KWPN Select Sale lijst bekend

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sjappie

KWPN Select Sale lijst bekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 15:27

Op http://www.kwpn.nl/selectsale/ is de lijst van 2005 bekend (voor de mensen die het nog gezien hebben). Video's van de paarden staan er nog niet op. Qua dressuurpaarden ben ik qua bloed gecharmeerd van:

Ik ben zeer gecharmeerd van het volgende bloed:

16: Valeron: Sandro Hit x Houston (twee superhengsten : Valeron = supervoetballer OK dan! )

24: Veni Vidi Vici: Krack C x Amsterdam (toch een zwak voor Krack, ondanks naam niet zomaar overslaan)

11: Valkenier: Ferro x Darwin (degelijk (! ) bloed, naam straalt kracht uit, zie ik wel in een stamboom staan Pling )

12: Vancouver: Negro x Samber (Altijd zwak voor Samber --> misschien bont?)

En dan nu de Cheese! foto's en de video's!!

Wiet

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 15:42

Sjappie schreef:
12: Vancouver: Negro x Samber (Altijd zwak voor Samber --> misschien bont?)

Dat is als ik het goed heb geen bonte, er was maar 1 bonte en dat was de Future x Samber (sterverklaard).

Ik ben wel benieuwd naar deze jongen:

10 482 Viento.Uno.O - Numero Uno x Wisconsin

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 15:44

Doe mij de Polansky x Rohdiamant maar, als ik alleen op het bloed moet afgaan.
Osmium x Wolfgang spreekt mij ook aan.

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 15:45

Polansky doet het trouwens goed met 2 nakomelingen. Dan moeten ze allebei wel erg bijzonder zijn (omdat het er 2 zijn je wilt immers een gevarieerd aanbod)

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 15:54

Ik wacht op de video's van

16 Valeron: Sandro Hit x Houston
24: Veni Vidi Vici: Krack C x Amsterdam
11: Valkenier: Ferro x Darwin
2 : Vito VDL Polansky x Rohdiamant

dan gaan we verder met vergelijken Haha!

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 15:56

Goed idee Rag. Laat die hengsten maar even door de bak heen raggen Knipoog

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 16:03

inderdaad Sjap...dat beter dan sjappen (j=t) Tong uitsteken

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 21:39

Ferro x Darwin... Paddox ...maw; dat staat dus al in het stamboek Knipoog

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 23:25

Ik heb de hengsten nog niet gezien maar wie kan mij iets meer vertellen over nr,210 Visah gribaldi x Purioso?
Hij wordt ook op de sale aangeboden.

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 23:25

seabert schreef:
Ik heb de hengsten nog niet gezien maar wie kan mij iets meer vertellen over nr,210 Visah gribaldi x Purioso?

wij wachten ook nog op de video! Haha!

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 23:45

Er zou toch ook nog een nieuwe "low budget" veiling komen met hengsten met kleine bemerkingen maar die verder wel goede sportpaarden kunnen zijn ? Wie weet daar wat meer over ?

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 07:00

seabert schreef:

Heb deze regelmatig op stal gezien. Echt een plaatje van een paard. Heb hem helaas nog niet in beweging gezien. Heeft wel een superbraaf karakter.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 07:01

excuus, ik vergis me, ik heb het over de Gribaldi x Grafiet.

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 17:15

ik heb even de video's bekeken. Krack C x Amsterdam. Loopt het meest bijzonder vind ik. De beide gribaldi's zijn qua exterieur erg goed.

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 17:44

Sjap, it's video time! Knipoog

de Krack C x Amsterdam loopt idd apart met veel knieactie.
Ik ben erg gecharmeerd van de Sandro Hit x Houston, wat een prachtig dier en ook de stoere Riverman x Flemmingh...

de video's verschillen wel erg trouwens. Sommige vrijwel de hele tijd aan de longe, andere los of onder begeleiding...

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 18:04

de riverman is inderdaad ook zeker niet verkeerd. De sandro-hit vind ik iets te ponyachtig. Ik had het overigens leuk gevonden als ze de stokmaat er bij zouden vermelden.

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 19:11

Jaa eindelijk video's!

Allereerst de opmerking dat ze een stuk minder zijn dan vorig jaar en ook niet gelijkwaardig. De een wordt wel gestapt, de ander in draf aan de longe en weer iemand anders in galop aan de longe. Ook geen slow motion beelden, jammer.

Mijn eerste top was:

16: Valeron: Sandro Hit x Houston
24: Veni Vidi Vici: Krack C x Amsterdam
11: Valkenier: Ferro x Darwin
12: Vancouver: Negro x Samber

Na het zien van de video's is mijn top:

16: Valeron: Sandro Hit x Houston --> naam verklapt de prachtige uitstraling van deze hengst, want een type zeg . Galop minder dan draf en de draf mag wat mij betreft wat meer schwung.

05: Vivaldi D: Riverman x Flemmingh --> wat een imponerend paard (en dat voor een vos Tong uitsteken ). Mooie draf en krachtige galop! OK dan!

24: Veni Vidi Vici: Krack C x Amsterdam --> wat een galop en een draf, zeer apart Wow! . Maar in tegenstelling tot andere paarden minder zelfhouding en gedragen (vergelijking Sandro Hit).

11. Valkenier: Ferro x Darwin --> leuk paard! Attent en alert paard. Draf prima (zie hem doortrekken aan het eind van de draf) en zeer mooie galop Vingers aflikken

Verder: De Polansky x Rohdiamant heeft een zeer goede stap en prachtige kleur, aansprekend type. de Negro x Samber oogt vriendelijk en rustig. Soepele gangen, draf spreekt het meeste aan.

pukpaleis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 21:43

Gelukkig hebben de keuringsheren zichzelf weer aardig toebedeeld *LOL* Maree met 2 Polansky's en een Lancet. Greve met een Madison en een Oliver Verward .
Lijkt weer eens op een sigaar uit eigen doos Knipoog , vraag me af of paarden ook geslecteerd zouden zijn als de heren niet zoveel in de pap te brokkelen hadden...gelukkig mogen ze de paarden zelf veterinair keuren zodat ze dat ook (nog) in de hand hebben.. Haha!

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 21:49

pukpaleis schreef:
Gelukkig hebben de keuringsheren zichzelf weer aardig toebedeeld *LOL* Maree met 2 Polansky's en een Lancet. Greve met een Madison en een Oliver Verward .
Lijkt weer eens op een sigaar uit eigen doos Knipoog , vraag me af of paarden ook geslecteerd zouden zijn als de heren niet zoveel in de pap te brokkelen hadden...gelukkig mogen ze de paarden zelf veterinair keuren zodat ze dat ook (nog) in de hand hebben.. Haha!

De matige opbrengst zal het wel weer duidelijk maken. Buitenlanders trappen ook al steeds minder snel in deze gebakken lucht vertoning.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 21:58

Ik moet eerlijk zeggen dat ze me tegen vallen op de filmpjes Scheve mond . Er was er maar 1 die ik afgaand op de filmpjes gelijk met een strikje om mee zou willen nemen en dat is de Riverman x Flemmingh. Ik heb ze nog niet allemaal bekeken maar echt wild word ik er tot nu toe dus niet van .

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 22:26

De Odermus lijkt me een fijn paard en ik ben helemaal weg van de Sandro Hit, ondanks dat-ie in galop een beetje het kruis hoog houdt. Da's echt helemaal mijn type paard!

De rest zou ik nevernooit ruilen voor de mijne Haha! wat een kneusjes zitten ertussen zeg

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 22:31

Vind het eigenlijk wel een stel fijne paarden.
Als ze met de voorbenen zwaaien is het niet goed en als ze normaal lopen dus ook niet Verward
Deze paarden bewegen over het algemeen gewoon functioneel en het zijn geen circuspaarden die hebben we al zat

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 22:34

Ik snap de toegevoegde waarde van het bijgezet longeren niet Verward

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 22:35

Wouter24 schreef:

Jawel joh, dan hebben ze die nek zo mooi in de krul en zien ze er veel knapper uit!!! Knipoog

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 22:39

Wouter24 schreef:

Inderdaad een paar die stonden wel erg bijgezet ja Verward