Jeetje..Vinden jullie dit ook niet een beetje???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gullit

Jeetje..Vinden jullie dit ook niet een beetje???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-04 17:51

Helemaal niet kwaad bedoeld, en zeker niet tegen diegene die zich er wel degelijk goed in verdiept hebben, maar de steeds terugkerende vraag "welke hengst voor mijn merrie" vind ik soms een beetje, hoe moet ik het zeggen, vreemd.
Wanneer je besluit om een veulentje te fokken, dan ga je je toch eerst eens verdiepen in de fokkerij, je vraagt advies aan bij hengstenhouders en gaat je merrie eens goed bestuderen... Je komt dan waarschijnlijk een heel eind. Nu worden er zoveel hengsten aangebracht in een topic, dat ik letterlijk gek zou worden..
Ik kan er gruwelijk naast zitten hoor, maar ben wel nieuwschierig hoe anderen over mijn mening denken..

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 18:10

Ach als iemand zo'n topic wilt openen doet hij doet maar fijn. Hallo, daarom is bokt er!!!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 18:52

ik snap wel wat je bedoelt,maar zoals ik wil graag een veulen fokken,heb wel voor ogen wat voor een soort hengst ik wil hebben..maar ik wil graag de mening van anderen horen die er wat meer ervaring mee hebben en er verstand van hebben,ik il graag hun mening horen zodat ik daar ook weer mee aan de slag kan..

Gullit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-04 19:03

Elisa2 schreef:
ik snap wel wat je bedoelt,maar zoals ik wil graag een veulen fokken,heb wel voor ogen wat voor een soort hengst ik wil hebben..maar ik wil graag de mening van anderen horen die er wat meer ervaring mee hebben en er verstand van hebben,ik il graag hun mening horen zodat ik daar ook weer mee aan de slag kan..

Maar jij hebt wel al zodanig geinformeerd en gekeken dat je al een hengst op het ook hebt.. Goede keus trouwens..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 19:05

dankje..maar ik twijfel nog steeds ik vindt het erg moeilijk,en kan me voorstellen dat meerdere mensen dat vinden..

Gullit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-04 19:11

Elisa2 schreef:
dankje..maar ik twijfel nog steeds ik vindt het erg moeilijk,en kan me voorstellen dat meerdere mensen dat vinden..

Dat begrijp ik, maar er zijn er een heel aantal die hun hengst aan de hand van de opties van de bokkers willen kiezen.. En een hengst uitzoeken voor een merrie vanaf een foto is verdomd moeilijk.. Vaak kunnen fokkers je ook heel goed op weg helpen.. Die doen niet anders. Gewoon eens contact opnemen met de fokker van Trento.. Wie weet wat hij zegt...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 19:26

Hoe meer meningen, hoe meer je kunt nadenken. Ik ken hengstenhouders die gewoon hun eigen hengsten aanprijzen, ongeacht of ze bij de merrie passen. Dus dan is juist het advies van anderen heel erg goed.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 00:59

Zulke topics vind ik juist heel interessant om te lezen. Zeker ook de onderbouwing erbij van sommige mensen waarom wel of niet een bepaalde hengst. Al moet ik wel zeggen dat ik tegenwoordig de input mis van een aantal geroutineerde fokkers die helaas geband zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 08:48

germie schreef:
Ik ken hengstenhouders die gewoon hun eigen hengsten aanprijzen, ongeacht of ze bij de merrie passen.

Sterker nog, ik ken er geen een die een hengst van de concurent adviseerd Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 10:10

Ik heb wel eens belangstelling voor een hengst waar ik zelf nog niet zoveel nakomelingen van heb gezien. Leuk om te horen als iemand anders een paard van die hengst heeft en er tevreden mee is, of je hoort niet zulke leuke dingen, je kan het gewoon in overweging meenemen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 11:16

Ilindra schreef:
Sterker nog, ik ken er geen een die een hengst van de concurent adviseerd Knipoog

Ik wel Haha! als het beter bij het paard past. Maar hij wil hem dan wel graag zelf insemineren Knipoog

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 11:47

Gullit schreef:
Helemaal niet kwaad bedoeld, en zeker niet tegen diegene die zich er wel degelijk goed in verdiept hebben, maar de steeds terugkerende vraag "welke hengst voor mijn merrie" vind ik soms een beetje, hoe moet ik het zeggen, vreemd.
Wanneer je besluit om een veulentje te fokken, dan ga je je toch eerst eens verdiepen in de fokkerij, je vraagt advies aan bij hengstenhouders en gaat je merrie eens goed bestuderen... Je komt dan waarschijnlijk een heel eind. Nu worden er zoveel hengsten aangebracht in een topic, dat ik letterlijk gek zou worden..
Ik kan er gruwelijk naast zitten hoor, maar ben wel nieuwschierig hoe anderen over mijn mening denken..

idd! OK dan!
zoek eerst gewoon voor jouw paard de beste hengsten uit.
kom je dan bij de laatste 2 of 3, dán open je een topic.....(als je dat nodig vind)

volgens mij fok je op beweging en voor gebruik in de sport,
dus kijk je eerst waar je merrie iets te kort schiet in beweging en dan voor de sport is het belangrijk dat het paard niet te lang is, maar de hals weer wel lang genoeg etc.

Dusss....

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 13:25

Ilindra schreef:

Zo kun je het ook verwoorden. Knipoog

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 18:31

het is best moeilijk natuurlijk het is niet zomaar iets wat j ff gauw laat doen

xdominiquex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 15:37

Gullit schreef:

ben het helemaal mee eens.
als je je er in verdiept hebt en er nog 3 over houd en dan om meningen gaat vragen vind ik het wel begrijpelijk

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 16:45

xdominiquex schreef:
ben het helemaal mee eens.
als je je er in verdiept hebt en er nog 3 over houd en dan om meningen gaat vragen vind ik het wel begrijpelijk

Citaat:
en er nog 3 over houd

Van de 8 Haha!

Als je meer over hengsten en hun namen wilt weten,begin dan eerst eens
voor een 10 Euro een KWPN hengstenkeuringscatalogus aan te schaffen.
Daar staan ongeveer 300 goedgekeurde KWPNhengsten in.
Dan weet men inmiddels al meer waar men het over heeft.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 17:41

Ik neem toch aan dat je bij zo'n Topic je niet alléén laat beïnvloeden door bokt...?! Eerst denk je zelf na en uit nieuwsgierigheid luister je nog even naar de ideeën van de Bokkers..? Dat is mijn strategie; ik gooi wat in de groep en zie wel wat "men" ervan vindt... Dat vind ik interessant. Dus wat mij betreft: gewoon doen; leuk!!!

johno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 22:03

de een weet soms meer over een bepaalde stam dan de ander en dan is het wel handig om ook eens de mening van een ander tehoren je kunt uiteindelijk niet alles weten.
vaak heb je zelf wel een idee en als dat dan bevestigd wordt door anderen dan weet je dat je op de goede weg bent.
En fokken is een dure hobby,wat op zich niet erg is maar daarom probeer ik toch zoveel mogelijk van een ander op te pikken want het zou toch jammer zijn als je niet een weloverwogen keuze maakt,zonde van je geld toch??

Gullit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 22:10

Waar het mij in dit topic om gaat, is dat ik soms ernstig het vermoeden krijg dat mensen een hengst gaan uitzoeken uit de keuzes die hier gemaakt worden. Dat zijn er veel te veel. Dat je over 3 hengsten een topic plaatst om de mening van een ander te weten, ala, maar neem eerst de moeite om ervoor te zorgen dat je niet zoveel keuzes meer openlaat. Ook voor jezelf niet.. Er lopen 100den hengsten in de rondte.. Als ik 50 van die hengsten naar voren ga brengen in een topic "welke hengst voor mijn merrie" geeft dat toch geen beeld?? En ik blijf het moeilijk vinden aan de hand van een foto een passende hengst te plaatsen..

johno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 22:17

oke,je hebt inderdaad gelijk