weer de draver

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sanzon

weer de draver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 13:59

zo had aardig wat reacties op me combinatie springpaard draver.
ik was zelf een tijd niet op het internet geweest, dus me eigen mening niet kunnen geven.

mijn draver is nu 3 jaar van de baan wegens het niet meer accepteren van de sulky.
Ze is nu 6 jaar, haar broer en zus doen het goed op de baan. misschien kun je ze wel, prince en ricky. ( weet net of ik de namen goed schrijf )

Rijden onder het zadel gaat super, netjes aan de teugel, ook in galop. het heeft wel veel tijd en vertrouwen gekost.
Maar uiteindelijk krijg je zoveel terug van een draver.

springen doet ze ook super. we hebben van de zomer een paar keer met haar vrijgesprongen, 1,10 gesprongen, en dat ging zeker niet vlak.

Na die vele reactie op het vorige onderwerp. moet ik toch nog ffe goed nadenken.

bedankt voor de reacties.

groetjes van san

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 14:41

Of je haar laat dekken door een springhengst???
Dat is je iegen keus!!! Maar waar wil je het beestje voor gebruiken???
Plinge verkoop.
*Eigen gebruik.
Als je je paard wilt verkopen zijn er natuurlijk altijd mensen die afknappen op dat dravers bloed. Als je later plezier aan het paard wilt beleven en het zelf wilt houden kan jij de combinatie kiezen die je zelf wilt. Wat jouw het beste lijkt. Wil je een sprinpaard. Nou, dan dek je met een springhengst en hoop je dat het een goed match is!!!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 15:11

sanzon schreef:
Ze is nu 6 jaar, haar broer en zus doen het goed op de baan. misschien kun je ze wel, prince en ricky. ( weet net of ik de namen goed schrijf )

ehm... Schijnheilig Er lopen nogal wat dravers rond... Heb je ook de volle namen? Knipoog

Als het voor eigen gebruik is, zou ik me niets aantrekken van de mening van anderen. Jij weet wat je wilt hebben, en je kan daar zelf over beslissen. Mocht er niet het veulen uitkomen waar je op gehoopt had, dan kan het best zijn dat je het nog prima kwijt kan. Als ie niet goed genoeg springt naar jouw idee, dan kan ie altijd nog als recreatiepaardje of voor endurance weg.

avincav

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 11:07

als jij je draver wilt gaan fokken met een springpaard moet je dat zeker doen, dat is allemaal je eigen keus. je hoeft je niks aan te trekken van iemand anders zijn mening, ik heb de vorige topic gelezen, en vind dat er een aantal domme opmerkingen tussen staan. (vooroordelen) dravers zijn anders super paarden, en je kunt ze heel wat leren. ik kan het weten want ik heb zelf ook 1 gehad en hij ging voor je door het vuur, en wou alles graag leren, hoe moeilijk hij het ook vond.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 12:36

Doen wat jezelf het beste acht en goedbedoelde adviezen in je achterhoofd houden. Dat zou ik doen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 10:01

misschien goed om te weten (en misschien al gezegt in het andere topic) maar in de franse fokkerij zit nogal wat draversbloed.
De meest invloedrijke Springverever van Europa, Alme, is daar een goed voorbeeld van. Ik zou ook in die hoek naar een hengst kijken. Dat kan misschien goed aansluiten. Animo is een goede Alme zoon.

Equira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 13:45

Kijk eens op www.azoer.nl. En dan Patinko,
Citaat:
Grootmoeder Tosca pride (draver) heeft 8 Z paarden voortgebracht.

Gewoon doen wat jij wilt dus......