mijn veulentje zilfia v.farrington

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wat weet jij over farrington ?

Poll eindigt op

ik ken de hengst en ik weet er wel wat over te vertellen
14 (58%)
wie is da farrinton ?
5 (20%)
uuh.. nouw ik weet het niet mar mooi plaatje :S
3 (12%)
poeh wat een lelijk ding die wil ik niet eens kennen
2 (8%)
ow die ken ik wel ik weet alles over die hengst
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 24

solerolover

mijn veulentje zilfia v.farrington

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-04 22:19

Afbeelding

Dit is de vader van mijn veulentje Zilfia hij heet farrington ik wou graag weten of iemand anders wat over farrington weet of zelf ook wel een paard kent wat als vader farrington heeft .

Afbeelding

Dit is Zilfia Lachen

nadezda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 23:36

Op de foto lijkt het veulen een beetje een ramshoofd te hebben? misschien wel een vertekend beeld?
Persoonlijk hou ik daar niet zo van maar verder wel een leuk veulen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 23:39

Waarom in hemelsnaam een poll????

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 09:51

Er is hier al redelijk wat over Farrington geschreven. Even met de zoekfunctie zoeken.

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 10:53

k heb helemaal geen verstand van al die hengsten Knipoog

solerolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 19:13

dat van die ramskop klopt ik ken iemand die ook een paard van farrington heeft die heeft dat ook das best wel jammer

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 19:30

Farrington (Wellington x Doruto x Selim)
Geb. datum: 12 mei 1987
kleur: vos
fokfamilie: fokfam 75

Verrichting Ermelo 1991
Evenwichtig, gehoorzaam, vriendelijk, eerlijk, attent, goed humeur. Bij begin onderzoek al tamelijk ver aangereden. Mooie zelfhouding, laat zich goed sluiten, is makkelijk te rijden. Staartdracht vaak onrustig.
Stap mooi, ruim, regelmatig. Draf regelmatig, goed gedragen. Galop goed tact, goed gedragen, voldoende ruim. Bij springen matige afdruk, weinig vermogen, onvoorzichtig, levert geen grote springprestaties, maar doet wel zijn best. In terrein overtuigt hij niet. Geeft bij dressuur goed gevoel, bij springen matig gevoel. Ervaart werk als licht. Zeer veel bereidheid om te werken. Veel aanleg als dressuurpaard, matige aanleg als springpaard.
Bij aankomst goede voedingstoestand die hetzelfde bleef.
Rustig stalgedrag.
Geen veterinaire bijzonderheden.

Stap 8.5
Draf 8
Galop 8
Rijproef 7.5
Springen vrij 5
Springen ohz 4.5
Terreinproef 6.5
Karakter 9
Stalgedrag 9
Trainingsrapport 8
Puntentotaal 74.00
Max punten 100
Plaatsing 12e van 24 (16)
Jaar verrichting 1991
Plaats verrichting Ermelo

Straalbeen rechts 2
Straalbeen links 2
Sesambeentjes lateraal rechts 1
Sesambeentjes lateraal links 2
Sesambeentjes mediaal rechts 1
Sesambeentjes mediaal links 2
Kogel/arthrose rechts 3
Kogel/arthrose links 1
Sprong/spat rechts 1
Sprong/spat rechts 2

Afstammelingen 1993 (veulens)
Deze hengst presenteerde een veulencollectie, die matig tot voldoende bleek te zijn ontwikkeld. Ze zijn rijtypisch gebouwd; in de groep geprikte veulens kwamen enkele kortbenige exemplaren voor.
Het hoofd is goed gevormd en sprekend. De hals is goed van lengte, goed van vorm, maar meermalen nog iets arm bespierd, althans bij de geprikte veulens. De goed ontwikkelde schoft loopt ver door in de rug. De schouder heeft een goede lengte en ligging. De rug is goed gevormd en de lendenpartij is goed aangesloten. De croupe heeft voldoende lengte, is steeds goed gespierd, maar soms iets kort en soms ook enigszins plat. Het voorbeen is goed gesteld. Het achterbeen is in meerderheid lang en vrij sterk gehoekt. In een enkel geval is er sprake van een achterbeen dat in feite te klein gehoekt is. Het fundament kon over het geheel genomen wat meer zwaarte hebben.
De stap is ruim en gemakkelijk. Alle getoonde veulens lieten een goed drafmechanisme zien, waarin sprake is van opdruk, goed achterbeengebruik en veel elasticiteit.
Veel veulens vertoonden een opmerkelijke schrale conditie.
De kwaliteit van de bediende merries kan gemiddeld worden genoemd.

Kort samengevat: matig tot voldoende ontwikkelde, rijtypisch gebouwde veulens, die zonder uitzondering, met kracht en veel souplesse draven. Het achterbeen is veelal klein gehoekt.
Getoond: 18 veulens uit 83 dekkingen.

Afstammelingen 1997 (januari; 3-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3-jarige nakomelingen blijft Farrington voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Afstammelingen 2001 (januari; 7-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 7-jarige nakomelingen blijft Farrington voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Overige informatie
Een langgelijnde, fors ontwikkelde, evenredig gebouwde, rijtypische hengst met goed gesteld beenwerk, dat voldoende kwaliteit heeft.

Keurverklaring 2002 (januari)
De combinatie van Wellington en Doruto bracht in Farrington een hengst die tijdens zijn aanlegtest veel aanleg voor de dressuur liet zien. Dat de Nimmerdor zoon Wellington beweging heeft doorgegeven zal inmiddels genoegzaam bekend zijn. De waarde van Doruto als het gaat om de specifieke aanleg voor de zwaarste dressuuroefeningen is ongeëvenaard. Groot is het aantal Doruto nakomelingen dat internationaal is uitgekomen in de Grand Prix, zoals Ideaal, Barbria, Chevalier, Carramba, Urion, Philip en Robby.
Helaas is Farrington vanwege een blessure zelf niet in de sport uitgebracht, hetgeen echter niets afdoet aan zijn genetische waarde, die overduidelijk leert dat van deze relatief jonge hengst dressuurpaarden verwacht kunnen worden. Van Farrington lopen enkele tientallen nakomelingen op M- en Z-niveau in de sport. Enkele producten zijn reeds doorgestoten naar ZZ-niveau, waaronder Luigi, L-Edition, Muffin, Michigan en Menneke.
Van Farrington zijn inmiddels 70 merries opgenomen in het stamboek. Daarvan zijn 35 ster (waaronder Perey, nationaal reserve-kampioen van 2001) en 9 keur verklaard.

solerolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 11:52

owkey dan thanx vet veel informatie OK dan!

ojah ik heb nog ff een fotow van zilfia en solero let niet op solero = wat dik

Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 12:03

het ramshoofd is jammer maar persoonlijk vindt ik het mooi bloed,jammer dat de hengst zelf een blessure kreeg..

solerolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 12:10

jah misschien was hij dan wat bekender geworden

wynoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 12:20

Ik heb zelf een jaarling van Farrington, foto's staan in mijn profiel.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 12:26

Ik had een Farrington x Flemmingh; 155m groot (of klein dus...), cool in het hoofd (reageerde letterlijk nergens op en was zodoende niet makkelijk op te voeden en soms een regelrechte klier), wel een erg mooie en luxe E pony met veel elasticiteit. Ik heb haar weggedaan, omdat het karakter mij niet paste (geef mij maar iets met Jazz erin...) en omdat ze te klein was dus.

solerolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 17:29

ik moet toegeven die van mij is ook een echte klier hoor ze is best wel dominant mar volgend jaar als ze een jaar oud is gaat ze in een kudden dan kan ze door andre paarden opgevoed worden Tong uitsteken

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 17:33

ik heb er verschillende nakomelingen van gezien, vaak idd wat lui met rijden, en niet al te chique paarden
niet mijn type hengst iig...
wellington geeft ook veel forse paarden, vandaar dat ook farrington wat bloederigere merries nodig heeft.

solerolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 19:42

ow dan is het niet erg haar moeder was 50% volbloed Tong uitsteken

sundancer87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 20:19

ik heb een farrington x zuidhorn gereden. Het was elke dag weer een uitdaging om te rijden (geen makkie) maar verder was het een lief dier.
Hij was 1.76 groot een mooie grootte dus.

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 20:35

bij mij op stal staat een 2,5jr ruin van farringhton... opzich een leuk beessie, niet egt mijn type paard, maar klopt opzich wel kwa bouw ed. maar heeft last van 2 wiebelende benen aan de achterkant. de Da zegt dat het komt doordat hij geen goede spieren nog heeft aan de achterkant, en krijgt nu spierversterkende middelen. hopen dat het beter word.

solerolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 21:49

nog ff een fotowtje van haar een paar maanden geleden Tong uitsteken

Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 22:18

Het is niet mijn hengst. Ik zou Farrington nooit gebruiken. Mij te veel op de dressuur gefokt.
De beste dressuurpaarden komen nog altijd uit springhengsten. Ik zou dus een hengst kiezen die meer allrounder is.

solerolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 22:27

tja das waar mar wellington farringtons vader is wel allround en ik ken ook iemand die met een farrington z springen en m sgw is dus het zou opzich wel kunnen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 09:08

sja uitzonderingen zijn er altijd ...

tis jammer dat je veulen zo'n ramshoofdje heeft, maar misschien trekt dat nog ietsje bij als de rest ook wat meer groeit

solerolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 15:38

ik hoop het Tong uitsteken:P:P