Trekehner hengsten (van Caprimond)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ART_UMA

Trekehner hengsten (van Caprimond)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 18:51

Ik was wat aan het spitten naar trakehner hengsten en mij viel op dat verschillende hengsten van Caprimond een verschrikkelijk mooie hals en verdere uitstraling hebben.
Heeft iemand ervaring met Caprimond nakomelingen?
Misschien zelfs met Chronist?
of Hibiskus?
Afbeelding
Caprimond
Afbeelding
Chronist past iets mooier qua bloedlijn dan Caprimond (en is een heeeeel stuk goedkoper)

Hibiskus is niet een directe zoon van Caprimond maar zit er 2 x in en past qua bloedlijn ook wel(op doruto):
Afbeelding

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 19:26

Caprimond staat voor Rittigkeit, draait op z'n 19 nog mee op GP niveau met de jonge Theresa Wahler die hem al in competitie reed als ze 13 was. Een aantal van z'n zonen hadden ook de hoogste score voor rittigkeit in de verrichtingen en Caprimond zelf staat zelfs bovenaan de indexen van het Hannoveraans stamboek
Wel opletten bij hem voor kleine voetjes.
Kijk ook eens naar Dacaprio, beloftevolle hengst,
Davignon x Caprimond:
Afbeelding

Ook Münchhausen is een Caprimond kleinzoon.
Wij hebben een Tanzmeister (v Caprimond) merrie en hadden een Cadeau veulen vorig jaar (MV Caprimond). Ik ken ook iemand die 2 Hibiscus veulens verwacht.

Caprimond:
Afbeelding
Afbeelding

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 20:48

Zannekin schreef:
Caprimond staat voor Rittigkeit, draait op z'n 19 nog mee op GP niveau met de jonge Theresa Wahler die hem al in competitie reed als ze 13 was. Een aantal van z'n zonen hadden ook de hoogste score voor rittigkeit in de verrichtingen en Caprimond zelf staat zelfs bovenaan de indexen van het Hannoveraans stamboek
Wel opletten bij hem voor kleine voetjes.
Kleinere voetjes hoeft niet echt, als dat gelijk betekend iets hogere verzenen kan het wellicht geen kwaad. Een goed temperament vindt ik altijd wel belangrijk, en op die leeftijd nog presteren is al helemaal een plus punt.
Citaat:
Kijk ook eens naar Dacaprio, beloftevolle hengst, Ook Münchhausen is een Caprimond kleinzoon.
Ik ben niet gelijk een fan van donnerhall, het presteerd wel, maar ik vindt er geen klap aan. Voor een donnerhall achtige vindt ik dacaprio wel een mooi paard, ik zal dat eens nader bekijken. Hohenstein en Munchenhausen trekken me iets minder (afgezien van het dekgeld), of het nou de net een beetje zware voorhand is, ik weet het niet.
Citaat:
Wij hebben een Tanzmeister (v Caprimond) merrie en hadden een Cadeau veulen vorig jaar (MV Caprimond).
Tanzmeister hangt van lijnenteelt aanelkaar, merk je daar nu van dat het type erg verankert is?
Citaat:
Ik ken ook iemand die 2 Hibiscus veulens verwacht.
Ik ben erg benieuwd wat voor moeder (qua astamming en bouw) die hebben.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 21:04

Tanzmeister is niet zo'n goede vererver, de nr 2 is gecastreerd....
Onze merrie heeft een goed trakehner type, kreeg 8,8,7 voor de gangen maar is jammer genoeg te klein gebleven en te fijn, zelfs naar mijn smaak Knipoog.
Hohenstein geeft ook een super karakter mee en heeft toch wel wat goeie kinderen gegeven. Kijk ook eens op HG daaromtrent. Ik zou er niet van laten dekken owv sperma kwaliteit, zeer veel dekkingen, vandaar ook het hoge dekgeld...
Van Münchhausen verwachten we 2 veulens. Die is ook gekozen om karakter en de elasticiteit die hij vererft. Moeder moet wat knie meegeven. Dekgeld gaat met een forfait van 300 euro anders was ik er niet aan begonnen. Volgend jaar is hij wel 20% goedkoper owv jubileum.
Ik ken de afstamming niet precies van die merries, vraag het nog een keer als er hibiscus veulentjes zijn Knipoog.

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 21:38

Zannekin schreef:
Van Münchhausen verwachten we 2 veulens. Die is ook gekozen om karakter en de elasticiteit die hij vererft. Moeder moet wat knie meegeven. Dekgeld gaat met een forfait van 300 euro anders was ik er niet aan begonnen. Volgend jaar is hij wel 20% goedkoper owv jubileum.
Ik ken de afstamming niet precies van die merries, vraag het nog een keer als er hibiscus veulentjes zijn Knipoog.

Ik zag dat het dekseizoen tot/met juli loopt, is dat echt zo?? Mijn merrie is eind juni uitgerekend, maak je op z'n best 1 kans (hoewel het anders ook wel weer laat wordt).
Via wie heb je munchhausen, voor KI laten opsturen??
Is hibiscus met een C dezlfde als met een K??

Hou me maar op de hoogte van de veulens als je wilt.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 21:52

Ja, tot en met Juli.
Ik bel altijd met het station zelf (Wiesenhof) en laat hun het opsturen. Het is dan de volgende dag hier en kost een 40 euro transport. Als je het dezelfde dag nog wil is het veel duurder. Beide merries waren van de 1e inseminatie drachtig van Münchhausen, dus het sperma is zeker OK.

Het is idd Hibiskus.