De Saint Urus X Gelderse merrie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Himyar

De Saint Urus X Gelderse merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 10:49

Heel wat jaartjes geleden (1989/90 ?) kocht ik een merrie veulen van de fokster, de merrie was van De Saint Urus d’Olympe uit een geheel Gelderse moeder. Omdat ik later besloot western te gaan rijden, verkocht ik de merrie toen ze twee en een half jaar oud was. Ze stond geregistreerd bij het N.R.P.S. als Jolijt. Echter heeft men daar geen enkele info over haar. Ik weet dat ze het in de sport heel leuk is gaan doen, hoorde ik jaren geleden via via. Maar wat ze precies heeft gedaan kwa prestaties en nakomelingen, weet ik niet. Waarschijnlijk is ze bij het K.W.P.N. geregistreerd, maar waarschijnlijk onder een heel andere naam. Zo uit mijn hoofd heette haar moeder iets van Sarena, maar dat weet ik niet meer zeker. Ze had in ieder geval (N)Oran (Gelders) bloed. Ze was een vos merrie met een flinke bles, niet zoveel wit aan de benen. Ze ging richting Amersfoort en was gefokt in de buurt van Hardewijk door een oude dame. Wie o wie kan me nog wat over haar vertellen? Ik heb wel foto's van haar, alleen doet mijn scanner het niet, dus helaas.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 22:52