Nl. Ik denk het laatste !!!
Ik weet het haast zeker.
Dus wie bedondert het publiek met ranking uitslagen ??
Wie kan er meer vertellen over dit "broodje aap"?
En wat is de waarde van een Wereld Ranking?
Citaat:KWPN-er Zancor naar Nadine Capellmann 12-01-2005
De Zweedse KWPN-er Zancor (Calimero x President x Millerole xx) is verkocht aan wereldkampioene Nadine Capellmann.
Met Zancor zal Capellmann die haar kampioenspaard van 2002 Farbenfroh verloor tòch op het wereldkampioenschap van 2006 in haar eigen woonplaats Aken haar titel kunnen verdedigen.
Zancor maakte vanaf 2002 snel progressie. Vorig jaar in Aken viel hij echt op en daarna in Athene onder zijn Deense ruiter Per Sandgaard. In Athene werd de combinatie tiende, net een plekje voor Imke Schellekens-Bartels met Gestion Lancet.
"Ik viel indertijd op zijn energieke electrische achterbeen", zei eigenaresse Monica Lindstedt toen. Het temperament dat bij Zancor hoort en bij dat energieke electrische achterbeen bleek haarzelf als amazone indertijd minder goed te passen. Daarom was ze blij met Per Sandgaard als ruiter om haar paard verder te scholen, in eerste instantie om verkocht te worden. Aan verkopen heeft Lindstedt lang niet meer gedacht, maar na Athene ging de vraag toch weer spelen. Nadine Capellmann reed voor Farbenfroh Gracioso van haar trainer Klaus Balkenhol. Nu dan de door trainer Peter Markner begeleide en door Sandgaard succesvol naar Grand Prix gereden KWPN-er Zancor.
De moeder van Zancor is de door P. Coopmans uit Venray gefokte merrie Zancia (President uit Lansija van Millerole xx x Toerist GRT). Zij werd door haar eigenaar Jongekrijg uit Puttershoek drachtig van Calimero (Legaat x Amor x Saoud ox) naar Zweden verkocht. Daar bracht zij Zancor ter wereld. In Zweden kon Zancia het niet tot een primering brengen. Daar waren zijn eigenaren zo teleurgesteld over dat zij er niet meer mee doorfokten en Zancia aan een manege verkochten, waar zij stierf door een gebroken been.
Bron: KWPN-site.