vrijspringwedstrijden, waarom? zo jong al?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

germie

vrijspringwedstrijden, waarom? zo jong al?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 20:05

Ik heb een keer een advertentie gezien voor vrijspringwedstrijden voor 2 en 3 jarigen gezien.
Is een twenter nog niet erg jong om hier aan mee te doen? Hoe jong begin je dan al met trainen?

En wat is de toegevoegde waarde van vrijspringwedstrijden? Gaat dit van een stamboek uit?

Ik vind een twenter nog wel erg jong, een 3-jarige heb ikwat minder moeite mee omdat ze op keuringen ook vrij moeten springen. Maar dan nog, je moeter wel voor trainen en een 3 jarige is nog erg jong.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 21:38

Da's op het moment is Saasveld ook bezig.
De meeste twenters die daar komen zijn amper getraind, en da's wel te zien ook. Ik vind zoiets voor een keer niet bezwaarlijk, mits er met beleid gebouwd wordt. De paarden die zich goed laten zien willen ze ook nog wel eens héle flinke hindernissen voor hun neus zetten, dat vind ik gewoon niet nodig, ze kunnen ook wel zien of ie springen kan als het níet op 1.40 staat.

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 22:38

Concorde schreef:
Da's op het moment is Saasveld ook bezig.
De meeste twenters die daar komen zijn amper getraind, en da's wel te zien ook. Ik vind zoiets voor een keer niet bezwaarlijk, mits er met beleid gebouwd wordt. De paarden die zich goed laten zien willen ze ook nog wel eens héle flinke hindernissen voor hun neus zetten, dat vind ik gewoon niet nodig, ze kunnen ook wel zien of ie springen kan als het níet op 1.40 staat.

In Saasveld doen 3 en 4-jarigen mee. Er doen geen paarden mee, die in dat jaar twee worden.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 22:47

nouja, 2.5 jarigen dan! Maar de jongere dieren die daar lopen zijn wel 9 van de 10 keer net uit de wei geplukt en ongetraind.