hengst voor zeppx rubinstein merrie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Frederika

hengst voor zeppx rubinstein merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 19:14

hoi allemaal, wie weet een perfecte hengst voor mijn merrie
zeppx rubinstein?????????? ik zoek een hengst met een flinke draf en galop. een vrij stevige en een grote maat. omdat mijn merrie maar 1.66 is. maar alsjeblieft geen hengst die schimmels geeft. groetjes riekie

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 17:16

Een perfecte hengst zal wat lastig worden. Hoe ziet de merrie eruit? Wat zijn haar goede punten. Moet het een rijpaardhengst zijn of is een gederse hengst ook goed.
Ik ken iemand die nogal veel afstammelingen van Zep heeft staan, allemaal uit gelderse moeders. Ik heb er nog een tijd een van gereden. Ze heeft destijds de Zep kinderen vaak met Cabochon gekruist en heeft daar goede resultaten mee behaald. Cabochon is echter dood maar een hengst met dat bloed zou misschien goed passen. Ze gebbruikt nu veel Farrington en die veulens lijken ook heel goed. Het zijn wel allemaal paarden uit hele goede gelderse stammen. Farrington is een donkere vos en heeft nog Doruto bloed(moederszijde) en fokt in de dressuurrichting. De Zep merrie die ik gereden heb is eenmaal door Negro gedekt. Daar is een mooie (donkere)merrie uit gekomen die wat beknopt is en waar het voorbeen langer van mag zijn. Die merrie is wel ster geworden en kan super draven.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 17:18

Een perfecte hengst zal wat lastig worden. Hoe ziet de merrie eruit? Wat zijn haar goede punten. Moet het een rijpaardhengst zijn of is een gederse hengst ook goed.
Ik ken iemand die nogal veel afstammelingen van Zep heeft staan, allemaal uit gelderse moeders. Ik heb er nog een tijd een van gereden. Ze heeft destijds de Zep kinderen vaak met Cabochon gekruist en heeft daar goede resultaten mee behaald. Cabochon is echter dood maar een hengst met dat bloed zou misschien goed passen. Ze gebbruikt nu veel Farrington en die veulens lijken ook heel goed. Het zijn wel allemaal paarden uit hele goede gelderse stammen. Farrington is een donkere vos en heeft nog Doruto bloed(moederszijde) en fokt in de dressuurrichting. De Zep merrie die ik gereden heb is eenmaal door Negro gedekt. Daar is een mooie (donkere)merrie uit gekomen die wat beknopt is en waar het voorbeen langer van mag zijn. Die merrie is wel ster geworden en kan super draven.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 17:46

Frederika schreef:
hoi allemaal, wie weet een perfecte hengst voor mijn merrie
zeppx rubinstein?????????? ik zoek een hengst met een flinke draf en galop. een vrij stevige en een grote maat. omdat mijn merrie maar 1.66 is. maar alsjeblieft geen hengst die schimmels geeft. groetjes riekie

Als ik je profiel bekijk of ik lees niet goed ,is het Zep x Rohdiamant en dat is wel iets anders.

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 23:29

ceasario schreef:
Als ik je profiel bekijk of ik lees niet goed ,is het Zep x Rohdiamant en dat is wel iets anders.

Inderdaad.

Citaat:
bekende vader ROHDIAMOND die is weer van RUBINSTEIN, moeders kant ZEPP.

Frederika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 21:03

sorry schrijf fout ken gebeuren. dus ik zeg het ff anders, de perfecte hengst voor mijn merrie zepp X rohdiamond

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 21:15

Als je nu de volgorde nog even correct weergeeft, Rohdiamant x Zep kan iemand ermee aan de slag.

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 13:21

Bij de combinatie Rohdiamant x Zep denk ik toch snel aan een beetje massaal paard met takt en regelmaat maar waarschijnlijk niet al te vlug.

Ik zou dus denken aan een hengst die dat meebrengt en misschien nog iets verfijnt. Misschien is dan K2 wat met lijnenteelt op inschallah.

Als het KWPN moet zijn en massa is geen probleem zou met Koss lijnenteelt op Goudsmid een optie zijn.

Met een foto en wat meer gegevens is er meer te zeggen