Ik wil mijn merries nog voor de zekerheid laten scannen anders ga ik misschien voor niets mijn bed uit....
Maar waar kan dit nog in de buurt van Amsterdam het liefst...
Graag alle reacties zijn welkom en graag telnr...
MarijeR
Geplaatst: 04-01-05 23:27
Als ze al wat verder in de dracht zijn valt er weinig te scannen maar kan de DA gewoon opvoelen. Dat kan in principe iedere DA die paarden behandelt, weinig verschil met opvoelen voor bv. koliek. Daar is geen apparatuur voor nodig.
Fleda
Geplaatst: 04-01-05 23:29
Ik denk wel dat je het wel ziet dat ze drachtig is? En je ziet toch wel of haar uier groeit? Maar scannen gaat denk ik nu niet meer! Dan zou het opvoelen moeten worden!
Kendra
Geplaatst: 05-01-05 14:05
Als 't goed is kun je zelfs niet meer scannen, zie je alleen een grooooote donkere massa......
CouCou
Geplaatst: 05-01-05 21:55
Kendra schreef:
Als 't goed is kun je zelfs niet meer scannen, zie je alleen een grooooote donkere massa......
Klopt helemaal. Dan is opvoelen inderdaad het beste. Soms kan je niet aan je merrie zien of ze drachtig zijn of niet. Bij iris kwamen haar tepels ook later op gang, dus daar zou ik niet of af gaan.
naiade
Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-05 08:32
Wat grappig dat ik niet wist dat scannen niet mogelijk was... nou ja weer wat geleerd.
Ik heb nare ervaringen met opvoelen, vorig jaar ook gedaan en helaas 2 merries dus wel gust en ik me bed uit.
Ze zijn allemaal even dik maar kan me niet voorstellen dat ze allemaal gust zijn... En drachtig kunnen ze ook allemaal niet zijn...