ik wil in 2005 mijn e-ponymerrie laten dekken, alleen ik wil er niet teveel geld tegenaan gooien, het liefst een lichte kleur hengst palomino/schimmel etc. ik heb wel een hele mooie palomino gezien die voor 150,00 dekt dus rond zo'n prijsklasse wil ik blijven zitten weet zo'n hengst (te vinden)? ik wil het liefst een hengst (voor recreatie-veulen) die een sterk achterbeen heeft , en een klein sterk hoofd . de merrie is bruin met donkere benen 1.54 en heeft een kolletje (niet echt belangrijk maarja) ze heeft geen papieren ofzo... wie weet er een leuke/mooie hengst????????????
groeten Nathalie
Peterina
Geplaatst: 30-12-04 13:14
Waarom niet meteen met een goedegekeurde hengst dekken, hetzij NRPS of Royal Belgian Palomino, want dan krijgt de veulen wel papieren?
De buurman kan bij wijze spreken zij hengst aanbieden voor 150 euro maar welke gezondheids en conformatie garantie krijg je voor dat geld? En natuurlijk ook geen papieren.
Op een bruine merrie krijg je met een palomino niet altijd een palo veulen. Je kan krijgen: zwart, bruin, vos, smoky black, valk, palomino. Het dekken door een perlino of cremello geeft je 100% kans op een verdunde kleur veulen (smokey black, valk of palomino).
NWDynamite
Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-04 16:44
tnx voor de info. ik hoef niet perse een licht veulen maar met deze palomino/valk behoudt het veulen de mooiedonkere benen
Peterina
Geplaatst: 30-12-04 20:09
Nou een palomino heeft zeker geen donkere benen. Een valk heeft ze meestal maar niet altijd. Als dit een wens is kan je beter gewoon een goede bruine hengst kiezen dan hebt je meer kans.
Pink_Horizon
Geplaatst: 30-12-04 20:46
Verplaatst naar FA
Jantien
Geplaatst: 30-12-04 21:38
Aangezien het al op FA gepost was (en het dus een dubbelpost is) gaat er maar een slotje op.