wie weet wat er met ed king hill is gebeurd???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wizz

wie weet wat er met ed king hill is gebeurd???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 19:30

het schijnt dat deze zeer goeie spring hengst in de stapmolen is omgekomen ik vind dit best een raar verhaal.
ik wil wel graag weten wat er met hem nou precies is gebeurd daar in die stapmolen.
ik kan er verder niks van terug vinden hier dus heeft iemand enig idee???
Verdrietig Verdrietig Verward Verward

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 19:38

je kan ook bellen naar de nieuwe heuvel, heb alleen geen idee of ze het verhaal vertellen..
Hij heeft idd een blessure opgelopen in de stapmolen en dat kon niet meer genezen..

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 19:46

Helaas overleden.Pees doorgescheurd door een scherp voorwerp.
Bron NRPS.nl

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 21:37

Ed is idd hartstikke dood. Volgens het persbericht van het NRPS heeft hij zichzelf tijdens de training verwond aan een scherp voorwerp.

De meeste mensen zagen hem trouwens meer als dressuurpaard dan als springpaard. Hij werd nl veel meer voor de dressuur gepromoot.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 21:42

avincav

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 10:55

wij hebben nog een veulen van een paar maanden op stal staan vader is ed king hill
ik heb het verhaal ook van hem gelezen echt heel erg jammer Verdrietig

Bounce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 21:04

hij heeft 'n hartstilstand gehad in de stapmolen.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 21:16

samie schreef:
hij heeft 'n hartstilstand gehad in de stapmolen.

O? Er staat toch duidelijk dat-ie zich verwond had!

Grappig, een kennis van me heeft een Ed-nakomeling die dit jaar 11 wordt... Schijnheilig
Tja, als 't beestje geen papier heeft moet je er maar wat bij verzinnen, he? Knipoog

nadezda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:03

De bonte rijpaardhengst Ed King Hill is dood. Tijdens de training is de hengst door eigen toedoen in iets scherps terechtgekomen, waardoor een pees doormidden is gescheurd. Omdat de kans op genezing nihil werd geacht, hebben de eigenaren (comb. De Nieuwe Heuvel in Lunteren en E. Constant te Wijdewormer) moeten besluiten de hengst in te laten slapen. Ed King Hill was pas twaalf jaar en een van de toonaangevende NRPS-hengsten van het moment. Zelf heeft hij onder Wout-Jan van der Schans 1.30 m. gesprongen en was nu bezig met een dressuurcarrière onder het zadel van Roel van Swetselaar. In de fokkerij heeft hij zijn sporen duidelijk achtergelaten. Veel volwassen nakomelingen doen het zeer goed in de dressuur en als veulen hebben diverse zonen en dochters van Ed King Hill op de provinciale en Nationale keuringen eerste premies en kampioenslinten behaald. Op de onlangs gehouden provinciale keuring van Utrecht werd bijvoorbeeld nog Esprit, een driejarige dochter van Ed King Hill kampioen van de rijpaarden. Goedgekeurde zonen heeft hij ook, maar die lopen in het buitenland. De genen van deze te jong gestorven hengst zullen vooralsnog vooral via zijn dochters in de fokkerij voortleven. Maar het is nu ook interessanter dan ooit om de nog als hengst rondlopende zonen van Ed King Hill voor de keuring van december aanstaande in te schrijven!

pandabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 08:37

Bij het uit de stapmolen halen is ie gaan steigeren en in het hek terecht gekomen met zijn been. Dit is wat ik gehoord heb van een klant-kennis van Volmer

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 12:31

Klopt pandabeertje, het is in de stapmolen gebeurt.
Kwa karakter was hij ook niet 1 van de makkelijkste aan de hand Scheve mond
Het was iig echt geen hardstilstand Samie.

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 16:11

jammer jammer jammer hij was echt mooi getekend en springen dat ie kon! jammer