Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Billy schreef:Ik zou dan voor een Fjord of een Haflinger gaan, of gewoon een leuke rasloze die je toevallig tegen het lijf loopt en die je erg aanspreekt.
Ik had van tevoren een heel beeld in mn hoofd waaraan mijn paard moest voldoen: Ruin, tuiger, niet schimmel of vos, groot stoer paard, makkelijk in de omgang.
Ik kwam thuis met een pas gecastreerd smal vosruintje van 1,56, een lastpak die je boven je kop uitsprong en hij is al jaren mn beste maatje.
Ik zou niet anders willen
Bill is trouwens nog wel een hoop gegroeid hoor, dus o dramatisch is het allemaal ook niet geweest
Maw, je kunt je nog zoveel voornemen, als je het juiste paard tegenkomt, maakt het niet meer uit hoe hij er uit ziet
maar niet heel veel paarden worden verkocht in mijn prijsklasse. of ik moet heel lief kijken naar mijn ouders
Christah schreef:Een leuke haflinger is ook wel te vinden voor zo'n prijs.
Bij een fries, andalusiër, etc. zal dat wat moeilijker worden.
Een fjord of een welshje red je wel voor zo'n prijs. Het hangt natuurlijk niet alleen van het ras af, je moet gewoon een leuk paardje vinden, die aan je wensen voldoet.

Auky schreef:ik heb ook altijd al het droombeeld van mijn eigen welsh gehad en wat heb ik nu?
een Fries.. juist.. het tegenovergestelde van de Welsh
en ik zou hem voor geen goud willen ruilen tegen een Welsh, daarvoor is ie veel ste lief.
Het gaat niet echt om het ras, maar gewoon om een paard dat je aanspreekt en waar je een goed gevoel bij hebt.
Jennietje schreef:Na...een Welsh is nix voor mij, ik ben nu al 1,66 en groei nog door, maar ik weet niet hoe sterk Welshjes zijn natuurlijk, maar ik denk niet zo sterk als een Haflinger of Shetlander, Welsh Cobs zouden natuurlijk ook een optie zijn, die zijn wat zwaarder. en wat Groter
Welsh cobs zijn nog wat sterker ja..Jennietje schreef:Ja...maar mijn passie ligt ook niet echt bij de welshjes, welshcobs vind ik leuk, maar op de manege hebben ze ook een echt welshje, maar ik vind zo'n kleine pony persoonlijk gewoon niet zo fijn zitten...maar natuurlijk gaat he!
:D heb er zelf 2 schatten van 2 paarden