Hengsten Belisar en Blanc Rivage?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MarrieLeen

Hengsten Belisar en Blanc Rivage?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 19:59

Hallo,

Ik was benieuwd of iemand een paard had met in z'n lijnen 1 van deze 2 hengsten.. En heb je daar ook een plaatje van?

Of kent iemand deze hengsten, en heeft misschien een recente foto?

Groetjes, Marleen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 20:06

Ik heb een merrie {Belisar X Ulster} maar gebruik de zoekfunctie eens..er zijn al een hoop topics over Belisar geweest..
Afbeelding

KimB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 20:16

Afbeelding

Belisar, zoon van de beroemde volbloedhengst Saros, heeft evenals zijn vader opvallend goede bewegingen. Hij komt uit een moederlijn, die reeds begint in 1896. Moeder is de bruine keur-, preferente prestatiemerrie Sinthia (1.68 m). Zij haalde de IBOP proef met een AA certificaat, 90 punten. In 1984 werd Belisar Benelux-kampioen en in Ermelo behaalde hij voor de drie basisgangen de hoogste punten. In de fokkerij is Belisar van de B-jaargang een echte topper. Belisar heeft reeds twee goedgekeurde zonen, Houston en Kroonjuweel, en bovendien vele ster- en diverse keurmerries. Belisar heeft een goede dressuurindex met een hoge betrouwbaarheid. Belisar levert nakomelingen die in de dressuursport goed presteren.

In zijn exterieurvererving scoort Belisar op tal van essentiele onderdelen hoog. Belisar is tevens erkend door het Zuchtverband fur Deutsche Pferde.

afstamming:
Saros x Sinthia

KWPN 83.1251
Vos
4/6/1983
168 cm

Verrichtingsonderzoek:
Stap: 8.5
Draf: 8.5
Galop: 8.5
Rijproef: 8.7
Springen onder de man: 7.5
Vrij springen: 7.5
Terreinproef: 8
Karakter: 7
Stalgedrag: 8
Trainingsrapport: 9

KimB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 20:25

Blanc Rivage xx BB 3071
Engels Volbloed
Geboren: 1974
Kleur: Vos
Stokmaat: 1.68 m

Vlakkebaan: 18 starts
Winnaar: 4 keer
Geplaatst: 6 keer
Winsom: NF 276.400

Fokker: Comtesse de Chambure, Frankrijk

(Riverman xx) x (Tour Blanche xx van Le Fabuleux xx) x (Torrefranca xx van Sicambre xx) x (Torbella xx van Tornado xx) x (Djebellica xx van Djebel xx)

Afstammelingen 1990 (veulens)
Met name wat betreft croupevorm en schouderligging heeft deze Volbloedhengst het verbeterende werk naar behoren verricht. Wensen blijven open ten aanzien van de bewegingsvorm, omdat de onderbrenging van de achterhand resoluter zou mogen zijn. Bij de geprikte veulens kon reeds worden vastgesteld dat de hengst ruimschoots voldoende maat doorgeeft. Het voorbeen is nog wel eens iets aan de tere kant. De hoofden bleken bij verschillende exemplaren fijner te kunnen zijn. De schouderligging was over het algemeen best. Ook de croupevorm was bij de veulens dikwijls rijtypischer dan bij de moeders. Het achterbeen bleek doorgaans goed gesteld. De stap was voldoende, de draf zou ruimer mogen bij een meer stuwende achterhand. In type waren de door de hengstenhouder uitgezochte veulens zeker niet beter. Hoewel ook in de draf hier de onderbrenging overtuigende zou moeten zijn van de achterhand, was er wel sprake van meer ruimte als gevolg van iets meer schoudervrijheid. Ook in deze groep konden de hoofden iets fijner en bleek het voorbeen nog wel eens ingesnoerd te zijn onder de knie. De schouderligging was over het algemeen weer best. Ook de bespiering was meer dan voldoende. De stap was in doorsnee goed, hoewel bij de uitgezochte exemplaren enkele meestapten die niet geheel regelmatig waren.
Getoond: 11 veulens uit 25 dekkingen.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 09:46

Leuk! Bedankt voor de info! Nog meer info is natuurlijk welkom.
Ook zou het leuk zijn als iemand nog foto's had! Lachen

inib

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 17:22

Blanc Rivage heeft op de Radstake in Varsseveld gestaan, ik denk dat je daar meer informatie kunt opvragen. Mijn paard zijn moeder is een Blanc Rivage. Fotot,s in profiel van Nonixjuh.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 13:20

Ik heb je foto´s en informatie van beide hengsten gemaild. Lachen

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 13:23

In mijn profiel staan foto's van mijn Belisar. Lovers
Antoinette heeft ook een Belisar, dus ook daar kan je even kijken.

@MissHis, heb jij foto's van Belisar die niet in een folder staan? Zou je mij die dan ook toe willen sturen?
IK heb wel recente foto's van hem, maar wil graag nog wat foto's van hem in zijn jonge jaren. Lachen

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 13:27

Bedankt allemaal! Lachen

Bounce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 20:56

De dekhengst Houston is ook 'n zoon van Belisar, foto's van hem vind je op riekus veninga.nl *LOL*

Jazzenollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 13:24

ik had ook een belisar x zevenster een heel bijdehand paard hij hapt ook erg graag maar ik kon omk hem lachen (velen niet) en tik geven hielp niet hij was erg leuk het is een moeilijk paard als je hem niet kent hij probeert je net zo lang uit tot je er mee stopt maar gelukkig ben ik zelf ook zo iemand die doorzet en me zin moet krijgen dus het is me uiteindelijk goed gelukt alleen heeft hij problemen gekregen met zn been hij heeft een peesblessure op gelopen en heeft een jaar stil gestaan al was dat moeilijk (in de sloot springen over een hekje) hij is om 11 uur vanochtend weggebracht hij kon niet meer beter worden en kon niet in de stal of wei want is een paard wat heel graag werkt en druk is op stal. ik heb wel foto's van hem als je wil zien hoe hij eruit ziet ik kan ze heleaas nog niet op de site zetten(weet niet hoe t moet) maar kan ze wel mailen als je dat wil. groetjes roos

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 21:13

jeetje wat jammer zeg..Belisars mankeren wel vaak wat..of lijkt dat maar zo? die van mij is ook een druk en werkwillig paard..

Pally

Re: Hengsten Belisar en Blanc Rivage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 10:25

Ik heb een Belisar x Boreas merrie.

Een hele lieve merrie waar absoluut geen kwaad in zit. Maar met werken moet er wel een goede ruiter op anders is ze liever lui dan moe. Paard heeft echt mega mooie gangen, vooral de draf!.

Afbeelding
Dit is een oudere foto van haar, hier heeft ze bijna nog geen stipjes.

Afbeelding
Deze foto is van afgelopen zomer, hier heeft ze opeens heel veel stipjes.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 10:35

in mijn vorige profiel Boos!
stond ook een belisar
een belisar x raymond x siegrfried uit de -ieanette - stam
een ontzettend mooie sjieke schimmel
met goede beweging en superspringmanieren
wel een pittig manneke , of je bent dol op hem, of je kunt niet samen door een deur met hem
eenmaal zijn vertrouwen gewonnen, dan gaat ie voor je door het vuur !
bij onterecht straffen, werd je er zonder pardon afgesodemieterd!
enige nadeel was zijn hanetred
ik heb er nooit last van gehad, en als ie die afwijking niet gehad had, dan weet ik zeker dat ik m nooit in bezit had gehad, want het was een paard met veel kwaliteit

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 11:55

Hey Pallie wat een mooie merrie.. Pling

trowing

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 14:14

ik denk er over na om een belisar x jasper te kopen. ik ga er vrijdag heen om haar uit te proberen. het lukte me helaas niet om een foto te plaatsen maar voor foto's kun je me altijd pb

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 17:33

Elisa2 schreef:
Hey Pallie wat een mooie merrie.. Pling

Dank je.
Ik ben ook heel blij met haar.
Ik heb haar nou al 8 jaar (gelijk vanaf de geboorte) en ze gaat echt niet meer zomaar weg!

Mensen uit onze omgeving die beetje bang zijn voor paarden laten we altijd kennis maken met mijn merrie.
En prompt is hun angst dan meestal gelijk weg.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 00:31

O wat grappig om dat te zien. Mijn Belisar kreeg in het laatst jaar ook allemaal witte stippen. Niet zo erg als de foto hierboven, maar best wel veel. Sommige zeiden nog dat ik maar een nieuw papier bij moest aanvragen, omdat hij nieuwe aftekeningen kreeg Haha! Clown

Ik heb een Belisar x Batello gehad. Ze zeggen dat Belisar's lastig zijn, maar hij was mijn eerste paardje en heeft mij nog nooit in de steek gelaten. Niet de makkelijkste in omgang, maar ik kon alles met hem. Super gangen. Helaas door verkeerde opfok (nooit een smid gezien tot hij 3 was en geen wormenkuren gehad) heeft hij de nodige problemen gehad. Slechte weerstand en darmen tgv de wormenbesmettingen en door geen smid te zien de eerste drie jaar hele scheve voorbenen. In zijn geval heeft het niets met de afstammeling te maken, maar alles met wat mis is gegaan in zijn eerste drie jaren. Jammer, was echt een super maatje voor mij waar al de piaff en passage in gebakken zat en kon strekken voor een 10.

alexander

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 10:29

Elisa2 schreef:
jeetje wat jammer zeg..Belisars mankeren wel vaak wat..of lijkt dat maar zo? die van mij is ook een druk en werkwillig paard..

ik heb enkele belisars en rijd er enkele belisar nakomelingen en die zijn allemaal super hard en werkwillig.
helaas zijn dit allen geen amateur paarden

sapristy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 21:29

ik heb zelf een havel x belisar een lieve en mooie merrie maar de foto lukt niet dus als je wil zien moet je maar berichten en stuur ik een foto van haar Haha!

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 21:35

alexander schreef:
Elisa2 schreef:

ik heb enkele belisars en rijd er enkele belisar nakomelingen en die zijn allemaal super hard en werkwillig.
helaas zijn dit allen geen amateur paarden

ik dacht al dat dat ermee te maken had..