Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Suzan1 schreef:Bij ons in de buurt (regio Zwolle) betaal je tussen 450 en 500 euro per maand, bijvoorbeeld voor een merrie keuringsklaar te maken.
Zannekin schreef:In Zweden zag ik een fokker die 50% van het paard gewoon overdroeg aan de trainer. Wat dus wil zeggen dat ze zelf niks betaalde maar 50% van de verkoopprijs krijgt.
Zannekin schreef:Ik vond dat ook te "spannend" voor beide kanten. Het paard zal uiteraard verzekerd zijn, waarbij die 50% blijft gelden. Ook denk ik dat je termijnen moet afspreken.
Maar dat werken met percenten werd me afgeraden door ervaren mensen. Het beste idd zou zijn gewoon betalen voor training en wedstrijden.
Suzanne F. schreef:Training is gewoon duur. Ik vraag 500 euro per maand all in maar excl. hoefsmid en veearts etc.
Ik hoef dan geen percentage bij verkoop. Het kan goed uitpakken maar ook verkeerd, dat is de gok en ik neem liever geen risico wat dat betreft.
Pipo schreef:Wouter? De markt op zijn gat? Die ervaring heb ik niet, en de mensen in mijn omgeving die veel verkopen ook niet. De meeste mensen die ik spreek daar gaat het juist heel goed met de handel.
johno schreef:Als je echt een goed paard hebt waar een ruiter/amazone van denkt dat het geschikt is voor het grote werk bv. grand prix dan willen verschillende mensen het paard wel voor niets rijden,..
. Zannekin schreef:Maar ik spreek dan over een 3-5 jarige die niet voor de GP ruiter in kwestie bedoeld is om mee te blijven rijden maar gewoon getraind moet worden gedurende enkele maanden. (die 1000 euro waar ik het over had)
Suzan1 schreef:dat ben ik volledig met je eens. Het is een vak apart om een groen paard op te leiden. GP ruiters gunnen zich hiervoor de tijd niet of het gaat veel te snel en krijg je een "over de rooie"getrokken paard.
Pipo schreef:Waarop baseer jij zo'n bedrag eigenlijk Suzanne?
Citaat:Er werd helemaal niet gevraagd om een GP ruiter, maar om iemand die met een jong paard om kan gaan.
Issy schreef:Wat betreft de paarden rond de 15.000,- tot 25.000,- ligt de markt wel op z'n gat. De goedkopere prijsklassen gaan zis wel weer in opkomst en de hele duurdere prijsklassen loopt toch wel door. Dit zie je zowel in Nederland als in het buitenland. Daarbij is er zoveel aanbod van paarden dat de koper niet meer zo snel toehapt.
In zuid holland liggen de bedragen tussen de 350,- en 600,- per maand voor training. Vaak de 10 % regeleing bij de verkoop wordt gehanteert. ben je als eigenaar niet tevreden dan kun je ook makkelijker je paard naar een ander brengen, bij de 50% regeling zit je eraan vast.Blijkt het niet lekker te lopen met je paard dan heeft de trainer met 50% een groot risico.