hier zijn wij al best goed mee leren omgaan.En als je haar aan het werk zet let ze alleen op jouw. Ik weet dat ze kwa springen best wat aan kan (vorige eigenaar Z mee gesprongen) en wij zijn nu met dressuur bezig en ook hier kunnen we een heel eind mee komen.

Ik zeg altijd zo het ligt niet alleen aan het paard maar ook aan de omgang enzovoorts je kan gewoon niet zeggen van die afstammeling is niks.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 21:32

jah idd springen kunnen zeoliets echt wel hoor!! die van ons is ZZ en nat. 1,40 m !!!!

Pally

Re: adios x zeoliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 10:32

Ik heb een Iroko x Zeoliet.

Echt een super lief dier.
Er zit absoluut geen kwaad in hem en met rijden doet hij nooit een stap verkeerd.
Hij probeert altijd alle oefeningen te doen die ik van hem verlang.
Zelfs kleine en onervaren kinderen kunnen erop rijden.
En voor stalgedrag verdient hij zelfs een dikke 10!!.

Dus oordeel niet te snel over Zeolieten, want er zitten dus ook goede afstammelingen tussen.
En het heeft natuurlijk niet alleen met de hengst te maken, maar ook met de merrie en met de opfok van zo'n paard.
En dat sommigen met rijden vervelend zijn, kan natuurlijk ook aan de ruiter liggen.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 16:02

Ja Zeoliets, moet je echt aankunnen, zodra je ze echt onder je hebt, dus dat je hem aant werk hebt, zijn het echt toppertjes, maar voor je ze onder je hebt, heb je heeel erg hard ervoor moetenwerken

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 16:03

Ik vind mijn zeolietje, persoonlijk echt een toppertje

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 17:24

ik ken een adios. Dat was een hele fijne pony, maar door verkeerd rijden werd het een vreselijk moeilijk dier.
Van Zeoliet hoor je het wel vaker dat ze een poedersuiker hebben.
Maar bij alle paarden kan je het door rijtechnische problemen komen. Dat is waarschijnlijk bij jou paard ook zo. Alle paarden kan je goed krijgen, als je ze eerlijk rijdt.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 19:41

Ik heb niks te klagen over mijn Orame x Zeoliet. Wil werken en af en toe een kop erop. Is verder heel nuchter. Kijkt wel maar verblikt of verbloosd niet.
Misschien heeft het fijne karakter van Orame de overhand.

KimThirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 17:18

Hallo

Ik heb een Cavalier x Zeoliet, heel lief paard maar inderdaad met een karakter. Een super paard met springen! en dressuur vidn ze niet leuk, en ja wel kijkerig en snel schrikkerig, maar daar moet je gewoon mee leren omgaan.
Voor de rest heb ik niks te klagen het is een schat van een paard!