Emilion

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jaristo

Emilion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 23:19

Mijn paard komt van Emilion..
die stamt weer af van wellington en die komt van nimmerdor..
Mijn paard het Jaguar (officieel Jaristo) hij is heel dominant en sterk en soms een beetje gemeen maar wel echt een super tof paard!ben benieuwd of er nog meer mensen paarden hebben hier van Emilion en of die ook zo voorwaarts en enthousiast zijn met springen.

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 11:08

ik ken een paar emilions, heb er ook een een van gereden, die was best flink en vrij sterk, maar ken nog een andere en dat is een heel iel beestje en vind springen doodeng en overspringt zich nogal, egt 2 totaal verschillende paarden. maar dominant zijn ze wel

LolaTFB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 14:10

Ik heb ook een Emillion gekend. Was als hengst een echte draak, is toen gecastreerd en werd vervolgens een lammetje... Hij zou vervolgens ingereden worden door een springruiter bij ons in de buurt, Robert Puck. Robert is er toen ook mee gaan springen, dat kon dat paard erg goed en hij is vervolgens doorverkocht aan een springruiter in Ierland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 15:42

wij hebben heel wat jaartjes terug een emilion merrie gefokt...die is via via in engeland bij peter charles terecht gekomen en hij heeft er internationaal mee gesprongen....

Jaristo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 21:31

de merrie waar mijn paard van komt heet fiona tettie

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 14:02

wat is de vader van de moeder?

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 14:08

Mijn paard is super voorwaarts en verschrikkelijk enthousiast met springen (v. Nimmerdor)...

Jaristo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 22:12

De vader van de moeder is Actueel

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Re: Emilion

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 13:53

mijn paard springt en sprong ook echt alles, weigerd nooit, tenzij hij fit is ofzo, maar hij weigerd in een parcours ook echt haast nooit. Hij is niet sterk met springen, maar je moet hem wel een beetje voorwaarts rijden, want soms heeft hij de neiging om er in een sukkelhgalopje op af te gaan. Hij springt wel het liefst met zijn hoofd in de lucht, aan de teugel lopen wil hij met springen niet, en dat hoeft ook niet wanth et gaat altijd prima. Hij springt heel braaf en voorzichtig, en van jassen op de hindernis is hij ook niet afgeschrikt.

monnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 17:03

[/url]http://www.zwartjens.nl/[url]

Hier staat hij dit jaar ter dekking en zul je meer informatie kunnen vinden of via VDL stud die de eigenaar is van Emilion.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 09:24

Kennissen van mij hebben Glasgow gefokt en hebben thuis nog een volle zus van hem lopen! Ontzettend leuk paardje!

Hier een kleine foto van Glasgow, hij springt in Amerika onder Norman Dello Joio.

Afbeelding

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 11:53

miss montana van emile tacken is ook een emilion.. echt een schatje Knipoog

Ruchet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 15:54

Wij hebben ook een nakomeling van Emilion, echt een superfijn en braaf paard, hij loopt in het L springen, paard heeft echt heel veel vermogen, hij mocht alleen een slagje sneller zijn in alles.

Merlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 00:28

0ojannekeo0 schreef:
wij hebben heel wat jaartjes terug een emilion merrie gefokt...die is via via in engeland bij peter charles terecht gekomen en hij heeft er internationaal mee gesprongen....

Hoe heette die merrie? Wij hebben jaren een Emilion merrie (Icina) gehad, heb ik gekocht toen ze 2 en1/2 jaar was. Die kwam uit Vught. Bij ons heette ze Issedy. Ik heb haar toen ze 9 jaar was verkocht. We hebben er een dochter van (Raimaer, vader Zuidhorn) en daar weer een zoon van (Wadhnu, vader Corland). Van de laatste weten we het natuurlijk nog niet, maar de twee andere zijn hele goede springpaarden.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 09:13

bij ons op concours loopt ook altijd n Emilion, donder dat beest kan springen, dat is echt niet normaal! ze is wel een beetje heet maar springt egt goed, is binnen n jaar M-startgerechtigd bij de e-pony's( start sinds afgelopen zomerseizoen, en is nu M-startgerechtigd)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 16:36

Merlijn schreef:
0ojannekeo0 schreef:

Hoe heette die merrie? Wij hebben jaren een Emilion merrie (Icina) gehad, heb ik gekocht toen ze 2 en1/2 jaar was. Die kwam uit Vught. Bij ons heette ze Issedy. Ik heb haar toen ze 9 jaar was verkocht. We hebben er een dochter van (Raimaer, vader Zuidhorn) en daar weer een zoon van (Wadhnu, vader Corland). Van de laatste weten we het natuurlijk nog niet, maar de twee andere zijn hele goede springpaarden.

we praten over dezelfde Knipoog

nu hebben we weer vermoedelijk een spring talent op stal afstamming is MistralxConcorde.....komende zomer gaat het zadel het voor het eerst op (dan is ze 5) en ga ik kijken wat er allemaal mee kan qua springen Haha!

Anja85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 18:14

Ik ken een paar jonge Emilions, en die vallen qua springen niet tegen. Ik heb ook met Emilion zelf gewerkt, maar dat was echt een drama!!! Dat paard heeft zoveel lef!! Maar hij geeft wel goede paarden...

Dan heb ik nog even wat informatie over Emilion voor de liefhebbers;

Emilion - Keur Bruin, Geboren in 1986, 1.70m
Wellington x Farnesse x Ladykiller xx x Cottage Son xx

- Zijn IBOP A moeder is een dochter van de volle zus van de Holstein top vererver Lord
- Zijn vaderlijn en moederstam staan garant voor prestatie vererving, wat hij zelf ook waarmaakt
- Emilion sprong zelf op het hoogste niveau; o.a. 1e Wereldbeker Millstreat, 4e Grote Prijs Valkenswaard, 2e Grote Prijs Donaueschingen, 5e Grote Prijs London, 6e Wereldbeker Arhus, en met het Duitse Landenteam werd hij 4e in Dublin en Rotterdam, en 2e in Bremen
- De nakomelingen van Emilion presteren op Grand Prix en Wereldbeker niveau; Enorm, Inspiration, Miss Montana (Emile Tacken), Fritzy, Jashar, Jemilion, Karina, VDL Edminton (Jur Vrieling), Glasgow.
- Glasgow is een van de meest winnende paarden in Amerika. Onder Norman Delle Jojo won hij al meerdere Grand Prix' en Wereldbekers, en werd hij 'USA Horse Of The Year'
- De nieuwe generatie jonge Emilions presteren zeer succesvol op de wedstrijden voor jonge springpaarden zoals; Sarantos: 2e van de 4 jarige springpaarden te Geesteren 2003,
VDL Empire: Nederlands Kampioen 4 jarige springpaarden
Easy In Out: Kampioen 4 jarige springpaarden in Italie
- De springindex van Emilion is 158

Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Groetjes