Wie heeft er allemaal een darco afstamming? (foto)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ania

Wie heeft er allemaal een darco afstamming? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 22:52

Ik heb (verzorg Bloos ) een Zwarte merrie van darco 1.62 m Braaf maar echt geen beginnerspaard, springt alles en graag, Is niet bang maar wel voor de niet enge dingen hahaha

Afbeelding
Afbeelding

Jullie? Ik ben benieuwd?

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 14:01

ik ken er wel een van Nonstop, en Nonstop is van Darco. Egt een flink paard is dat, kan goed springen, kan wel wat dominant zijn.
sorry heb geen foto

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 15:25

Ik denk dat je Ludo Phillipaerts eens in de gaten moet houden. Die rijdt op heel wat Darco afstammelingen.

Parco (Darco x Attack Z)
Turob van het gestelhof (Darco x Furioso Z)
Tauber van het kapelhof (Darco x Pinkus)
Upsilon van de heffinck ( Clinton x Darco)
Up to Date miltoo (Darco x Grandeur)
Winning mood van de arenberg (Darco x cassini)

Zie ook: http://www.dorperheide.be/index_ned.php

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 15:39

kattebeest schreef:

Is die niet paard van het jaar geworden in Belgie???
Hij was toen al wereldkampieoen bij de 5 jarige???(of 6 jarige).

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 15:39

kattebeest schreef:

Is die niet paard van het jaar geworden in Belgie???
Hij was toen al wereldkampieoen bij de 5 jarige???(of 6/7 jarige).

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 16:06

Kan je nalezen op de site. Knipoog

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 16:09

Idd, voor 7 jarigen en paard van het jaar in Belgie.

Theake

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 21:18

MissSisa schreef:
Idd, voor 7 jarigen en paard van het jaar in Belgie.

Paard van het jaar in Belgie is gisteren getoond op jumping Mechelen en is Sarah De St-Pierre

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 22:15

Mijn beste vriendin had een Darco ruin, die is even geleden overleden aan koliek Verdrietig

Het was precies Darco zelf, misschien een wat zwaardere uitvoering. Darco x Report II. Zo'n vreselijk braaf, goedzakkerig, werkwillig, lief paard! Hij was rond de 1.70, niet echt elektrisch en voorzichtig, maar hij sprong alles waar je hem voor zette en liep ook M dressuur (+5).

Hij was echt de beste... snik Verdrietig

lieselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 21:55

hey, mss wel wat laat gereageerd maar beter laat dan nooit Knipoog
we hebben verschillende darco's.
mijn ervaring is dat ze meestal redelijk zwaar gebouwd zijn, en graag willen werken, maar de merries zijn meestal wel wat moeilijk van karakter, hebben maar 1 darco merrie, die is wel braaf (vooral in omgang) maar met rijden wel moeilijker en een beetje hectisch, dus ook vaak haar hoofd omhoog en bijna niet te sturen, maar ze leert heel goed bij en doet het steeds minder.(maar ik heb wel van meer mensen gehoord dat de merries nogal moeilijk zijn)
en dit jaar hebben we ook een nieuw hengstveulen van darco, wat ook zeker géén gemakkelijk paard is en heeft superfel schrik van alles, en na een half jaar heeft hij juist genoeg vertrouwen in mij zodat ik hem kan laten eten uit de emmer en héél voorzichtig zn hals kan aaien (met moeite), en ik ben al een van de enige, maar het wordt vast en zeker een topper!
voor de rest hebben ze allemaal een redelijk goed karakter en zijn heet.
(springen ook echt allemaal heel goed)

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 22:24

Ruig OK dan! Heb je foto's? Bloos

lieselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 22:55

ania: heb je het tegen mij? Lachen
zoja: ja het zijn best leuke paardjes hoor, doen het allemaal goed en 1 (wat wel vorig jaar verkocht is) gaat voor dekhengst en ik schat zn kansen goed in OK dan! ja ik heb wel foto's, maar helaas niet op de computer, aangezien mn scanner kapot is, maar van die hengst die verkocht is heb ik er wel eentje op de computer, maar daar was het nog een jaarling, en ik ben hem aan het zoeken, want vind het niet direct, zodra ik hem gevonden heb pb ik hem wel even! hij is goed gebouwd, maar zn koppie vind ik persoonlijk niet zo mooi, ofja ook niet lelijk maar ook niet echt sprekend maar het was wel een lief paard Lachen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 22:57

ik heb verschillende draco's gekend en gereden
allemaal stevige, stoere paarden, vaak wel net ietwat te hoekig gebouwt, allemaal wel fijn springen
een van hen sprong internationaal
en kon daarin net meekomen, was erg stug in het lijf, maar sprong puur op karakter, scheet van een beest

esther hier op bokt heeft er ook een

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 23:05

Liselot wat tegen jou ja Haha!

draf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 00:28

Theake schreef:
Paard van het jaar in Belgie is gisteren getoond op jumping Mechelen en is Sarah De St-Pierre

Sarah de st Pierre (v Skippy II) was veilingpaard van het jaar in Mechelen. (werd vroeger op de veiling in Mechelen aangeboden, en presteerde al heel wat). http://www.keros.be/nl/nieuws/news_item.php?keros_id=391

Wij verwachten ook een Darco-veulen x Corofino. Deze Corofino-merrie heeft reeds een Darco-veulen gehad: Darcofino (v. Darco) liep succesvol bij de 6-jarige paarden.

HorseyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 10:43

ik heb wel een veulen van karandasj verzorgt, darco is de opa van karandasj

Laureentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 13:11

Hoi,

ik heb een tweejarige van parco (de darco zoon). Een hengst. Precies de kop van parco (eveneens de kleur), maar zo verschrikkelijk lief. Kan super bewegen. springen dat hopen we dan maar, nog niet uitgeprobeerd. Maar heel lief, wel eigenwijs, maar dat heeft ie van zijn moeder. Lijkt ie op darco? Hij heeft trekjes van darco, maar ik vind hem meer op zijn vader lijken (parco) hij is vol, maar de bouw is heel correct. Gelukkig geen zware hals, zoals darco heeft.

groetjes

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-05 19:57

Ik vind een zware hals juist mooi (in normale mate) Darca heeft ook en zware hals en een darco kop, is best mooi voor een merrie.
Verder heeft ze ook heel ruime gangen en de achterhand van een Quarter, Die ze ook goed gebruikt.

Anouska

Re: Wie heeft er allemaal een darco afstamming? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 00:24

Ik heb een Darco-kloon! Die van mij is juist heel rustig in z'n kop. Heel nuchter en relaxed dier, maar zeker wel stoer!

Afbeelding

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0WwAjY9wZ3GzcLsQr!vmJGWVgMAtW4ARkSL8U!Yw*yslVIh5U2CsEyHpUkQJ4WIuKwz!7lsmQF7lLcLDcPaGL7YyJ3DqaDmSs8x3tpVbd3jW9GXGrdlzPYWNviEGtujAQERDmOfby6WU/2005-01-15.Royal%20(2).JPG?dc=4675506018124381316[/img]