wie heeft een springpony???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wiltroosie

wie heeft een springpony???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 20:58

hoi k heb een new-forsest
het is een springpony k wil er meej op concours
maar ze wil over somige niet heen wie wil me wat tips geve
k heb ze hart nodig
alvst super bedankt!!!!!!! Schijnheilig
-xx-ies yvonne OK dan!

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 15:54

K heb ook n springpony
Gewoon veel oefenen en er overtuigend naartoe rijden. Ik geef soms tikjes in dr nek als k voel dat ze gaat weigeren ( ik weet het, het moet op de kont, anders raakt ze verstoord. Maar die van mij heeft er geen last van en het werkt goed)

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 20:47

ik heb springpaarden maar ja het werkt hetzelfde als een pony hehe
ehm het is denk ik niet de leukste tip maar je moet gewoon keiveel oefenen je pony kent sommige hindernissen misschien niet of vind ze moeilijk de hindernissen waarop hij veel weigert moet je dus extra veel oefenen en anders zet je ze eerst maar heel erg laag daar leren ze het ook wel van
succes !!

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 14:40

Ik heb ook een springer maar die is nog jong...helaas gaat het op dit moment zeer slecht en kan ik niet goed met hem overweg... :'( ik kan hem ook nog niet rondkrijgen in het parcour...maar er wordt aan gewerkt

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 15:32

Mijn paardje is echt een super springer! Als ze een hindernis ziet wordt ze helemaal wild, zo graag springt ze! Ze heeft waarschijnlijk bij haar vorige eigenaar ook wel wedstrijden gereden, maar ikzelf rijd geen wedstrijden en spring gewoon wat voor de lol. Lachen

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 16:11

Kijk achter de hindernis, en doe alsof je iets wilt pakken met je handen en voeten, dat recht achter de hindernis is. Al is het maar de lucht Knipoog
Dan houd je je pony tussen je handen en benen, dan kan ze niet zomaar de andere kant op, en als je voelt dat ze gaat weigeren, geef je dr een tikje.

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 17:33

Houdt je pony niet te kort in de teugel, op die manier werk je hem tegen met springen. Houdt je benen goed stevig aangedrukt! Hoe beter je je benen aandrukt, hoe meer je pony het gevoel heeft dat hij geen kant op kan, behalve over de hindernis. Bovendien weet je pony dan dat jij de baas bent!

carlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 22:13

ik rij ook veel springen, je moet veel oefenen en als je pony wel is weigert uit angst voor de hindernis moet je net zo lang doorgaan tot dat het lukt en je kan over de hindernis ook iets heen leggen bv een jas en daar over heen springen zodat die veel ervaring krijgt met rare hindernissen!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 10:54

Ik spring zelf ook wedstrijden en ik heb dan het geluk dat ik een pony heb die eigenlijk bijna nooit weigert(weigert die dan ist men eigen schuld)
Je moet natuurlijk eerst een goede vertrouwensband hebben met je pony en hem goed dresssuurmatig onder controle hebben want anders kun je dus echt niet goed springen.
Veel dingen zijn al gezegt dus ik denk gewoon goed aan je dressuur gaan en blijven werken.

Monieck

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 14:48

Dustinlover schreef:
Ik spring zelf ook wedstrijden en ik heb dan het geluk dat ik een pony heb die eigenlijk bijna nooit weigert(weigert die dan ist men eigen schuld)
Je moet natuurlijk eerst een goede vertrouwensband hebben met je pony en hem goed dresssuurmatig onder controle hebben want anders kun je dus echt niet goed springen.
Veel dingen zijn al gezegt dus ik denk gewoon goed aan je dressuur gaan en blijven werken.

mee eens!

DANIenVLIEG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 15:53

ik ook.
Vliegje is pas drie en hij springt nu al 1.50
Wel los dan he?!

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 09:56

laat ze lospringen over alles wat je kunt vinden wat niet gevaarlijk is,als ze losspringen kun je ze ook niet hinderen met je zit of handen. dus gaan ze de volgende keer er makkelijker erover.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 10:05

Een paar oefenparcoursjes rijden wil ook wel eens helpen, leert ie ook een beetje de hindernissen kennen!

Tine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 15:48

ik heb ook een spring-new forest maar dressuur kan hij ook.
je moet er volgens mij gewoon overtuigend naar toe rijden.

forester rulezzzzz.. Haha!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 20:14

Ik ben sinds kort bezig met springen met mn verzorgpony Devlin Tong uitsteken nou ok...kheb pas 1x echt geoefend Tong uitsteken maar t ging al behoorlijk goed....mijn houding is alleenn og niet echt geweldig Bloos Maar Devlin is een behoorlijk springtalentje Tong uitsteken:P we moeten alleen nog iets meer oefenen en hij moet leren afstanden in te schatten Tong uitsteken hij zette vaak te vroeg af Tong uitsteken

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 13:51

Ik heb een springpony en binnenkort een springpaard als het goed is Tong uitsteken
Ik heb geluk dat mijn pony gewoon altijd en alles springt
Maar ik denk dat je idd het beste veel kunt oefenen en veel wedstrijden moet rijden ---> ervaring!

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 14:51

Eclips kan ook erg goed springen. Ze weigerd niet en ze lijtk er plezier in te hebben.
Alleen als je haar voor de eerste zet, snapt ze het nog niet echt, maar daarna springt ze alles voor je!

Het beste is gewoon ernaar toe rijden en veel oefenen en zoek een goede springruiter om je te trainen! Maar natuurlijk vanaf het begin beginnen, niet verwachten dat ze gelijk over hindernissen gaat. Dit doen maar heel weinig paarden/pony's!