fokker :hengstveulens verkopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

besita

fokker :hengstveulens verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 10:12

Ik vroeg me eigenlijk af of de meeste fokkers hun hengstveulens verkopen .Ik heb net mijn 2 zelfgefokte 2 jarige hengsten heel goed kunnen verkopen (Met heel veel spijt want ze oogden apart ,bewogen goed ,kwamen uit goede sportmerries en sprongen in vrijheid apart ) .Ik had een hoge prijs gevraagd omdat ik toch twijfelde om te verkopen ,maar die vent heeft toch toegehapt .Ik zit zo met gemengde gevoelens ,want ik kan nu een hele beste jonge merrie aankopen om verder te gaan -wat ik met de hengsten niet kon -en toch ben ik zeker dat ze het ver zullen brengen in de sport als ze er de kans toe krijgen .
Hoe doen jullie het?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 10:34

Ik heb dit jaar voor het eerst een hengstveulen gefokt (2004) En die blijft.
Voor mij gevoel heb je voor een merrie altijd 2 boxen nodig, voor een hengst maar 1, tenminste als je fokt.
Ik heb wel vorig jaar een hengst verkocht (was een aangekochte) wegens ruimte gebrek samenloop van omstandigheden. Hij zal dadelijk worden voorgesteld voor de hengstenkeuring. Hij is het enige paard wat ik verkocht heb waar ik enerzijds spijt heb van de verkoop ook vanwege de verwachtingen die ik had/heb in de sport (zijn volle broer doet het goed in de sport, werd onlangs vermeld) anderzijds heeft mijn dochter nu een perfecte rijpony.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 10:47

Ik verkoop hengstveulens omdat ik niet de ruimte heb om ze te houden. Geraken ze niet verkocht dan worden ze wel zo snel mogelijk geruind om toch geen problemen te krijgen wat betreft weidegang en mijn merries.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 10:53

....manmoedig heb ik geroepen dat de hengstveulens weg zouden gaan. De ene is nu 3.5 jaar en heb ik nog steeds, de 2.5 jarige staat nu helaas toch te koop, want anders gaat het meer op paardensparen dan op fokken lijken maar het gaat me erg aan het hart.

Haha! Knipoog Huilen

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 10:57

Veel mensen hebben inderdaad de ruimte niet om een hengst te houden, plus dat ze als ze wat ouder worden en je ehbt merries staan wel eens vervelend kunnen worden. Verder kunnen de meeste mensen ook niet met hengsten omgaan, dus of ze worden vroeg een ruintje of ze verkopen er eentje. Ik heb zelf altijd gezegd dat ik een merrie wil, maar de laatste tijd denk ik er toch ook wel aan om een hengst te kopen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 10:57

Ik heb geen goede mogelijkheid om hengstveulens zelf op te fokken en zie het 3 jaar in een groep gooien niet als optie dus hengstveulens worden door mij altijd verkocht.
Onder welke voorwaarde hangt af van de kwaliteit, daarnaast heb ik vreemd genoeg zelden hengstveulens.

(zal je zien dat er nu 2 komen Scheve mond )

besita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 11:15

Citaat:
daarnaast heb ik vreemd genoeg zelden hengstveulens.

heb jij effe geluk ,bij mij nog geen enkel merrieveulen tot nog toe .Ik heb al gezegd dat als er bij die 2 van dit jaar geen merrie tussen zit ik stop en terug veulens ga aankopen OK dan! ;Maar ik heb al diepvries gekocht dus zal wel verder moeten

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 13:11

Ik heb vorige week een bod afgeslagen ......mensen wouden wel kopen, maar dan moest ik het veulen tot 1 april of 1 mei houden, ook op eigen risco. en dan later langsbrengen....

Mensen waren bereid goede prijs te betalen.....dus dat was goed zat....

Het was gewoon een principe kwestie, ik vind dat hij hem nu moet betalen en als hij dan geen plaats heeft voor dat veulen, en hem tot april mei bij mij wil laten staan is dat geen probleem.....maar dan op zijn risico!!! Ik bereken geen stalling/ ontwormen, hoefsmid /enten e.d. ....en zou het veulen nog moeten brengen naar Zeeland.....

Ik ben zelf nogal weg van dit veulen, dus vind het helemaal niet erg....

Dit veulen word binnenkort afgespeend, gaat dan samen met Pierre( welsh a ponie) het land op, ..... hij is nu nl 5 maand ....hengstenwei dit jaar nog niet ivm de leeftijd.....

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 13:24

Ik ken een hengstenhouder die merries uit goede merrielijnen heeft. Daar fokt hij mee met hengsten uit zijn eigen hengstenbestand. Hij verkoopt nu juist de merrieveulens, en de hengsten houdt hij.