is dit normaal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liekuh

is dit normaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 21:26

Hoi
Ik had even een vraag, mijn hengstveulen van 10 maanden heeft nog maar 1 bal ingedaald. Alleen toen hij pas een week of 10 was, had hij ze wel allebei. Is dit normaal en zal die 2e bal, die nu in zijn lies zit, nog terugkomen of is hij daar al te oud voor.
Bedankt alvast, ik hoop dat jullie iets kunnen vertellen.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 21:44

Het is heel normaal en echt nergens over je druk te maken !!
De ballen reizen nog een hele tijd 'op en neer', dan wel in de zak en dan in de lies. Dit gaat zou door tot ongeveer +/-3 jaar wanneer op dit tijd ze ongeveer blijven waar ze dan zitten.
Vaak als het warm is 'dalen' ze en, waar je 'kanjers' hebt gezien de dag ervoor als het vries zijn ze weer weg ! De knul houd zijn soldaatjes ook graag warm Bloos .
Als je castrastie overweegt dan wachten de meeste mensen tot het wat warmer wordt (april - juni) wanneer de ballen zijn ingedaald. Dit vermakkelijkt de operatie als alles netjes 'uitwendig' is.

Nogmaals het is heel normaal dat een knul van 10 maanden 'ping-pong' balletjes heeft die op en neer gaan.

Liekuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 21:47

ok super bedankt, ik heb nog nooit een hengstveulen gehad, alleen een merrie, dus daarom wist ik dat niet. Ontzettend bedankt. Leuk forum is dit trouwens.

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 23:18

Dit is inderdaad heel normaal je hoeft je dus nergens zorgen over te maken

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 09:22

Liekuh schreef:
ok super bedankt, ik heb nog nooit een hengstveulen gehad, alleen een merrie, dus daarom wist ik dat niet. Ontzettend bedankt. Leuk forum is dit trouwens.

Welkom, als je meer speciaals rond veulens, opfok en geboortes wil weten kan je ook op Kraamstal gaan kijken.

Succes ermee

Liekuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 10:37

Ik heb al een beetje rondgekeken, k vind het echt een heel leuk forum hier. denk dat ik nog wel even blijf.