wie heeft er nog meer een candy surprice?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

johanna13

wie heeft er nog meer een candy surprice?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 11:13

sinds een half jaar ben ik de gelukkige eigenaar van een candy suprice x winckenburgh merrie.
ik heb de fokker gesproken en er moeten nog veel meer candy's in nederland rond lopen.
dus ik ben erg benieuwd!
lijkt me leuk om foto's en karakter trekjes enzo uit te wisselen.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 11:18

een kennis van mij heeft er 1, een grote donkerbruine, Z1 dressuur en L springen met de punten voor het M.
Heel fijn paard, heel braaf en werkwillig. Heb m alleen nog nooit in de dressuurring gezien, maar spingen is gewoon heel netjes en gemakkelijk. Niet kijkerig, wel meedenken enz.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 14:23

Ik heb in de periode okt 2003 - nov 2004 ook een Candy Surprice gereden, uit een ster-keur-merrie v Mufaq ox x ster keur pref prest v Apollo.

Merrie was ster en heeft haar ABOP gehaald, zal dit jaar op voor keur.

Ik heb haar zadelmak gemaakt toen ze 10 jaar was, dat is dus vrij laat en dat was ook wel te merken, ze had heel erg veel tijd nodig.

Verder was het een heel fijn beestje, goed te rijden, maar heel nerveus, gespannen en had een heel moeilijk karakter, paardje was ook super eenkennig.
Kon wel super sjouwen en een hele goede sprong maken, maar had na dat jaartje dat ik haar gereden heb nog meer ontwikkelingstijd nodig, ze was nu zeg maar net B-klaar en heeft ook een paar wedstrijdjes B gesprongen, wat behalve haar nerveuze gedoe ook heel erg goed ging.

De hele moederlijn van deze merrie heb ik gekend, en ik kan wel zeggen dat dat karaktertrekje toch echt van Candy Surprice zou moeten komen (ik denk via hem van Amor, die vader van Candy's moeder is).

Overigens zit de voormalige eigenaar van Candy Surprice zelf ook op Bokt.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 14:24

Oh nog vergeten, beestje meet 1.52 m, maar komt dus uit een merrie van 1.46 die weer uit een merrie komt van ook 1.46 en een vader van ook ongeveer die hoogte.

Foto's plaats ik vanavond, moet nu nodig weg Haha!

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 16:57

Oke, bij deze een paar fotootjes Haha!
Afbeelding
Balkjes draven..

Afbeelding
Sprongetje, ze was hier heel erg gespannen, hier had ik ook nog niet zo vaak gesprongen, basculeren en beengebruik is later heel veel beter geworden..

Afbeelding
Koppie

Afbeelding
Op de keuring in 2003, hier was ze dus nog niet onder het zadel en had ze een veulen.

Merrie is overigens gedekt met de volgende hengsten: Zodiak (2x), G Kupido, Bachelor (3x), Country (ponyhengst)
Eén van de twee Zodiak nakomelingen loopt in het ZZ springen, de andere loopt M dressuur, de G Kupido doet het ook goed in zowel dressuur als springen, de eerste Bachelor (hengst) is naar het buitenland verkocht en de andere 2 en de Country zijn nog niet zadelmak.

Van de nakomelingen heb ik wel foto's en die wil ik evt. ook wel plaatsen, maar ik denk niet dat daar echt interesse voor is. Als een van jullie dat toch leuk vind moet je het maar zeggen, dan plaats ik ze alsnog Knipoog

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 17:20

Johanna , Weet je wel dat de Heer Karel de Lange uit Steenbergen, de hengst Candy suprise ± 10 jaar gehad heeft , wat ik weet is dat hij na het ruinen om medische redenen nog diepvries sperma op voorrraad heeft , alleen beschikbaar voor passende merrie's .
Je Kan je oproep plaatsen op www.fokt.nl want de heer de Lange is geband op bokt , en is nu fokt begonnen .
Succes Haha! Haha! Schijnheilig

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 17:22

Oh is hij geband ? Dat wist ik niet, ik loop niet achter ofzo Scheve mond

LeeCoTexel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 19:34

Hee mensen, Al aardig wat reacties he??? Ja wij willen even kijken of onze prachtige candy's nog wat leuke broertjes en zusjes hebben!! Ik heb er namelijk ook eentje. Een super bokje. Maar we kennen Karel zelf ook, maar wilden gewoon zoveel mogelijk reacties van mensen zelf!! Ik hoop dat er nog meer reageren!!

johanna13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 13:23

Mariek87 schreef:
Oke, bij deze een paar fotootjes Haha!
[image]
Balkjes draven..

[image]
Sprongetje, ze was hier heel erg gespannen, hier had ik ook nog niet zo vaak gesprongen, basculeren en beengebruik is later heel veel beter geworden..

[image]
Koppie

[image]
Op de keuring in 2003, hier was ze dus nog niet onder het zadel en had ze een veulen.

Merrie is overigens gedekt met de volgende hengsten: Zodiak (2x), G Kupido, Bachelor (3x), Country (ponyhengst)
Eén van de twee Zodiak nakomelingen loopt in het ZZ springen, de andere loopt M dressuur, de G Kupido doet het ook goed in zowel dressuur als springen, de eerste Bachelor (hengst) is naar het buitenland verkocht en de andere 2 en de Country zijn nog niet zadelmak.

Van de nakomelingen heb ik wel foto's en die wil ik evt. ook wel plaatsen, maar ik denk niet dat daar echt interesse voor is. Als een van jullie dat toch leuk vind moet je het maar zeggen, dan plaats ik ze alsnog Knipoog

leuk zeg echt een candy koppie!!!

LeeCoTexel

Re: wie heeft er nog meer een candy surprice?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 14:53

Hee everybody,

Met mijn toppertje gaat ie prima hoor! Laatst onze tweede wedstrijd gehad! Eerste proef eerste met 168 en tweede proef tweede met 165 punten. Super paardje.

Maar hij was deze week ook wel weer lekker drakig!!! Ik had maandag springles. Leuk zou je zeggen, inderdaad is het ook. Lig de hele les in een deuk om hem. Hij springt werkelijk alles, maar na de hindernis gaat ie verder als dat paard in de clip van robbie williams!!! Oftewel, ik lag twee keer met mijn giegeltje in het zand!!! En Co keurig wachten op mij, die had er wel schik in!!! Bokpaard! Was wel een hele leuke les, meer gelachen als gereden haha.

nou byeee