Ik ben al sinds enige tijd bezig om de afstamming van mijn Rheinlander merrie te achterhalen.
Ik heb contact met het "Rheinländerstammbuch" opgenomen en daar is mij medegedeeld dat paarden vanaf 1991 onder de brand ook nog een identificatienr. getatoeëerd hebben gekregen. Helaas is mijn dametje net iets ouder (tussen een half jaar en een jaar). Via E-mail is mij verteld door het stamboek dat ik een zoekopdracht zou kunnen starten en dat heb ik gedaan. Ondertussen heb ik ca. 5 mails met foto's gestuurd zoals mij is gevraagd maar heb niets terug gehoord terwijl ik iedere keer vraag "hoe zij de financiële kant afgehandeld willen zien". De zoekopdracht kost 25 eurie en bij succes kan een kopie van de stamboom aangevraagd worden en deze kost dan 150 eurie. Je zou toch denken dat mensen in ieder geval op de vraag waar het geld naar toe moet zouden gaan antwoorden, nee dus.
Mijn vraag is dus aan jullie hoe kom ik nu verder ik heb legio foto's, mijn paard heeft een behoorlijk herkenbaar uiterlijk (zie mijn profiel) daarnaast is haar karakter ook niet onherkenbaar. Zijn er bokkers die ervaring met duitse stamboeken hebben en me verder kunnen helpen ? Het zou heel veel voor mij betekenen om achter haar achtergrond te kunne komen.
Yfande
Rhea
Geplaatst: 05-01-05 08:17
Ik weet niet hoe lang dit al loopt, maar momenteel is het erg druk ivm de hengstenkeuringen en het verkoopweekend in Wickrath, daarnaast is het ook nog kerstvakantie. Je zou natuurlijk even kunnen bellen, anders zou ik geduldig afwachten.