Wat zal ik nemen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wat zouden jullie nemen?

Fries
7 (10%)
Fjord
5 (7%)
Haflinger
8 (11%)
Arabier
7 (10%)
Welsh
6 (8%)
Andalusiër
8 (11%)
Lusitano
2 (2%)
Lippizaner
Geen stemmen
Als ik wat leuks tegen kom, dan pak ik het
8 (11%)
Anders....
16 (23%)

Totaal aantal stemmen: 67

_Jennifer_

Wat zal ik nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 11:14

Hallo allemaal!

Ik kan over een tijd een eigen paardje krijgen!! Joepie! maarja, wat zalik nemen (maakt mij opzich niet zoveel uit hoor, maar kheb wel mijn voorkeuren)

Wat hebben jullie? of wat zouden jullie nemen als je mij was? stem op de poll!

groetjes
jennifer

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 17:27

haflinger want heb ik zelf haha Haha!

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 17:28

Ja! haffies lijken mij ook heel leuk! superbeessies Tong uitsteken de meeste zijn ook lekker pittig

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 17:29

ligt er wel aan in watvoor prijsklasse je zit...

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 17:29

succes

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 17:33

na. ik zit in de prijsklasse tot 1500 euro, liefst lager natuurlijk Knipoog iets hoger vind ik niet heel erg....

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 17:36

het ligt er helemaal aan wat je wil gaan doen ook met je paard denk ik.
ga je veel rijden? wedstrijden dressuur?
en ivm jouw prijsklasse denk ik ook dat je keuze een beetje beperkt wordt..

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 17:40

Ik zou dan voor een Fjord of een Haflinger gaan, of gewoon een leuke rasloze die je toevallig tegen het lijf loopt en die je erg aanspreekt.
Ik had van tevoren een heel beeld in mn hoofd waaraan mijn paard moest voldoen: Ruin, tuiger, niet schimmel of vos, groot stoer paard, makkelijk in de omgang.
Ik kwam thuis met een pas gecastreerd smal vosruintje van 1,56, een lastpak die je boven je kop uitsprong en hij is al jaren mn beste maatje.
Ik zou niet anders willen Haha!
Bill is trouwens nog wel een hoop gegroeid hoor, dus o dramatisch is het allemaal ook niet geweest Haha!
Maw, je kunt je nog zoveel voornemen, als je het juiste paard tegenkomt, maakt het niet meer uit hoe hij er uit ziet

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 17:41

Ja...mij maakt het niet echt uit, het mag ook een veulentje zijn, dan heb ik tr. nog de tijd om te sparen voor toebehoren, alleen moeten de entingen ook nog rekening mee gehouden worden, en je hebt verschillende prijzen, je ziet (ff als voorbeeld) Haflingers van 1000 euro, of juist van 3000 euro, of je ziet GRATIS Arabiertjes (ik had een hele mooie zwarte gezien) of van 5000 het licht er echt aan, ook of de eigenaren hun paard graag snel weg willen of ze gewoon echt willen verkopen

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 17:42

Een leuke haflinger is ook wel te vinden voor zo'n prijs.
Bij een fries, andalusiër, etc. zal dat wat moeilijker worden.
Een fjord of een welshje red je wel voor zo'n prijs. Het hangt natuurlijk niet alleen van het ras af, je moet gewoon een leuk paardje vinden, die aan je wensen voldoet.

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 17:43

Billy schreef:
Ik zou dan voor een Fjord of een Haflinger gaan, of gewoon een leuke rasloze die je toevallig tegen het lijf loopt en die je erg aanspreekt.
Ik had van tevoren een heel beeld in mn hoofd waaraan mijn paard moest voldoen: Ruin, tuiger, niet schimmel of vos, groot stoer paard, makkelijk in de omgang.
Ik kwam thuis met een pas gecastreerd smal vosruintje van 1,56, een lastpak die je boven je kop uitsprong en hij is al jaren mn beste maatje.
Ik zou niet anders willen Haha!
Bill is trouwens nog wel een hoop gegroeid hoor, dus o dramatisch is het allemaal ook niet geweest Haha!
Maw, je kunt je nog zoveel voornemen, als je het juiste paard tegenkomt, maakt het niet meer uit hoe hij er uit ziet

Ja! dat is zo, iedereen gaat natuurlijk voor een mooi stoer paard, maar klikken moet het ook he!? anders dan heb je er niet veel aan. Haha! maar niet heel veel paarden worden verkocht in mijn prijsklasse. of ik moet heel lief kijken naar mijn ouders Tong uitsteken Haha!

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 17:45

Christah schreef:
Een leuke haflinger is ook wel te vinden voor zo'n prijs.
Bij een fries, andalusiër, etc. zal dat wat moeilijker worden.
Een fjord of een welshje red je wel voor zo'n prijs. Het hangt natuurlijk niet alleen van het ras af, je moet gewoon een leuk paardje vinden, die aan je wensen voldoet.

Na...een Welsh is nix voor mij, ik ben nu al 1,66 en groei nog door, maar ik weet niet hoe sterk Welshjes zijn natuurlijk, maar ik denk niet zo sterk als een Haflinger of Shetlander, Welsh Cobs zouden natuurlijk ook een optie zijn, die zijn wat zwaarder. en wat Groter

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 18:41

ik heb ook altijd al het droombeeld van mijn eigen welsh gehad en wat heb ik nu?
een Fries.. juist.. het tegenovergestelde van de Welsh Tong uitsteken
en ik zou hem voor geen goud willen ruilen tegen een Welsh, daarvoor is ie veel ste lief.
Het gaat niet echt om het ras, maar gewoon om een paard dat je aanspreekt en waar je een goed gevoel bij hebt.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 18:47

ik ga zelf voor de draver... het is alleen een ras waar je wel mee om moet kunnen gaan

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 19:06

Auky schreef:
ik heb ook altijd al het droombeeld van mijn eigen welsh gehad en wat heb ik nu?
een Fries.. juist.. het tegenovergestelde van de Welsh Tong uitsteken
en ik zou hem voor geen goud willen ruilen tegen een Welsh, daarvoor is ie veel ste lief.
Het gaat niet echt om het ras, maar gewoon om een paard dat je aanspreekt en waar je een goed gevoel bij hebt.

Ja, dat is zo, maar toch heb je een voorkeur, natuurlijk zou ik wel voor het eerste, beste goedkope paard wat ik tegen kom!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 20:46

Persoonlijk ben ik een friezenfan.
Maar ik vind het belangrijkste dat het moet klikken tussen paard en baasje. Je moet elkaar kunnen vertrouwen.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 20:52

hmm paard aanschprijs is maar eenmalig, van mij mag dar best duur zijn..voor een echt goed paard ben je snel alveel kwijt..
ik zou gewoon voor kwpn gaan of (nog beter) NRPS.. daar kan je alle kanten mee uit.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 20:58

Jennietje schreef:
Na...een Welsh is nix voor mij, ik ben nu al 1,66 en groei nog door, maar ik weet niet hoe sterk Welshjes zijn natuurlijk, maar ik denk niet zo sterk als een Haflinger of Shetlander, Welsh Cobs zouden natuurlijk ook een optie zijn, die zijn wat zwaarder. en wat Groter

Een welsh nwr kan jeook nog wel een tijdje op rijden hoor.
Ik ben 1.80 en weeg 70 kilo maar ik rij ook nog vrolijk rond op mn welsh nwr Haha! Welsh cobs zijn nog wat sterker ja..
Tja..verder moet je het zelf weten. Ik vind persoonlijk welshjes en arabieren het leukst..

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 21:40

Ja...maar mijn passie ligt ook niet echt bij de welshjes, welshcobs vind ik leuk, maar op de manege hebben ze ook een echt welshje, maar ik vind zo'n kleine pony persoonlijk gewoon niet zo fijn zitten...maar natuurlijk gaat he!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 21:41

Een KWPN-er, NRps of een New-Forest.

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 21:42

owja! de KWPNnertjes izjn er ook nog! haha! ook hele mooie beesjes! NRPSjes trouwens ook, New Forestjes ook (haha..kvind ze allemaal leuk Haha! alle paardjes zijn leuk, als het maar een paard is Tong uitsteken:D) Maarja...nog steeds heb ik bepaalde voorkeuren, maar ik kan maar een paard nemen! en geen 5!

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 21:46

Ik wou altijd een kwpner en ook ik ben net als auky nu heel gelukkig met mijn fries en sinds een paar maandjes ook een shetlander....*die kwpner komt nog wel eens Tong uitsteken *

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 08:40

Jennietje schreef:
Ja...maar mijn passie ligt ook niet echt bij de welshjes, welshcobs vind ik leuk, maar op de manege hebben ze ook een echt welshje, maar ik vind zo'n kleine pony persoonlijk gewoon niet zo fijn zitten...maar natuurlijk gaat he!

Welsh A en B zijn kleine pony'tjes ja...
Maar de welsh NWR zijn veelal E-pony's. Die van mij is ook bijna 1.60..

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-04 09:18

Lisa_Melody schreef:
Welsh A en B zijn kleine pony'tjes ja...
Maar de welsh NWR zijn veelal E-pony's. Die van mij is ook bijna 1.60..

Ow!! haha! dan ligt het idd erg anders Tong uitsteken kwist niet eens dat ie bestond! haha! (wij hebben alleen met welshjes A, B en C-maatjes)

liesje_waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 01:59

een haflinger Lachen:D heb er zelf 2 schatten van 2 paarden
ze zijn gewoon voor mijn mijn lust en mijn leven maar dat zal voor iedereen wel zo zijn met een eigen paard
verder zou ik niet weten waarom je er een moet kopen
het gaat er om of jij liefde op het eerste gezicht heb en hij totaal gezond is
je hbe een vrij hoge prijs in gedachten dus daar zla je wel wat leuks voor kunnen kopen