Wat is het Zweeds,Deens of KWPN ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Wat is het Zweeds,Deens of KWPN ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 07:20

Is het nu Zweeds stamboek,Deens of KWPN stamboek of geen stamboek ,alleen maar paspoort. ??
Nl. Ik denk het laatste !!!
Ik weet het haast zeker.
Dus wie bedondert het publiek met ranking uitslagen ??

Wie kan er meer vertellen over dit "broodje aap"?
En wat is de waarde van een Wereld Ranking?

Citaat:
KWPN-er Zancor naar Nadine Capellmann 12-01-2005

De Zweedse KWPN-er Zancor (Calimero x President x Millerole xx) is verkocht aan wereldkampioene Nadine Capellmann.

Met Zancor zal Capellmann die haar kampioenspaard van 2002 Farbenfroh verloor tòch op het wereldkampioenschap van 2006 in haar eigen woonplaats Aken haar titel kunnen verdedigen.

Zancor maakte vanaf 2002 snel progressie. Vorig jaar in Aken viel hij echt op en daarna in Athene onder zijn Deense ruiter Per Sandgaard. In Athene werd de combinatie tiende, net een plekje voor Imke Schellekens-Bartels met Gestion Lancet.
"Ik viel indertijd op zijn energieke electrische achterbeen", zei eigenaresse Monica Lindstedt toen. Het temperament dat bij Zancor hoort en bij dat energieke electrische achterbeen bleek haarzelf als amazone indertijd minder goed te passen. Daarom was ze blij met Per Sandgaard als ruiter om haar paard verder te scholen, in eerste instantie om verkocht te worden. Aan verkopen heeft Lindstedt lang niet meer gedacht, maar na Athene ging de vraag toch weer spelen. Nadine Capellmann reed voor Farbenfroh Gracioso van haar trainer Klaus Balkenhol. Nu dan de door trainer Peter Markner begeleide en door Sandgaard succesvol naar Grand Prix gereden KWPN-er Zancor.

De moeder van Zancor is de door P. Coopmans uit Venray gefokte merrie Zancia (President uit Lansija van Millerole xx x Toerist GRT). Zij werd door haar eigenaar Jongekrijg uit Puttershoek drachtig van Calimero (Legaat x Amor x Saoud ox) naar Zweden verkocht. Daar bracht zij Zancor ter wereld. In Zweden kon Zancia het niet tot een primering brengen. Daar waren zijn eigenaren zo teleurgesteld over dat zij er niet meer mee doorfokten en Zancia aan een manege verkochten, waar zij stierf door een gebroken been.

Bron: KWPN-site.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 08:13

Afbeelding

Per Sandgaard and Zancor made their championship debut in the 2003 Europeans. But, before the winter season 2002- 03, the combination was unknown to the Danish team coach.

Sandgaard began riding Zancor 2 1/2 years ago in his dressage stable not far from the Swedish capital of Stockholm because the owner
wanted to sell the horse. But Sandgaard immediately got along so well with the bay gelding that the owner decided to keep the difficult horse with him.

bron:
http://www.chronofhorse.com

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 08:22

Simpel toch:
Meneer Jongekrijg is de fokker in de creatieve zin van het woord. vader en moeder KWPN, dus KWPN.

Het paard is geboren in Zweden, waar ze de fokwaarde van de merrie blijkbaar helemaal niet inzagen. Ik zou ze weinig krediet geven, want ze hebben de moeder zelfs laten kreperen.

Een ruiter heeft al helemaal niks met de identiteit van een paard te maken.

Maar goed, of het nou Holsteiner, Hannoveraan, Westfaler of KWPN is. het zijn warmbloeds. Géén koudbloeds, géén volbloeds, De genetische spreiding binnen het KWPN is waarschijnlijk groter dan die tussen het KWPN en elk willekeurig warmbloedpaardenstamboek in Europa Knipoog

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 08:43

joostvangestel schreef:
Simpel toch:
Meneer Jongekrijg is de fokker in de creatieve zin van het woord. vader en moeder KWPN, dus KWPN.

Ik zie wel dat jij niet weet hoe stamboeken dit uitleggen.
En hoe je hoog op een voor sommige stamboeken belangrijke WereldRanking moet komen staan.

Bij de Welsh-pony's kan dit wel zo zijn.
Maar ik heb het over een totaal ander wereldje.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 09:04

joostvangestel schreef:
Simpel toch:
Meneer Jongekrijg is de fokker

Hier gaat het al mis.

Citaat:
Zij werd door haar eigenaar Jongekrijg uit Puttershoek

Is Eigenaaresse

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 09:19

Weet ik ook wel, als ik een merrie drachtig koop, zijn we op papier de fokker. Is ons één keer overkomen met Sumrin Chablis, van Rondeel's Cerdin. Ik denk niet dat we met ons fokbeleid ook maar ooit één merrie bij Rondeel's Cerdin gedekt zouden hebben. We mochten het veulen helaas geen Roman Chablis noemen. Dus in de Welsh wereld werkt het net zo. Toch zou ik dat beest eerder het resultaat noemen van het fokbeleid van het KWPN dan van het fokbeleid van Zweden, maar dat is een ander verhaal. Zoals gezegd vind ik alle warmbloedpaardenstamboeken één grote pot nat.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 09:22

joostvangestel schreef:
Weet ik ook wel, als ik een merrie drachtig koop, zijn we op papier de fokker. Is ons één keer overkomen met Sumrin Chablis, van Rondeel's Cerdin. Ik denk niet dat we met ons fokbeleid ook maar ooit één merrie bij Rondeel's Cerdin gedekt zouden hebben. We mochten het veulen helaas geen Roman Chablis noemen. Dus in de Welsh wereld werkt het net zo. Toch zou ik dat beest eerder het resultaat noemen van het fokbeleid van het KWPN dan van het fokbeleid van Zweden, maar dat is een ander verhaal. Zoals gezegd vind ik alle warmbloedpaardenstamboeken één grote pot nat.

Citaat:
resultaat noemen van het fokbeleid van het KWPN dan van het fokbeleid van Zweden,

Fokbeleid: Het KWPN heeft de vader Calimero het land uitgetrapt. Haha!

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 16:56

Zo als ik het lees is het de merrie onder de "vlag" van het KWPN gedekt waarna het veulen geboren werd in Zweden. Als Zancor geregistreerd staat bij het Zweedse stamboek dan is hij dus géén KWPN'er lijkt mij... hij heeft slechts KWPN ouders.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 17:00

Ik vind het eerder een triest verhaal van de moeder. De rest intresseerd mij niet zoveel.

joshua

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 22:31

Ceasario heb jij een foto van de hengst Calimero? En heeft deze hengst nog een boel nakomlingen in Nederland?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 12:38

Hoe kan de KWPN dan een paard "claimen" dat niet ingeschreven staat in hun boeken????
Als ik een westfaal koop en de ouders worden beide erkend door de KWPN wil toch niet automatisch zeggen dat mijn westfaal dan gelijk een KWPN-er is?

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 18:23

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 18:31

Als je een beetje creaief doet met
ZWEeds DEens NL dan krijg je ZWENDEL Clown