ben er ik eindelijk uit waar ik mee ga dekken,maar nu kan ik niet vinden bij welk hengstenstation de hengst uptown komt te staan.
wie o wie weet het wel
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
johno schreef:wat voor ons een grote rol speelt is de moederszijde van uptown nl. de carlastam daar hebben we wel eens eerder paarden uit gehad en onze ervaring is dat als die stam er achter zit je vaak hele goede sportpaarden krijgt,dus vandaar
johno schreef:ik wist dat kennedy wel eens kleintjes geeft maar van de carlastam wist ik dat niet,nu begin ik toch weer een beetje te twijfelen onze merrie is ook maar 1.62 maar ik had er nog een op de achterhand en dat is universeel misschien dan toch maar die hengst het gaat in ieder geval tussen uptown of universeel.
en achter universeel zit ook wel een mooie moedrlijn
Magique schreef:@Misshis:
Wat denk je dat Uptown aan een merrie kan verbeteren ?
Bucephalus schreef:Als het goed is, is de merrie voor het overgrote deel bepalend voor de kwaliteit van het veulen.
sarabande schreef:Dat geldt misschien voor de vorming van het karakter, maar ook daar heb ik heel andere voorbeelden van gezien, maar dat de moeder overwegend bepalend is voor de kwaliteit is onzin. Als het zo is kan je meteen wel ophouden met het selekteren van hengsten.
Waarom fokken sommige hengsten dan overwegend goed bij ongeacht welke merrie en doen anderen het tegenovergestelde.
sarabande schreef:....Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de toppers die jouw merrie intussen gefokt heeft, maar dat terzijde.