Studbook Zangersheide

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Piet

Studbook Zangersheide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 12:34

Wie is er lid van studbook Zangersheide? Hoe bevalt dit? Voor-/nadelen (t.o.v. bv. het KWPN of BWP)?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 12:49

ik schrijf ze tegenwoordig allemaal in bij zangersheide .Je betaalt 150€ voor een veulen op te nemen (DNA+schetsen + paspoort inbegrepen)
Het lidgeld is 50 € per jaar daarin zit het magazine inbegrepen
De papieren van de veulen komen wel altijd laat toe (febr van jaar erop )
dat kan soms vervelend zijn bij verkoop .Voor het overige ben ik er tevreden over

alabastro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 12:57

Idem, Ik heb er ook een paar daar ingeschreven. Het enige nadeel in mijn ogen is dat ze geen dressuurrichting hebben maar goed, dat is ook nooit hun bedoeling geweest.

piahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 18:57

hoi

ik ben al lid van de eerste dag dat ze bestaan en heb al veel veulens ingeschreven.

Maar ik steeds minder content. Ten eerste omdat ze geen comunicatie voeren met de leden. Je krijgt gewoon een reglement waar je je aan moet houden. Ten tweede je kan met niemand overleggen over dingen die anders kunnen ivm raad met je merrie. ik vind dat ze iedereen als een nummer behandelen en zeker als je maar 1-2 veulens per jaar kweekt. Andere mensen - en ik ken er een hoop van naam - die elk jaar 'in het midden van het bed liggen'. Ga alle veilingen maar na - er zijn er die elk jaar geselecteerd - zo noemen ze dat ??? - zijn. En als je de selectiecretaria vraagt - dan weet niemand iets en kijken ze vreemd op. En geven ze dikwijls zeer vage antwoorden. Alleen de rijken - zij die veel dekkingen doen - krijgen alles gedaan. En dankzij hun tusenkomt heb ik nog nooit een paard kunnen verkopen. Ik heb er enkel een hoop geld aan uitgegeven. En de prijzen van hun dekkingen bepalen zij zelf - in een reglement - en kunnen elk jaar veranderen - zomaar zonder reden.

alabastro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 19:04

Ook dat moet ik bevestigen en met ons waarschijnlijk nog vele.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 19:13

Daarom schrijf ik ze alleen daar in ,dat vindt ik wel heel goed .
Maar de dekkingen regel ik ergens anders ,dan kan je altijd discuteren over de voorwaarden ... .Ik zie Z als een stamboek en niet als hengstenhouder (ik vindt er ook weinig interressante hengsten )
En wat betreft de selecties voor veilingen ik vrees dat dat overal een beetje hetzelfde is ,je moet een lange arm hebben (denk je dat dat in Evergem of Mechelen niet zo is?)
Proberen een heel aparte te fokken zou ik zeggen ,zodat ze niet om je heen kunnen(Piet x Suus is geen veilingveulen )