iemand ervaring met uniform, nakomelingen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mooneyes

iemand ervaring met uniform, nakomelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 23:04

vinden jullie dit een goede hengst,
en brengt die goede nakomelingen, met goed gedrag?

ik hoor er wel eens wat over maar wil nog meer over hem weten.

(ik weet dat het schimmel is)

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 23:30

Ik heb zelf een Uniformmerrie van 4,5jaar oud. Ik ben erg blij met mijn paard, maar moet wel zeggen dat ze geen makkelijk karkter heeft. Dit hoor ik erg vaak over Uniformnakomelingen. Over het algemeen zijn het erg dominante paarden die je zeker uit zullen testen. Ze willen nog wel eens graag staken.

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 00:11

Ik ken er twee direct van Uniform en zelf heb ik een variant x uniform gehad. Geen van allen doetjes, met een fikse bok als dat zo uit komt.
De uniforms die ik ken zijn dan wel een beetje klassiek van exterieur. De variant was veel vlotter en best wel wat edeler. Ik denk dat dat voor een deel bij Junior STV goed uitpakt qua exterieur. Lastig is hij misschien wel voor twee.

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 00:55

dank jullie:d

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 11:04

Mijn Uniform merrie is een schatje Haha! In de omgang echt ontzettend braaf.
Ze is (tegenwoordig) erg fijn te rijden. Ik krijg toch wel vaak opmerkingen van mensen dat ze haar erg mooi vinden tonen onder het zadel.

Ik heb haar als 5-jarige gekocht. Toen was ze inderdaad erg dominant en stakerig. Ze had eigenlijk nooit zin om wat voor je te doen en was snel op haar teentjes getrapt. Haar staakgedrag kon best wel eng zijn.
Verder kon ze voorheen niet zonder andere paarden zijn en maakte daar ook een gigantisch drama van.

Door de jaren heen, ook dankzij goede begeleiding, toch duidelijk naar elkaar toe gegroeid. Het blijft een gevoelig paard, maar bokken, steigeren en staken is toch wel uit haar woordenboek verdwenen.

In mijn profiel vind je foto's van haar. Deze zijn redelijk oud en toen was ze vrij iel, omdat ze net een blessure gehad had.
Mocht je recentere foto's willen zien, dan moet je maar even PB-en.

Tripper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 17:25

Dat dominante heeft ons paard (v. Uniform) ook.
Bij een onervaren persoon wil ie nog wel eens gaan staken. En soms gaat het weer een tijdje goed en dan begint ie er weer mee. Boos!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 17:29

ik reed in canada voor de handel een uniform x apple king merrie. Wel heel sensibel en heet paard, maar echt superbraaf! Kon dr echt alles mee. Mooi was ze alleen niet echt, maar kon wel heel goed draven.

leonci

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 18:14

Ik heb ook een uniform gehad, helaas in moeten laten slapen. Maar het was er zeker 1 met erg veel temperament en vooral karakter. Ze was niet 1 van de makkelijkste. Toen ik haar net had was het echt een schat van een paard ze deed niets met inrijden maar daarna. En nadat we dat samen hadden doorstaan was ze voor mij echt waar een super paard, we konden lezen en schrijven met elkaar, maar o wee als er iemand anders op haar rug wilde klimmen dan bleef ze net zolang doorgaan dat ze diegene eraf had, behalve me instructrice. Longeren en buitenzetten ging nog wel door een ander, ook al zat ze je wel aan te kijken van wat moet dat in me box een vreemd iemand. Maar het was er zeker een met heel veel karakter. Goh was mis ik er toch nog steeds!!!

Maar een vriendin van mij heeft ook een uniform en dat is echt een schatje iedereen kan erop hij doet echt geen vlieg kwaad, wat een verschil he. Maar ik blijf het een mooie afstammeling vinden een uniform

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 18:56

Hij is idd schimmel, op en top Haha! Wist je dat hij ook alleen schimmelnakomelingen heeft gegeven.

Hier wat foto's van hem:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Je moet ook maar eens in mijn profiel kijken of op volgende link drukken:

http://www.paardenfokken.nl/progeny.php?horseid=13281

Mijn merrie heeft namelijk 7 nakomelingen gehad van Uniform, en ééntje van Junior STV. In mijn profiel of via die link kan je foto's terugvinden van ze.
Vaak hoor ik weleens van de mensen die die nakomelingen nu in hun bezit hebben en rijden dat ze idd allemaal wel een willetje hebben, maar dat mede daardoor echt willen werken eens ze weten op wie ze moeten letten. Verder zijn die nakomelingen allemaal zeer braaf en betrouwbaar in de gewone omgang.

De Junior-nakomeling staat nog steeds bij ons, in opfok. Heeft ook al een willetje. Dat hebben we al gemerkt. Wij zelf zien dat wel graag. Maar het vraagt een bepaalde omgang.

Als je nog vragen moest hebben, stuur je maar een PB.

Knipoog

Tripper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 22:28

Ons paard van Uniform is inderdaad ook erg braaf in de omgang. Het is een leuk paard maar met het rijden moet je hem wel op een bepaalde manier rijden zoals hij het gewend is. Ik kan nog steeds zijn 'knopjes' niet vinden. Als ik de ene keer aandraaf draaft hij zo aan. Een andere keer test hij je eerst even uit en gaat hij daarna pas draven. Scheve mond

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 22:42

degene die ik tot nu toe tegen ben gekomen waren brave,makkelijk te rijden paarden..wel een beetje ouderwets type vaak..maar imposante dieren..

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 22:46

een mooie hengst is het wel in elk geval!!

leonci

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 13:58

Dat klopt ze willen wel werken voor je, dat is zeker waar, en nou je het zegt ik ken eigenlijk ook alleen maar schimmel uniformen, ik vind het gewoon een geweldige afstammeling. en mooie fotos

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 14:37

Mijn 10 jarige bijrijpaard is een uniform, lief paard in de omgang met rijden wel pittig.
maar ze is een beetje raar gebouwd, ze heeft een korte hals, en loopt "bergafwaards" zegmaar (niet overbouwd)

Afbeelding

Afbeelding

en wist je dat...
Uniform (keur preferent) heeft al meer dan 30 nakomelingen in de Grand Prix en Prix St. Georges Dressuur.

Uniform heeft 3 goedgekeurde zonen; Junior STV, Highness en Gregor. Uniform bracht al 81 stermerries en 47 keurmerries.
Laatst bijgewerkt door Sjoos op 14-01-05 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 14:37

leonci schreef:
Dat klopt ze willen wel werken voor je, dat is zeker waar, en nou je het zegt ik ken eigenlijk ook alleen maar schimmel uniformen, ik vind het gewoon een geweldige afstammeling. en mooie fotos

bij uniform is de kleur dominant, die fokt hij altijd over (of hoe zeg je dat precies Schijnheilig )

leonci

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 15:55

Ja ik snap wat je bedoelt van de kleur

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 16:04

Ik heb een zoon van Uniform gehad/gereden (Frisco) en een vriendin van mij heeft ook een zoon van hem (Justmidnight op bokt) 't zijn lieve paarden in omgang, kunnen zich erg hecthen aan een persoon en met rijden kunnen ze echt eigenzinnig zijn...

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 22:06

dat eingenzinnig klopt dus toch wel, bij uniform paarden.

maar hij doet het wel goed. met zijn nakomelingen lees ik wel:d

Tripper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 22:12

Ons paard van Uniform is ook best eigenzinnig. Hij wordt in februari 11 jaar. Hij is nog wel schimmel van kleur en nog niet wit. Sommige uniform nakomelingen zijn wel op die leeftijd al wit zie ik.

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 23:30

ja zo te zien wel:d op die foto:D

leuke foto's.

hij is inderdaad, meer grijs wit, die van jullie:d

chuckychick

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 00:32

Ik rij nu een 11 jarige uniform merrie.. en zij is super braaf! Kinderen van 6 rijden erop! En springen doet ze als de beste! Ze is heel makkelijk in de omgang!

Bij Uniform vergeten veel mensen ook dat hij voor zijn springen 10en haalde.. maar ze kijken alleen naar het dressuur Verward

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 11:00

Dat klopt. Mijn Uniform merrie heeft ook een echt goede springtechniek.
Ze is alleen wat onbeholpen, kan soms rare noodsprongen maken.
Maar dat ligt denk ik het meest aan mij, want ik vind springen eng, dus ik ben niet echt een goede hulp voor haar.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 12:47

Helaas zal ik nooit kunnen proberen hoe ze springt, want mijn merrie heeft haar pees zwaar beschadigd door een ongeluk in de wei. Hopelijk kunnen we over een paar maanden weer gewoon recreatief en een beetje dressuur rijden. Maar springen zit er nooit meer in.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 16:10

ai, das rot zeg.
Meghan (die op de foto's hierboven) is ook een tijd kreupel geweest, ook iets in de wei gebeurt, maar heeft daar verder geen last van meer.
en springen, ze kan het wel, maar heeft het nog niet zo vaak gedaan dus het is nog een beetje onwennig

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 17:13

dat is altijd rot als je paard kruepel raakt.

die uniform die ik rijdt kan super springen ik vergeet de eerste keer niet een klein laag hindernissje hij sprong net zohoog al de standers waren, van die hindernis, stond op film, mega man.

dat was ruim een meter die standers, je zag hem erover, ik zla eens die foto zoeken,