Vuilen scheiden van moeder.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Brittol

Vuilen scheiden van moeder.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 16:57

Hoi

Wij hebben net een heel lief veulentje gekregen,het is een paso fino en het is een prachtig veulentje geworden. Maar dat was alweer een tijd geleden. Hij moet nu gescheiden worden van zijn moeder. Het is een hengstje en heet Ricardo. Hij is heel erg lastig te vangen en wij willen hem nog niet drijven. We hebben het volgende gedaan: We pakte de moeder en het veulentje volgde haar braaf tot de stal. Toen hebben we de moeder uit de stal gehaald en het veulentje opgesloten. Het was een beetje zielig Huilen maar ja het moest Ach gut Wat vinden jullie van deze methode?? Of hadden jullie een andere bedacht?? Nou,ja geef er maar antwoord op Pling

Groetjes Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 17:24

Paso fino, is dat een gangenpaard?
Veel mensen doen het zoals jij het beschrijft, ik niet. Mijn veulens zijn het altijd al gewend dat de merrie gaat rijden en blijven dan bij de andere paarden in de wei. Tegen de tijd dat ik ga afspenen doe ik het veulen bij de shet in de wei en haal op een gegeven moment gewoon de merrie erbij weg. Een maatje scheelt enorm voor de stress, het liefst een ander veulen maarja, ik heb ook maar 1. Dan de shet maar. Wel jammer dat je veulen niet zo makkelijk in handen is. Kun je hem moeilijk gerust stellen. Ik geef de merrie tot ze opgedroogd is geen brok en karig gras, daarna wel weer gewoon.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 18:43

[***] schreef:
Paso fino, is dat een gangenpaard?

idd

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 19:00

op de stal waar ik de pony,s verzorg doen ze ook ongeveer zo.
is niks ergs mee.
na een week zijn de veulens over hun moeder heen en zijn ze weer helemaal vrolijk. Haha!