Jet Set D

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Jet Set D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 19:04

Heb al via de zoekfunctie gezocht maar die melde dat er niets te vinden was.

Ben op zoek naar informatie over het welke karakters Jet Set D vererft en met welk bloed Jet Set D het best vererft?

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 22:05

Wij hebben een Jet Set D x Focus op stal staan. Een merrie echt een schatje. Maar het is meer een copy van haar moeder dan van Jet Set D.

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 04:01

Mijn ervaring is dat het niet de makkelijkste zijn Schijnheilig. Ze hebben een consequente opvoeding nodig en dan zijn het fijne paarden. Als je ze 'streng maar rechtvaardig' behandelt en ze weten wat ze aan je hebben, doen ze over het algemeen alles voor je. Ik heb een aantal paarden uit de lijn van Jet Set gereden, met veel plezier+:)+. Zoals zijn volle zus, zijn half zus, een zoon van hem en heb zelf een kleindochter van hem(via vaders kant).

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 10:21

ik heb een Jet Setx Kaiserstern, en tegen mij zeiden ze ook dat Jet Set zelf niet de makkelijkste is.
T eerste jaar kon hij ook knap lastig zijn, maar nu op 4 jarige leeftijd heb ik er een super werkwillig fijn paard aan!!!

risthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 10:38

Wij hebben een 8 jarige jet set merrie Z2 dressuur en Z springen. Fijn dier goed te rijden wel erg spooky maar daar wordt ze op concour juist mooi van, dat spooky is wel controleerbaar. Ze is erg slim geef ze een vinger en ze neemt je hele hand. Wel een beetje beknopt gebouwd en klein, 163m meter maar oogt groter onder het zadel.

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 11:27

O nou de mijne is mooi lang(niet te) slank en 1.80M!!

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 11:43

Ik rij een Jet-Set x Sultan ruin van 5 jaar het is echt een schatje van boven de 1.80m, hij is echt super braaf en lief. Schrikken, bokken, steigeren e.d. komen niet voor in zijn woordenboek als je erop zit. Op stal is het ook een grote knuffel je kan zo bij hem gaan zitten als hij ligt je kan er dan ook op gaan zitten vind ie allemaal wel gezellig.

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 12:16

Pintolover op Bokt, heeft een nakomeling van hem gereden. Moet je haar even PB'en voor meer info!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 18:53

Blijkbaar vererft Jet Set D niet echt kleintjes (zucht). Ik vroeg deze info omdat ik een jonge hengst volg die nu aan de keuring deelneemt bij het KWPN. Diamond Hit x Jet Set D. Op foto een prachtbeest. Ben nu een beetje aan het onderzoeken of deze hengst indien hij gekeurd geraakt mogelijks qua karakter bij mijn merries zou passen.

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 20:19

Mijn instructeur heeft 2 Jetsets. De 1 word 4, de ander 2. De 4jarige laat zich fijn bewerken, maar is snel afgeleid en kan af en toe inderdaad wat spooky zijn. Deze meet nu 1,72m. De 2 jarige is ook niet de kleinste.

Eind maart 2005 verwacht ik een Jetset veulen uit een Zeoliet moeder, dit word een volle broer of zus van de 2 van mijn instructeur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 22:54

Mijn vriendin heeft een Jet-Set van 6 jaar.
Hij is 1.86 ongeveer, en erg breed.

Dat paard is superlief, maar echt nog heel speels...

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 22:56

ShannaY schreef:
Hij is 1.86 ongeveer, en erg breed....

Das toch geen maat voor een KWPN-er, meer een shire!

Hoe kom je dr in hemelsnaam op?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 22:59

Ik denk eerlijk gezegd dat hij nog groter is dan 1.86. Het is het enige mooie grote paard wat ik ken. Hij heeft een mooie bouw, veel front.. en ja, als hij druk wordt, komt zijn hoofd ver boven de 2 meter uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 23:08

Samsam schreef:
Das toch geen maat voor een KWPN-er, meer een shire!

Hoe kom je dr in hemelsnaam op?

Uhh mijn vriendin is blijkbaar erg lenig.
Hij heeft mij de lucht ingetrokken, zoals tulandro al zegt, zijn hoofd hangt iets hoger dan 2 meter hoogte.

Afbeelding

blieb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 01:08

Kijk eens in mijn profiel daar staat Pais vasco, hij is ook een zoon van Jetset. Hij is 1.70 groot en erg fijn van karakter. Hij is in de omgang ook erg braaf en erg prettig te rijden. Bij hem zit er ook nog Nabuur in.

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 09:45

En Petraaken ben je er al uit??
Wat voor een karakter heeft jouw merrie dan??

ricoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 13:43

Mijn Jetset is gelukkig niet zio groot, ongeveer 1.64m. Verder best een pittige tante met veel karakter, maar wel heel mooi.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 13:45

Ik ken een Jet-Set, maar weet niet wat er nog meer voor bloed achter zit. {aard kan goed op zijn achterbenen lopen, maar als hij het doet doet hij het ook goed (loopt Z)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 10:23

olijfje25 schreef:
En Petraaken ben je er al uit??
Wat voor een karakter heeft jouw merrie dan??

Laat ik zeggen dat de ene een echt Uniform karakter heeft Clown . De andere is gelukkig wat makkelijker van karakter die aard meer naar haar vader dan naar haar moeder. Lachen

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 14:20

Nou je kan t natuurlijk gewoon proberen als hij door de keuring komt!!
En nee de meeste Jet Sets zijn aardig aan de maat, maar dit is natuurlijk een halve:) dus misschien valt t dan wel mee.
Ben benieuwd!!
Succes!!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 09:11

Ik heb een merrie van Jet Set.
1.74 m maar 'groeit' niet veel onder het zadel.

Ze is super braaf, niet kijkerig, niet schrikkerig en áls er al iets spannends is, kijkt ze er 1 keer naar met haar oortje een beetje scheef en de tweede keer loopt ze erlangs alsof er niets aan de hand is! Op stal is ze braaf en ze heeft een knuffelkarakter. Richting andere paarden is ze lief maar ze wil wel 'de baas' zijn en op stal kan ze soms wat onrustig zijn (vnl. met voeren) en gaat ze door haar stal heen lopen...

Foto's in mijn profiel....

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 09:36

In Emmeloord op de wedstrijd liep er in het ZZ(dacht ik) een Jet Set D onder Chantal Mechelenbrink, het was een grof dier maar kon wel springen.

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 00:45

Ik ken ook een 4-jarige JEtset, is 1.63M groot en heeft een lief koppie. Doet heel erg zijn best maar kan niet zo goed springen. Wel een leuk karakter maar echt een dressuurpaardje Knipoog
Ook ken ik een 7-jarige Jetset, is 1.74M hoog en is nu ZZ-licht startgeregtigd en gaat hij binnenkort starten. Ook een heel lief hoofd en karakter, maar ik vind 'm niet echt iets heel speciaals hebben qua uiterlijk. Doet ook wel echt zijn best om het je te plezieren en is koel in zijn hoofd.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 00:47

Ik ken een Jet set D x (ik dacht Amor). 4 jaar nu en laat ik het zo zeggen ze heeft niet voor niets de bijnaam Uruk hai Cool
Eigenaar al een paar x afgedonderd, ze heeft ook al eens met staldeur en al buiten gestaan. Erg ongeduldig paard.

Zipperdydooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 13:33

Hallo,

Wij hebben thuis ook een jetset veulen. Hij kan geweldig lopen en groeit goed. Maar nou las ik net wel hele hoge maten......tsjonge wat fokt jetset groot dan. Maar voor dressuur is dat ook niet zo erg, imponeert wel.
De merrie waar hij uitkomt is 1.74 dus denk wel dat dit ook een grote wordt

Ik heb eigenlijk een vraagje ik was een tijdje terug op een site waar je alles kon uitzoeken bij je merrie zoals kleurvererving, welke hengst het beste op je paard past etc. Hele proffesionele site.....maar helaas kan ik deze site niet terug vinden. Weet iemand toevallig hoe deze site heet?