veulen is zo chagereinig!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

boxje

veulen is zo chagereinig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 11:42

Niet normaal meer! Wat ik mij afvraag, hebben jullie veulens dat ook en zal het vanzelf weer overgaan?
Mijn veulen is niet ziek of wat, echt niet ze is kerngezond daar kan het echt niet aan liggen, maar ze hoeft me maar te zien en de oren gaan plat in de nek Boos! Nou laat ik me daar niet door intimideren, maar gezellig is wat anders Scheve mond
Veel aandacht krijgt ze ook niet, s`morgens word ze gevoerd, dan de wei op en s`avonds van de wei af en dan krijgt ze weer brokken en hooi e.d.
Maar o wat een chagereintje! Herkennen jullie dit Verward

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 11:51

Ik ken het niet echt maar misschien moet je het meer aandachtgeven en haar aan je laten wennen ga midden in de wei zitten en laat haar naar je toe komen misschien verandert ze dan Knipoog
Je moet dan net zo lang door gaan..ze doet haar oren wel plat maar later verandert misschien wel door al die aandacht. Knipoog

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 20:20

hoe oud is je veulen eigenlijk??
een veulen wat ik verzorg is nu 8,5 maand oud en die doet dat ook wel eens.het heefd te maken met dat ze bijna jaarling zijn.
een beetje uitproberen.misschien kan dit het zijn.

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 21:18

:)
Laatst bijgewerkt door 45u op 09-03-22 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 21:54

Ja maak het veulen eens vrolijk, door ermee te kroelen/spelen/borstelen.
Een veulen heeft aandacht nodig, elke dag maar weer.
Straks krijg je het alleen maar moeilijker naarmate het ouder wordt.
Succes!!

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 22:04

Het is een veulen
die moeten dus eigenlijk altijd aan een mens wennen Knipoog
Ik ga mee met de rest maar ook met mijn eigen berichtboven aan Knipoog

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 22:07

inowa schreef:
hoe oud is je veulen eigenlijk??
een veulen wat ik verzorg is nu 8,5 maand oud en die doet dat ook wel eens.het heefd te maken met dat ze bijna jaarling zijn.
een beetje uitproberen.misschien kan dit het zijn.

klopt een veulen heeft van zulke perioden. dan zijn ze chagerijnig en dan weer heel lief. of proberen ze de baas over je te zijn, hij doet dit waarschijnlijk maar voor even! gewoon negeren! maar hij moet wel respect voor je hebben!

boxje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 18:11

Nou, bedankt voor jullie antwoorden. Maar ik heb haar genoeg aandacht gegeven echt waar, ze kan alles ook al, voetjes opbeuren, vaststaan enz. Ik ben zelfs een beetje bang dat dat ook het probleem is, dat ze misschien teveel aandacht heeft gehad. Nu is ze afgespeend en staat ze bij een ander veulen en sindsdien laat ik haar echt met rust, maar sinds ze bij dat andere veulen staat is ze ook zo! Echt een chagerein en heel dominant. Ik vind dit heel jammer, het was zo`n lief veulen! Kan het liggen aan het feit dat ze nu met een ander veulen staat? Deze is wel de baas over haar en ze staan dag en nacht bij elkaar.
Wie kan mij helpen? Van mijn lieve veulen is niks meer over! Huilen

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 10:26

Wij hebben ook een merrie veulen op stal staan... Wat een sjako is zij zeg.. Alleen maar oren in de nek en dreigen.. Maar het is ook een dame he! Succes

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 21:01

komt wel goed.
mijn verzorgveulen is ook zo tegen het andere veulen die in haar stal staat.morgen is ze 9 maanden.gaat erg snel.
het is gewoon ff proberen hoever ze kan gaan bij jou en het andere veulen.houd vanzelf wel op

nadezda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 21:30

Boxje ik herken jouw probleem, mijn veulen staat bij een ander veulen in stal , en dit veulen heeft precies hetzelfde.
Is gewoon echt sjaggie en of je nou lief tegen hem doet, hij moet je gewoon niet.
Hij is wel nieuwschierig en komt wel kijken als ik met mijn veulen kroel maar als je hem wilt aanraken maakt hij dat hij wegkomt.
Doe je hem zijn halster om wordt hij dus boos, zowiezo bij aanraken gaan zijn oren naar achter.
Dit is al vanaf dat hij geboren is en we hebben op alle mogelijke manieren geprobeerd hem zo aangenaam mogelijk te maken , maar volgens mij is zijn karakter gewoon zo.
Maar we geven niet op hoor, en gaan gewoon door met vertrouwen te winnen en hem minder sjaggie te laten zijn.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 00:06

Advies: schouders ophalen en kijken hoe ze wordt als ze 3 is. Dit zegt niks, soms worden ze wild, soms chagerijnig, soms vervelend of brutaal, kortom: ze groeien op. Als ze goed in het haar zitten, gezond en levendig zijn moet je je geen zorgen maken. Behalve als ze niet meer te hanteren zijn vanzelfsprekend, maar dat valt bij merries meestal wel mee.