fokadvies Fruhlingmerrie, welke hengst?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mexxuna

fokadvies Fruhlingmerrie, welke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 16:34

Ik wilde vragen welke hengst jullie bij deze merrie (v. Fruhling) adviseren.. ik heb totaal geen idee.
Toch zou ik er nog een mooi KWPN veulen van willen fokken.

Haar goede eigenschappen:
-goed vriendelijk karakter
-goed stalgedrag
-goede galop
-goede springer

Minder goede eigenschappen, die ik zou willen verbeteren:
-geen ruime draf
-snel afgeleid
-zenuwachtig
-alles of niets tijdens wedstrijden.

Hier een paar foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ik hoop dat jullie tips en of goede hengsten weten!!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 18:47

ik ben niet zo'n super hengstenkenner..maar een allround,of dressuurhengst met misch. gelders bloed voor het karakter? voor zover ik kan zien is het wel een mooie merrie..ze zou wel een iets langere rug mogen hebben denk ik?

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 19:07

die lijkt super veel op de merrie (vamanda) van me nicht (mymy op bokt )waar we ook nog een hengst voor zoeken.
ziet er mooi uit.

trowing

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 19:26

als je een springhengst erop wilt hebben zou ik kiezen voor corland.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 21:14

trowing schreef:
als je een springhengst erop wilt hebben zou ik kiezen voor corland.

ik ben alleen van de dressuur.. maar aan de andere kant is zij heel erg springgefokt, dus het is misschien wel beter om er springbloed in te laten of niet??

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 18:22

niemand die mij een goede hengst kan aanwijzen??

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 18:50

waarom kies je niet voor een springhengst met goede bewegingen? laatst was hier een topic over Quattro B volgens mij..een springhengst met goede bewegingen..en je hebt er nog een heleboel met goede bewegingen..Peter Pan..b.v. is mijn ervaring dat zijn nakomelingen hele ruime bewegers zijn..of Burggraaf..

weekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 18:54

roven xx van nijhof! deze hengst geeft zijn goede bewegingen door en kan super springen! en is nu nog betaalbaar.....

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 19:00

horselover ik denk dat je een lijstje moet maken met de hengsten die aan je eisen voldoen en dan gewoon die hengsten in het echt gaan bekijken..dat is het beste

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 19:06

Sorry dat ik dit opbreng hoor, maar ik weet nu na een paar jaar op bokt zo'n beetje welke paarden hetzelfde mankeren als 1 van mijn eigen paarden: arthrose dus.

Ook ik heb een merrie, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om daar mee te fokken, en horselover, jij ook niet een paar maanden geleden !

horselover21"]
mijn paard is ook drachtig en je mag weten.. ik heb me eigen er zwaar in vergist.. mijn paard kan bijna niet meer lopen.. (6mndn drachtig) krijgt veel pijnstillers, na een uurtje stappen op de harde weg is ze zwaar kreupel een aantal dagen..
Ik heb er spijt van nu ik zie hoe mijn paard eronder lijd, met behulp van steffi van de laarse slepen we minousch door de drachtigheid heen. Maar geloof me, ik doe het NOOIT meer!!
[/quote]

en dit:
[quote="horselover21 schreef:
en niet te vergeten: ik heb niet gekozen voor een veulen he? hengst was losgebroken. Heb niet gekozen voor abortus omdat ik dat overdreven vond. Maar je moet moet maar eens komen kijken naar mijn paard het is inderdaad niet leuk en slecht om een artrose paard zo zwaar zien te worden..Boos!

sorry maar ik kan dit echt niet begrijpen Verward dit bericht van jou is van September 2004!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 20:37

zijn er misschien geen 2 merries? anders vind ik dit heel erg vreemd op zn zachts gezegd Verward

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-05 15:42

Ik heb met de veearts afgesproken dat we van het voorjaar weer foto's maken, en een therapie gaan starten als dat de moeite is, toch vinden ik en de veearts het een goed idee om met deze merrie te gaan fokken, omdat ze nu super loopt, ze heeft het helemaal voor elkaar: elke dag naar buiten, savonds naar binnen, ze heeft geen pas meer kreupel gelopen, de laatste tijd.
De veearts zei ook al: als je met een merrie gaat fokken die een bepaald mankement heeft, kan dit tijdens de draagtijd gaan verslechteren OF juist verbeteren.
En mijn merrie voelt dr eigen super tijdens deze dracht, en loopt ook lekker, als ik er weer de sport mee in kan, doe ik dat, en anders fokken we ermee.
Dus op deze manier!!
En aangezien mijn merrie (nog) geen erge artrose heeft... moet ik maar van haar genieten de komende tijd.... toch?
Ze heeft het blijkbaar makkelijker als moeder dan als sportpaard.. dat is nu gebleken..