Column Jacob Melissen in de Hoefslag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Excuseme

Column Jacob Melissen in de Hoefslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 11:45

Wat vinden jullie hiervan?

Afbeelding

pukpaleis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 11:52

Beetje persoonlijke aanval en uiting van frustratie...maar ergens zit natuurlijk wel een kern van waarheid, waarom nooit een buitenlander/buitenstaander laten jureren en een duidelijk oordeel vellen het blijft natuurlijk wel een sigaar uit eigen doos *LOL* . Daarnaast blijft de competitie een mooie gelegenheid om hengsten in de zelfde omstandigheden op het zelfde niveau tegen elkaar te kunnen vergelijken en uiteindelijk blijft het allerbelangrijkst ,vind ik, dat je zelf kijkt oordeeelt en besluiten neemt op basis van je eigen gevoel kennis en voorkeur. Daarnaast ken je zelf je merrie het beste en vanuit die wetenschap moet er ook een partnerkeuze gemaakt kunen worden (wie laat de partnerkeuze afhangen van het mondelinge commmentaar in de competitie ??).
Wees daarnaast blij dat het een mooie show en gelegenheid is, wat dat betreft waren we toch zo jalours op onze Oosterburen, die weten pas wat presenteren is (ook als het presteren wat minder is)

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 11:57

Ik denk dat je de kern van zijn column mist, Pukpaleis. Hij zegt dat de verantwoordelijken binnen het KWPN in een ivoren toren zitten en het contact met de leden uit de weg gaan. Dat koppelt hij aan een povere kwaliteit van de gepresenteerde hengsten. Met andere woorden, dat contact blijkt erg nodig.

pukpaleis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 12:02

Sorry maar ik lees het anders hoor..inderdaad het contact is wel eens beter geweest maar wat let jouw en Jacob om die mensen aan te spreken heb verschillende meermale gesproken en dan valt het allemaal wel mee hoor....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 12:08

Excuseme schreef:
Ik denk dat je de kern van zijn column mist, Pukpaleis. Hij zegt dat de verantwoordelijken binnen het KWPN in een ivoren toren zitten en het contact met de leden uit de weg gaan. Dat koppelt hij aan een povere kwaliteit van de gepresenteerde hengsten. Met andere woorden, dat contact blijkt erg nodig.

Jacob heeft een paar jaar geleden een conflict met het KWPN gehad. Zijn foto's mogen niet meer IDS afgedrukt worden. Wat hij hier schrijft gold niet voor Weert alle bobo's zaten gewoon in de bak op de tribune, waren voor iedereen aanspreekbaar en zaten niet achter het glas met een gratis drankje.
Verder is het een open deur, ook hier melden we al een paar jaar dat Frank Jespers op een slager lijkt die zijn eigen vlees eet en dat de fokkers prima in staat zijn om wel te zien wat er gebeurt.
Dus niks nieuws onder de zon, alleen beetje frustratie.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 12:12

sarabande schreef:
Frank Jespers op een slager lijkt die zijn eigen vlees eet .

Dat is toch heel normaal.
Doen fokkers toch ook.
Anders ben je geen knip voor je neus waard,als je niet achter je eigen visie staat.

Moet er wel een visie zijn natuurlijk.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 12:26

sarabande schreef:
Jacob heeft een paar jaar geleden een conflict met het KWPN gehad. Zijn foto's mogen niet meer IDS afgedrukt worden. Wat hij hier schrijft gold niet voor Weert alle bobo's zaten gewoon in de bak op de tribune, waren voor iedereen aanspreekbaar en zaten niet achter het glas met een gratis drankje.
Verder is het een open deur, ook hier melden we al een paar jaar dat Frank Jespers op een slager lijkt die zijn eigen vlees eet en dat de fokkers prima in staat zijn om wel te zien wat er gebeurt.
Dus niks nieuws onder de zon, alleen beetje frustratie.

Hoe is het Sarabande krijg jij nog steeds een salaris van het w.p.n.? of heb je oogkleppen op.
Wat Jacob hier signaleerd, word door een hoop ,deskundige leden en voormalige leden, van de koningklijke w.p.n. al lang gesignaleerd , voor het gewone w.p.n., lid is het niet mogelijk om met het bestuur te discuseren, plaatsen in allerlei w.p.n. besturen,en afdeling besturen worden geregeld, op voordracht van betaalde krachten van het w.p.n.( Lekker democratisch) Dus wie corrigeerd deze mensen.?????????
Laatst bijgewerkt door arie53 op 08-01-05 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 12:29

Ik vind dat Jacob een net stukje geschreven heeft Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 12:30

Ik bedoelde die zijn eigen vlees keurt.
Arie wat is jouw frustratie toch met het KWPN dat je niet toestaat dat fokkers hun eigen fokkerij mogen verdedigen.

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 12:31

Het KWPN hoeft zich niet aangevallen te voelen, want het is in veel andere stamboeken niet beter. Arrogantie van de macht en elkaar benoemen op posities, maakt dat dit ontstaat.

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 12:32

sarabande schreef:
Ik bedoelde die zijn eigen vlees keurt.
Arie wat is jouw frustratie toch met het KWPN dat je niet toestaat dat fokkers hun eigen fokkerij mogen verdedigen.

Arie ergert zich aan domme fokkers, die blind een matig fokbeleid door dik en dun steunen, vermoed ik.

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 12:34

Excuseme schreef:
Arie ergert zich aan domme fokkers, die blind een matig fokbeleid door dik en dun steunen, vermoed ik.

En maar klagen dat er aan fokken niets te winnen valt Schijnheilig

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 12:55

Franske schreef:
En maar klagen dat er aan fokken niets te winnen valt Schijnheilig

Juist ,je eigen naad naaien. OK dan!

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 13:27

Hmm, redelijk open deur van meneer Melissen. Ik denk dat iedere ceentraal geleide organisatie hier last van heeft (óók Duitsers en kleinere stamboekjes met een centrale fokleiding).

En hierbij geldt: hoe sterker de overtuiging is van de fokleiding, des te minder de leden hebben in te brengen.

Overigens is het andere uiterste het volledig volgen wat de mensen willen. Dat is modefokkerij en betekent dus weer een onstabiel beleid. Deze discussie kan niemand winnen in een centraal geleide fokkerij.

Overigens is het leiden van een grote organisatie heel wat anders dan het leiden van een kleine. Daarnaast hoef je ook niet op de loonlijst te gaan staan om tevreden te zijn met een bestuur dat je zelf hebt gekozen. Dat zou betekenen dat iedereen die Nederland een fijn land vindt op de loonlijst van Nederland BV moet staan Knipoog

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 13:33

Ach, dit is zoiets dat er gewoon bijhoort. Als je een beleid voert van een organisatie die vele leden heeft kan je verwachten. En maar goed ook. Het scherpt aan. Dit soort colums is eveneens een vorm van communiceren.

Net politieke toestanden. Als die van elke colmuns (die kritiek leveren op hun beleid) moesten gaan wakker liggen, pas dan krijg je een holder de bolder beleid. En komt er veel meer onzekerheid dan er nu is. Het is belangrijk dat de mensen van het beleid dit soort dingen lezen. Eventueel kleine dingen ervan aannemen. Maar stel je eens voor. Telkens er iemand met kritiek zwaait, het beleid moet veranderen. Vanuit deze column meen ik dan te verstaan dat Melissen zich onderbouwt door te laten doorschemeren dat alle fokkers dezelfde mening hebben als hij. Hoe weet hij dat dan? Staat hij er dan zoveel dichter bij?

Net als iedereen vind ik dat het KWPN moet proberen met de basis contact te houden. Maar die mogelijkheden zijn er toch (verschillende activiteiten per regio, jongkwpn,...) Je moet er ook aan willen deelnemen als fokker. Op dat soort fora kan je je mening gerust uiten denk ik.

Maar ik denk dat dit te weinig gebeurt. Het zijn diegene die het hardst aan de toog staan te roepen vaak het minst positieve dingen bijleveren...

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 13:37

Jan_VT schreef:
.

Net politieke toestanden....

Het zijn andersdenkende die niet deugen.

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 13:46

ceasario schreef:
Het zijn andersdenkende die niet deugen.

Ik vind dit een beetje te zwart wit gesteld.

Het is idd een beetje oppositie <-> beleid spel. Maar dat wil toch niet zeggen dat de andersdenkenden niet zouden deugen. De grootste discussie's binnen het forum leiden vaak tot de leukste gesprekken in de cafe.
Als je echter bedoelt dat die andersdenkenden mensen zijn die gewoon blijven dwarsliggen, en blijven kritiek leveren inplaats van opbouwen... Ja, dan kan ik niet anders dan zeggen dat zulke mensen niet deugen, want je hebt er niets aan.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 13:53

Ik zou direct m'n lidmaatschap opzeggen als die man ook KWPN lid is. Pfff al dat gedoe, waarom pakken ze niet gewoon de telefoon om het de personen in kwestie te zeggen ipv door een artikel. Dat is een stunt om imago te bouwen ten koste van.
Ze zouden zich beter bezig houden met zelfkritiek ipv kritiek op altijd die anderen.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 13:58

Jan_VT schreef:
Ik vind dit een beetje te zwart wit gesteld.

Het is idd een beetje oppositie <-> beleid spel. Maar dat wil toch niet zeggen dat de andersdenkenden niet zouden deugen. De grootste discussie's binnen het forum leiden vaak tot de leukste gesprekken in de cafe.
Als je echter bedoelt dat die andersdenkenden mensen zijn die gewoon blijven dwarsliggen, en blijven kritiek leveren inplaats van opbouwen... Ja, dan kan ik niet anders dan zeggen dat zulke mensen niet deugen, want je hebt er niets aan.

Hoe kan je opbouwende kritiek leveren, als er niet naar je geluisterd word ,in een gesloten organisatie zoals het W.P.N. !!!!!!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 13:59

Hij schets hier wel een compleet andere situatie met wat ik in Weert heb gezien.
Daar zat alleen de jury en de omroeper achter glas.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 14:02

Schuimpie Zuidbroek is Weert niet, !!!!!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 14:04

arie53 schreef:
Hoe kan je opbouwende kritiek leveren, als er niet naar je geluisterd word ,in een gesloten organisatie zoals het W.P.N. !!!!!!

Ik geloof dat je het KWPN niet goed meer volgt. Dat is ook begrijpelijk als je er niets meer mee hebt. Er zijn b.v. heel veel fokkers avonden etc etc.

Maar het is gewoon zo, en dat is al eens eerder gezegd, de meeste fokker hebben niks met vergaderingen en al het geleuter eromheen.
Die willen gewoon paarden fokken en naar keuringen gaan om fijne paarden te zien, daarom heet het ook hobby.
Het is iets dat je voor je plezier doet.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 14:08

De meeste goede fokkers gaan niet meer naar vergaderingen, omdat de jeugd ( het bestuur ) toch niet luisterd, er dienen nu eenmaal te veel belangen ,en zeker geen fokkerij belangen !!!!!!!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 14:39

Klarie35,
in Weert liepen toch dezelfde 'bobo's'!!!!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 15:24

arie53"]
De meeste goede fokkers gaan niet meer naar vergaderingen, omdat de jeugd ( het bestuur ) toch niet luisterd, er dienen nu eenmaal te veel belangen ,en zeker geen fokkerij belangen !!!!!!!
[/quote]

[quote="sarabande schreef:
Die willen gewoon paarden fokken en naar keuringen gaan om fijne paarden te zien, daarom heet het ook hobby.
Het is iets dat je voor je plezier doet.

Het doet het er niet meer toe welke "Bobo" er gas staat te geven. OK dan!

Je pikt op wat je kan gebruiken en ga gewoon verder met je eigen plezier : "Je Hobby".