Het liefst wel in Nederland en niet super duur! Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Het liefst wel in Nederland en niet super duur!
NienkeMulder schreef:Waarom toch steeds zwart? Wat maakt die kleur *zo* bijzonder dat het belangrijker wordt dan een gezond/goed gebouwd/goed te gebruiken veulen?
Ik snap het echt niet...
NienkeMulder schreef::D idd, want zie het resultaatDruk op zoek naar arabieren om hun ras te redden
![]()
de koudbloedfokkerij??? Het Arabische Volbloed wordt vervloekt door vele, maar oh,oh,oh wat hebben ze deze bloedkikkertjes allemaal hard nodig voor veredeling en verfijning....... Neem maar eens in duik in de pedigrees van de moderne sportpaarden/pony's.........hele grote kans dat je er behoorlijk wat Arabisch bloed in aantreft. pegassa schreef:Ik heb hier niemand horen zeggen dat kleur boven gezondheid of goede conformatie zou gaan. Draai het eens om.......wat is er mis met een goedgebouwd/gezond diep zwarte Arabische Volbloed te fokken???Ik snap het niet.....
In mijn ogen helemaal NIETS!!! Als ik mag kiezen tussen twee identieke paarden (in kwaliteit/bouw en uitstraling) de een zwart en de ander vos.....dan zou IK het wel weten.

Citaat:Flaxman heeft een langdurige ervaring met zwartfokken en zij kunnen je veel gedetailleerder informeren hoe je zwart kans bij jouw merrie liggen én wat voor zwarte hengst je er op moet zetten voor de grootste kans op een blijvend zwart veulen.
)
NienkeMulder schreef:Waarom toch steeds zwart? Wat maakt die kleur *zo* bijzonder dat het belangrijker wordt dan een gezond/goed gebouwd/goed te gebruiken veulen?
Ik snap het echt niet...