Passende hengst voor AnimoxHollywoodxSaluutmerrie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Passende hengst voor AnimoxHollywoodxSaluutmerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 23:20

De titel zegt het eigenlijk al.
Ik heb dus een 5,5 jarige KWPNmerrie en wil haar volgend jaar eigenlijk graag laten dekken.
Ik zoek een goede, brave hengst met een mooie hals en sprekend hoofdje, een DRESSUURhengst.
mijn merrie is totaal KWPN-springen-gefokt.
Aangezien het dekgeld dat gevraagd wordt, zal ik waarschijnlijk uitkomen bij een NRPS hengst.....KWPN is stukken duurder Schijnheilig
Had zelf een mooie D-pony hengst (1.48 m.)van het NRPS gezien en die kostte 225,-
Maar wil toch liever een ECHT paard.

Ik wil maximaal € 500,- aan dekgeld uitgeven

Het liefst in de buurt van Limburg, i.v.m. met reizen.
Wil het liefst een hengst die tot op de stalling komt Schijnheilig

iemand enig idee, voor een leuke hengst?

Afbeelding

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 23:29

Ik kwam Special D tegen, wat een mooie hengst (een zoon van Métall en dat is weer een zoon van Ferro)

Afbeelding

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 23:32

Daar ben je niet voor 500 euro mee klaar hoor Knipoog
Ik weet zo geen hengsten die zo goedkoop zijn.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 23:34

Voor het KWPN idd niet.
Alhoewel de hengst CANTOS in het guldentijdperk 1000,- gulden kostte....
Daarom wordt het waarschijnlijk ook een NRPS hengst.

johno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 08:24

probeer de hengst jumper eens die is nrps en zfdp goedgekeurd, en die brengt toch regelmatig goede veulens wij hebben zelf ook een jumper en die heeft zelfs in de finale pavo 2004 gelopen dus dat zegt wel iets over de kwaliteit.
Jumper staat bij hengstenstation Post in groningen,maar je kunt immers met verzendsperma werken dus vlgs mij is dat geen probleem en de prijs past je denk ik ook wel verleden jaar zat dat rond de 500,-- euro.
o,ja en er zit ook nog een hele goede moederlijn achter,maar jammer genoeg is het vaak bij jumper onbekend is onbemind.
dus als ik jou was zou ik JUMPER proberen

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 11:11

@johno, heb je er misschien meer info en/of foto's van?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 11:27

Haarlem, zwart, geb. 06-04-1989, stokmaat 1.67 m

Haarlem is een hengst van de succesvolle Nederlandse vererver Voltaire. Voltaire sprong zelf internationaal onder Jos Lansink en Emile Hendrix. Zijn bekendheid vergaarde hij echter in de fokkerij waar hij veel internationale springpaarden heeft gebracht zoals Finesse, Dante, Altaire, Flyinge Electro, Play It Again, enz. Haarlem’s moeder Berdieta stamt af van Irco Polo, een andere internationale springhengst die zijn sporen heeft nagelaten in de fokkerij in de
vorm van paarden als Irco Marco en Casimir. De moederstam van Haarlem gaat met de volbloed Pericles xx terug op een oude Groninger stam die onder meer het internationale springpaard Future van Wout-Jan van der Schans heeft gebracht. De nakomelingen van Haarlem worden graag gezien op de Centrale Keuringen en bevinden zich hier veelal in de kopgroepen. In de internationale paardenhandel staan de kinderen van Haarlem bekend als commerciële paarden, die voornamelijk zeer geliefd zijn onder de Amerikaanse kopers. Ook in de sport weten de kinderen van Haarlem te imponeren. Zo wist de, onlangs vroegtijdig overleden, Haarlem-zoon Maestro (Haarlem X Cor de la Bryère) tijdens de wereldkampioenschappen 2000 te Zangersheide onder Mathijs van Asten het wereldkampioenschap voor de zesjarigen op hun naam te zetten. In de discipline springen domineren reeds een groot aantal nakomelingen in de klasse z/zz en op nationaal niveau alsmede internationaal niveau, zoals Maestro, Marella, Mattheus, Money Maker en Warren. Dat Haarlem zich een allround-vererver mag noemen bewijst het feit, dat hij niet alleen springgiganten levert maar ook atleten in de discipline dressuur met maar liefst ruim 40 nakomelingen in de klasse ZI tot en met ZZ-Licht dressuur, alsmede zijn zoon Neruda, die onlangs in Florida onder Michael Barisone de reservetitel in de internationale Grand Prix van de Derby Series Kick off op zijn naam schreef met 67,29%. Gedurende het dekseizoen 2004 zal Haarlem gestationeerd zijn op De Rittahoeve in Groningen van de familie Post.
Haarlem: de succesfactor van de Nederlandse fokkerij.

Afbeelding

Afbeelding

Voltaire Pref. Furioso XX Furioso II
Dame de Ranville
Gogo moeve Gotthard
Masaik
Berdieta Pref. Irco Polo Marco Polo Pref.
Lottie B Pref.Prest.
Medieta Ster Pericles xx Pref.
Ydietje D Model Pref

Haarlem is goedgekeurd voor K.W.P.N., Oldenburg en Hessen.
Dekgeld: €675,- excl. BTW, afdracht en verzendkosten.
Dekking door KI en diepvriessperma.

Deze lijkt me ook wel wat *LOL*

johno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 11:47

hallo, anke, ik heb er zo geen foto's van bij de hand,maar jumper zelf is bv. kampioen van groningen geweest en jur vrieling heeft er nationaal mee gesprongen,maar de hengst brengt absoluut niet alleen maar springpaarden ook goede dressuurpaarden,vlgs mij kun je het beste even contact opnemen met de hengstenhouder ik zal hieronder even de gegevens noemen.
G.A Post (ritta hoeve)
middelberterweg 8
9723 EV Groningen
tel. : 050-5416011

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 11:57

Bedankt voor de adres gegevens.

Weet iemand trouwens wat de kosten zijn van BTW (welk percentage wordt toegepast?), afdracht en verzendkosten?