Zannekin schreef:Caprimond staat voor Rittigkeit, draait op z'n 19 nog mee op GP niveau met de jonge Theresa Wahler die hem al in competitie reed als ze 13 was. Een aantal van z'n zonen hadden ook de hoogste score voor rittigkeit in de verrichtingen en Caprimond zelf staat zelfs bovenaan de indexen van het Hannoveraans stamboek
Wel opletten bij hem voor kleine voetjes.
Kleinere voetjes hoeft niet echt, als dat gelijk betekend iets hogere verzenen kan het wellicht geen kwaad. Een goed temperament vindt ik altijd wel belangrijk, en op die leeftijd nog presteren is al helemaal een plus punt.
Citaat:
Kijk ook eens naar Dacaprio, beloftevolle hengst, Ook Münchhausen is een Caprimond kleinzoon.
Ik ben niet gelijk een fan van donnerhall, het presteerd wel, maar ik vindt er geen klap aan. Voor een donnerhall achtige vindt ik dacaprio wel een mooi paard, ik zal dat eens nader bekijken. Hohenstein en Munchenhausen trekken me iets minder (afgezien van het dekgeld), of het nou de net een beetje zware voorhand is, ik weet het niet.Citaat:
Wij hebben een Tanzmeister (v Caprimond) merrie en hadden een Cadeau veulen vorig jaar (MV Caprimond).
Tanzmeister hangt van lijnenteelt aanelkaar, merk je daar nu van dat het type erg verankert is?
Citaat:
Ik ken ook iemand die 2 Hibiscus veulens verwacht.
Ik ben erg benieuwd wat voor moeder (qua astamming en bouw) die hebben.