Het leuke is, dat ik de fokker en laatste eigenaar van deze merrie heb gevonden. En die kon me een heeeel interessant verhaal doen.
Volgens het KWPN heeft de merrie slechts twee nakomelingen gehad. Niets is echter minder waar. De fokker/eigenaar vertelde mij dat hij veel meer veulens heeft gehad bij de merrie. Allemaal geregistreed (toen in die tijd) bij het Gelders Stamboek, later bij het WPN. (Het gaat om een merrie die geboren is begin jaren 60'). Het KWPN weet niks over die andere nakomelingen.
De eigenaar vertelde me ook dat de merrie KROON PREFERENT is. Vreemd, want hier weet het KWPN niets van. Kan dit? Heeft dit te maken met de overschakeling van het Gelders Stamboek naar het KWPN? Zijn er gegevens verloren gegaan?
Ik moet wel zeggen dat de eigenaar al jaren niets meer te maken heeft met paarden. Dus je zou kunnen zeggen, "heeft die man wel gelijk?". Leuke is dat hij van al de veulens die het KWPN zogezegd niet kent nog de documenten van registratie en van veulenschetsing heeft bij het Gelders Stamboek en WPN.
Toch weet het KWPN hier niets van. Ik kan dat begrijpen, want het gaat wel van enkele jaren terug. Mijn vraag is nu, Waar zit er eventueel een databank van het Gelders Stamboek indertijd? Of kan ik iemand aanspreken die weet waar ik moet zijn?
Vooral dat predikaat Kroon had ik graag op het papier van mijn merrie zien staan. Maar de voormalige eigenaar heeft het papier niet meer. Weten jullie misschien welke piste ik moet ingaan?
:
Ook van rond die tijd......