dit jaar laten dekken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

dit jaar laten dekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 13:27

ik wil graag een veulentje bij romy fokken, maar ik weet nog niet of ik dat dit jaar of dat volgend jaar wil gaan doen.
ik weet ook niet goed wat er allemaal bij komt kijken, dus als iemand mij goed veel informatie zou willen geven over het dekken zelf en dan tijdens de dracht en tijdens en na de geboorte... wat er dus allemaal bij komt kijken.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 13:49

ik heb inmiddels bij de kraamstal een heel uitgebreid bericht gevonden over wat er allemaal bij komt kijken.
wat is zo het kostenplaatje van het fokken van een veulentje? ik wil wel van te voren weten of ik het allemaal kan betalen, zo niet, gebeurd het niet natuurlijk.
en dan nog het idee of ik haar dit jaar zal laten dekken (ze wordt binnenkort 3) of pas volgens jaar.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 14:20

Waarom wil je een veulen fokken en wat voor ras is het?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 15:58

het is een new forest pony.
ik wil om meerdere redenen een veulen fokken; het lijkt me gewoon supergaaf om een keer mee te maken. als ik de mogelijkheid heb wil ik het veulen ook zelf gaan houden en als ze dan met 3 jaar bereden kan worden romy evt verkopen.
ook omdat ik met romy naar keuringen wil gaan en ze voor bepaalde predikaten een veulen moet hebben gehad, maar dat is natuurlijk niet het belangrijkste