Ze is de laatste week echt een beetje sacho en beetje traag. Ze heeft niet echt zin om te lopen en het is echt allemaal maar zo van nou ja het zal wel. Behalve als ze de emmer met eten hoort, dan breekt ze weer de halve tent af, dus ze is iniedergeval niet ziekig.
Ze is nu 198 dagen dacht, 6 en een halve maand ongeveer.... Is dit normaal?? Ik kan het eigenlijk nergens vinden! Bedankt!
Jeddah
Geplaatst: 08-01-05 00:09
Ja hoor, dat kan best normaal zijn. Het verschilt natuurlijk per merrie en hoe het met haar hormonen is. Mijn merrie is tijdens de dracht ook onvriendelijker dan normaal.
Fleda
Geplaatst: 08-01-05 00:14
Mijn merrie is ook een beetje sago geworden halverwege haar dracht! Daarna werd ze heeeeel erg aanhankelijk, en bleef ze maar knuffelen! Wel vond ze het niet zo fijn op op haar buik gepoetst te worden!
CouCou
Geplaatst: 08-01-05 14:10
OO dat is inderdaad best mogelijk. Verschilt per merrie. Die van mij kon ook zo sacho zijn, maar toen was Eowyn de marathon aan het rennen in zijn moeder, dus misschien is die van jouw ook wel een druk baasje. Volgende week kan het weer anders zijn.
LiisA
Geplaatst: 08-01-05 15:40
Jaa , inderdaad mogelijk dat het door de dracht komt. Trix bijt nu ineens bij het aansingelen en stelt zich sneller aan. Ze wil de stal niet meer uit lopen ... dat doet ze normaal altijd, onder de lessen heeft ze een paar keer flink gebokt, wat ze anders nooit doet, Chagerijnigheid is makkelijk op te lopen met een enorme (nu nog) last aan je buik, maar het is geloof me, de moeite waaard ..!!
Tibamar
Geplaatst: 08-01-05 17:11
Als merries drachtig zijn kunnen ze indd heel erg veranderen... Mijn verzorgshetje (ook een drachtige merrie ) wil opeens niet meer gepoetst worden
Nouska
Geplaatst: 10-01-05 17:46
Onze oudste fokmerrie is normaal gesproken een wilde en ongehoorzame deugniet en een nerveus standje.
Maar zodra ze drachtig is, wordt ze ineens poeslief en super aanhankelijk. Vooral als ze hoogdrachtig is heeft ze dan bijna zo´n sukkelige tevreden glimlach op haar smoel. Totdat ze er weer even genoeg van krijgt en in rengalop door de wei stuift (eens zelfs op de dag dat ze zou veulenen).
Chagerijnig worden lijkt mij dus ook typisch voor een drachtige merrie
-x- Nouska
Alice
Geplaatst: 10-01-05 23:24
Onze katinka was ook "niet lekker" toen ze op haar paar laatste maanden zat, er komt toch meer leven in de brouwerij en dat merken ze vaak, en dan lijkt het wel of ze daar over 'na gaan denken'
linlovesyou
Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-05 23:31
Dank je voor de reacties!! Ja ze is zo sacho, niks vind ze leuk.... En ja dan ga je je toch een beetje zorgen maken, maar ik kan verder niks vinden dat ze ziek zo zijn... Dus ik hoop dat het maar gewoon de zwangerschaps hormonen zijn...
elady
Geplaatst: 15-01-05 16:08
het is heel normaal...d'r hormonen komen gewoon op gang. Lady heeft het ook heel erg.
NWDynamite
Geplaatst: 15-01-05 16:52
een pony bij ons op stal is ook drachtig en eerst was ze altijd mega lief en nu moet ze nog 5 maanden en is ze zo vreselijk vervelend, bijten, trappen en ze wil ook niet meer worden gepoetst
Melanie15
Geplaatst: 15-01-05 20:15
Ja, die van mij is ook niet te genieten, is al zo vanaf september, terwijl ze normaal heel aanhankelijk is