Wie heeft er hier een afstammeling van Negro?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Wie heeft er hier een afstammeling van Negro?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 17:50

Wat vinden jullie van paarden met als vader de Ferro-zoon Negro?
En wat voor karakters en bouw hebben jullie paarden?
En prestaties?
En ook goed springen?
Graag alles, alvast bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 18:31

Hieronder een stukje van zijn rapport. Negro heeft nog 60 % gelders bloed en ik zit er aan te denken mijn 3 jarige gelderse merrie door hem te laten dekken. Ik zal dit topic in de gaten houden.

Een eerlijk, betrouwbare hengst, met veel looplust, die beschikt over ruime krachtige bewegingen met veel afdruk.
Negro’s moeder komt uit een top moederlijn, die via de internationale hengsten "Variant"(sterk achterbeen
gebruik doorfokkend) en "Gondelier" (keur) en de predikaat rijke merries "Fewrie"(keur IBOP AA 92) Mewrie (keur pref prest
sport) en Geerie (ster pref prest.) garant staat voor sport, model, kracht en kwaliteit.

Zijn nafok:
Negro liet in 1999 een uniforme groep veulens zien, met een ruime stap, gedragen draf, met veel kracht, afdruk, en goede lichaamshouding,
en een galop met veel souplesse, goede balans en veel afdruk. Tijdens de laatste Hengstenkeuring werden 2 zonen van Negro’s
eerste jaargang getoond. Beiden blonken uit in beweging. Een zoon werd goedgekeurd en de tweede zoon drong door tot de 3de
bezichtiging. Zijn zoon Spargo (Negro x Damocles) is AES gekeurd, en werd uitgeroepen tot kampioen dressuurhengsten nieuwe
jaargang 2002.

Dit is Troy, pas ggk bij het kwpn, maar dat wist je misschien al wel.

Afbeelding

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 20:11

Het valt me op dat Negro's naast een sterk achterbeen vaak goed tot zeer goed kunnen springen! OVer het karakter kan ik weinig zeggen, ik heb zelf geen Negro en heb nog geen positieve of negatieve verhalen over de karakters gehoord.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 21:26

Ik heb ook een Negro x Ulster x wathamin x rigoletto.
Op een paar witte haren op zijn hoofd na, helemaal zwart.
Hij wordt dit jaar drie. En meet nu rond de 1.68m. En is behoorlijk lang.
Heeft een lief en rustig karakter. Heeft een sterk achterbeen. Of hij kan springen dat weet ik niet, nog nooit geprobeerd. Zijn moeder was overigens wel gek op springen.
Ik heb hem nu 1 keer gelongeerd, hij pakt het allemaal heel makkelijk op, alsof hij het dagelijks doet.
Er staan wel enkele foto's van hem in mijn profiel

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 21:31

www.selectsale.nl en dan kss 2005 aanklikken. Negro x Samber.

ken een Havidoff x Darwin die is gedekt door hem, mijn paard stond op de nominatie om gedekt worden door hem (zo'n 3 jaar terug).
En gebruik de zoekfunctie eens, is veel over hem gezegd.

Angie_Uresca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 22:39

Ik heb een dochter van Negro gereden, echt heel betrouwbaar en werklustig. echt bijna nergens bang voor.
paard je is nog niet uitgebracht. Hij is nu 4 of 5 jaar, echt een leuk beessie!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 22:46

bij ons op stal staat een 5 jarige negro. Lang paard, wel heel sterk bewegen, maar schijnt ook ongelofelijk stug en sterk in zn mond/hals te zijn. Gaat nu geloof ik het M1 in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 09:40

Ik had de zoekfunktie ook al geprobeerd, maar op andere topics werd hij nogal afgezeken door steeds dezelfde mensen. Ben benieuwd wat de echte gebruikers van zijn nakomelingen vinden.
Stug in de mond is meestal iets van de ruiter...

alabastro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 09:40

Bij ons staat een Negro x Lauries Crusador xx van een vriend van mij. Heel sterk achterbeen maar deze is echt niet eenvoudig te rijden omwille van een heel gevoelige mond maar ook een beetje merrie aan het been. Het is nu de laatste paar keren wel duidelijk gebeterd. Overigens fokt ze super, ze had een San Remo veulen aan de voet als ze hier aan kwam, wat zich ongelooflijk kan bewegen, los door zijn hele lijf met veel swung.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 14:36

Ik zie net dat ik een verkeerde link hebgegeven. www.kwpn.nl/selectsale.

Negro, ik heb even teruggelezen en ik lees voornamelijk dat ie kort in de voorbenen fokt. De opmerking dat ie veel vossen fokt, vind ik kant nog wal slaan want dit is echt niks negatiefs over de hengst zelf Misselijk . Persoonlijk denk ik dus dat de hengst wel met een beetje bloed gekruist moet worden.
De Negro x Samber vind ik qua beweging en qua bloed behoorlijk positief, al zou hij iets losser in z'n rug mogen zijn.

heeft iemand het moederrapport van Negro, deze ben ik nog niet tegen gekomen op bokt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 18:19

meisje op stal heeft ook een negro,

weinig spectaculair paard wel mooie hals maar niet spectaculair lopen.

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 20:40

alexandra15 schreef:
Wat vinden jullie van paarden met als vader de Ferro-zoon Negro?
En wat voor karakters en bouw hebben jullie paarden?
En prestaties?
En ook goed springen?
Graag alles, alvast bedankt!

Ik heb een Negro x Garant. Een mooi stevig paard. Met heel veel front en 3 goeie gangen. Vooral de draf is met veel schwung. De galop is ook heel goed en ruim en in stap stapt hij 15 cm over.

Zijn karakter: Een lief braaf paard wat heel snel leert. Na 1 keer gekeken te hebben naar iets engs is het daarna niet eng meer. Heeft nog nooit gebokt of er vandoor gegaan of iets dergelijks.

Prestaties: Over 1.5 week kan ik je wat meer vertellen. Dan rij ik met hem onze 1 wedstrijd in de B dressuur.

Springen: Kan hij heel goed, los springen dan. Ik kan en durf niet te springen en onze bak is er momenteel niet voor geschikt. Te nat en te zwaar.

Annemoortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 11:36

Mijn 'buurpaard' is een Negro merrie - donkerbruin, en ongeveer 1.65 hoog. Ze kan super bewegen, met vooral een heel sterk achterbeen. In exterieur vind ik wel wat verbeterpuntjes, o.a. een gezonken bovenlijn en een kort voorbeen. Springen kan ze niet. Ze is heel erg lief van karakter, alleen kan ze soms wat paniekerig reageren en 'zomaar' aan het hollen gaan.

fiehie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 20:10

Wij hadden een Negro x Dublin, erg lieve merrie. Ze was iets ouderwets gebouwd maar met mooie gangen en een sterk achterbeen. We hebben ook een dochter van der staan, 2 jaar uit Santiago (v. Sandro Hit) , die is wat moderner gebouwd maar met dezelfde fijne gangen.
Voor meer informatie kan je altijd pb'en Lachen

Noble-Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 21:17

Ik heb een veulen gehad van Negro...
Helaas overleden op 1-jarige leeftijd.
Was een merrie met een super karakter nergens bank voor en erg koel.
Hele mooie gangen met een erg sterk achterbeen.
Was waarschijnlijk wat te klein gebleven maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.
Een foto van haar staat onderin mijn profiel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 13:04

ik hoor hier toch wel dat de negro die bij mij op stal staat er een is van veel minder kwaliteit dan wat jullie op stal hebben staan!!

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 14:24

Bij de keuringen in Zeeland zijn al een aantal keren veulens van Negro kampioen geworden.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 16:38

Op de manege staat een negro, dat is niet zo'n fijn beest. Wel super braaf, maar een slechte rug, slecht op de benen en een beetje duikboot. Die is nog niet echt doorgetraind dus het kan nog wel beter worden, maar het is nu nog niet echt wat.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 17:13

vonneke schreef:
ik hoor hier toch wel dat de negro die bij mij op stal staat er een is van veel minder kwaliteit dan wat jullie op stal hebben staan!!

Wat zit er achter deze Negro?

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 17:16

Sammie schreef:
Wat zit er achter deze Negro?

Vroeg ik me ook al af!

nescio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 17:42

een vriendin van mij heeft een negro!super leuk mooi dier om te zien maar geen fijn karakter!loopt nu m1 dressuur en kan trouwens ook erg leuk springen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 14:17

ik denk doruto maar daar zal ik om moeten vragen.

overigens, de andere nakomelingen uit deze merrie zijn geen van alle echte uitblinkers

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 15:59

Ik heb ook een Negro X Columbus. Hij is net zadelmak en gedraagt zich voorbeeldig (tot nu toe... Knipoog )

Hij is echt een plaatsje (vind ik) en kan goed bewegen.
Hier zijn wat foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 15:59

Ik heb, sinds 3 maanden, ook een Negro (x Statuar). Hij is M1 dressuur geklasseerd.

Karakter: ontzettend braaf (iets engs, hij kijkt 1 keer, jij zegt het is o.k. en hij vertrouwd je en gaat door). Een echte kroelkip, dol op aandacht. Paard vol humor, doet zelf ook zijn peesjes af namelijk, erg fijn als je nog moet beginnen. Onder het rijden gaat hij voor je door het vuur, hij doet alles voor je en wil graag leren en werken. Erg leergierig.

Exterieur: hij is niet zo groot (ik vind hem groot zat), ongeveer 1.67-1.68m. Mooi, edel hoofdje. Spectaculair voorbeen, gooit hoog op in de galop. Zéér sterkt achterbeen gebruik. Zeer ontspannen qua spierspanning. Aan de longe, zonder bijzet, loopt hij te "Stofzuigen" met de neus over de grond. Heel ontspannen rugspieren. Zeer stevig paardje, lekkere dikke nek.

Bewegingen: tijdens het losgooien en longeren zonder bijzet nog wel eens een sprintje en bokje. Onder het zadel zou hij dit nooit doen. Stap zeer ruim, stapt wel 10 cm over met zijn achterbenen. Draf zeer veel schwung. Zeer mooi voorbeen en zeer actief achterbeentje. De galop is nog heel ruim. Met de voorbenen gooit hij dan heel hoog op (in het begin moest ik dit echt leren uitzitten! Was erg wennen). Zijgangen zijn geen probleem, vind hij alleen maar leuk.

Springen onder het zadel heeft hij bij zijn vorige eigenaresse wel gedaan. Bij mij alleen aan de longe. Hij heeft veel ontzag voor de balken, wil ze echt niet aanraken. Vind het heerlijk om te springen, begint lekker te briesen en zijn rugspieren te ontspannen en zijn buikspieren aan te spannen. Onder het zadel gaan we woensdag proberen Lachen

Kortom: ik vind het geweldige paarden. En zal als ik Dandy ooit nog verkoop, ook zeker kijken naar een Negro afstammeling!!!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sorry voor de hoeveelheid foto's, maar ben nogal trots op mijn kanjer.
Laat maar weten wat je ervan vind!

PS. Ben je van plan zelf een Negro te kopen? Of vanwaar je interesse?

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 17:55

ja, zou er eerst naar gaan kijken, er staat een bij Jacques neefs te koop, een 5-jarige, maar ik ga toch niet kijken want hij heeft nog gene parcourservaring. Supermooie paardjes allemaal!