de hengst hatatitla van de Leliaard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lauraatjuh

de hengst hatatitla van de Leliaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 10:28

Hey,

Wij hebben sinds kort een connemara op stal: Starry nevan. hij is echt heel braaf, maar waar het me omgaat is dat ik wat informatie over zn vader wil hebben.. ik heb wel gekeken op de connemara site daar staat hij ook op maar misschien is er nog andere informatie... alvast heel erg bedankt groetjes laura

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 10:46

Mijn nichtje heeft op een pony van haar gereden. Ik kon deze informatie vinden op de site van stoeterij Leliaard:

Brimstone van Graaf Janshof is vanaf 1983 ingezet als dekhengst op De Leliaard. Deze bruine, 145m. grote hengst valt vooral op door zijn zeer ruime en soepele bewegingen. Hij is, ondanks zijn leeftijd, nog actief in de wedstrijdsport. Brimstone wordt aangespannen gereden door Inez. Zij starten inmiddels M dressuur, L vaardigheid en SGW klasse 1. Daarnaast is hij van 2002 t/m 2004 onder het zadel gereden. Laurie Jansen is Z2 dressuur met hem geworden. Op 12 december reden zij hun laatste wedstrijd en verdienden daar een mooi winstpunt. Voor meer informatie over de wedstrijden en foto's klik hier.

Bekendste zoon van Brimstone is Hatatitla van de Leliaard, kampioen dekhengsten in 2000 en meerdere malen EK-deelnemer in de Samengestelde wedstrijdsport.
Andere goedgekeurde zonen van Brim zijn Iltshi van de Leliaard, Ignaat van de Leliaard , Stan en Easter van de Leliaard. Iltshi wordt nog steeds gebruikt als dekhengst op stoeterij De Zonnehoeve. Ignaat is helaas al enige jaren geleden overleden en Stan wordt ingezet als rijpony maar staat niet ter dekking. Ook in Duitsland zijn er twee zonen van Brimstone goedgekeurd: Bigge Boy en Burning Daylight.

lauraatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 12:24

heey hartstikke bedankt voor je informatie.. ik ga ook ff die site opzoeken! bedankt!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 09:51

Ik heb em wel eens gezien bij De Zonnehoeve op stal. Dat is de connemarafokkerij waar hij staat. Het is een mooie fijne pony. Die zie ik graag in de afstamming terug!

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 13:09

www.deleliaard.nl

Daar is hij gefokt en als je echt alles van 'm wil weten moet je gewoon even contact opnemen met Inez Kooij. Ik had zelf nog wat blaadjes van het connemara pony stamboek waarin ook eens een heel stuk over Hatatitla stond dacht ik, maar waar die zijn... Ik heb geen idee Bloos

lauraatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 14:16

ok bedankt! ga meteen ff kijken

Ro0sj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 17:30

Ik ben hety nichtj van giloni, maar er is heel veel info over hatatitla te vinden, er heeft ook een keer een keer heel stuk in Bit gestaan....is mss wel te vinden in archief...ik heb um hier nog liggen maar daar heb j niks aan:P

lauraatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 10:52

neej haha ja wij zijn wel lid van de bit en me moeder bewaart ze allemaal dusja ik kan wel ff gaan spitten weet je miss in welk jaar hetwas ofzow?