welke hengst voor nimmerdor x nooitgedacht merrie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SandravdB

welke hengst voor nimmerdor x nooitgedacht merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-04 17:24

Ik wil van het voorjaar mijn merrie laten dekken. Ze is zelf nogal stevig gebouwd dus wil ik een hengst die wat lichter door fokt. Wel een hengst in de springrichting. Hebben jullie goede tips. Liefts met reden van de tip wat het voordeel is met deze combinatie. Ik zat zelf te denken aan libero h ik wil namelijk een hengst die al bevestigd heeft wat hij waard is.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 17:27

no limit veredelt best wel goed
ik heb zelf een no limit veulen uit een ouderwetse ircolando x triton merrie
en die heeft de minpunten van de merrie heel erg goed verbeterd
ook de springkwaliteiten ben ik van overtuigt, wat ze maar tegenkomt in de wei wat springbaar is, daar springt ze overheen!
no limit doet het verder op de nakomelingen ook zeer goed met springen !!
libero h vind ik een minder goede keuze, levert over het algemeen niet de juiste veredelingswaarde op bij een merrie als die van jou...

Gullit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 19:21

Ga de site van VDL eens af.. Van de Lageweg heeft behoorlijk wat goedgekeurde hengsten in de springrichting. Succes

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 22:32

Ik zou voor iets met Libero H bloed gaan. Libero H met Nimmerdor bloed doet het goed (Iowa, Liberty, Nijinski, Ustinov).
Libero H wil nog weleens grof fokken dus misschien moet je voor een (klein)zoon van hem kiezen maar dan NIET uit een Nimmerdor merrie aangezien je eigen merrie al van Nimmredor is.Wat dacht je van die Voltaire x Libero H van Hans Horn, Solitair?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 22:45

Anoukie haar ruin Sjors is een Voltaire x Nimmerdor x Nooitgedacht. Wellicht kan je in haar profiel kijken om te zien wat die combinatie kan opleveren.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 11:43

apaloosafan schreef:
Ik wil van het voorjaar mijn merrie laten dekken. Ze is zelf nogal stevig gebouwd dus wil ik een hengst die wat lichter door fokt. Wel een hengst in de springrichting. Hebben jullie goede tips. Liefts met reden van de tip wat het voordeel is met deze combinatie. Ik zat zelf te denken aan libero h ik wil namelijk een hengst die al bevestigd heeft wat hij waard is.

spijtig genoeg is libero niet meer vruchtbaar ,ik heb verleden jaar ook nog willen dekken met hem,maar helaas ik heb veschillende keren met horn gebeld en het kon niet meer Huilen ;voor mij was een zoon geen optie
Corland x nimmerdor vindt ik ook een goede combi (check mijn profiel!!)
Met nimmerdor kan je eigenlijk veel richtingen uit ,hangt ook van je merrie af ,heb je geen foto?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 12:01

Ik had in 2003 een Numero Uno(v. Libero) merrieveulen. Ze was heel erg rassig en mooi langgelijnd(commentaar op de keuring, 1e premie) Hij geeft ook keuringspaarden en vererft beweging. Corland vind ik persoonlijk niet echt veredelen. Maar ik vind het moeilijk te zeggen zo, hangt ook een beetje van de plus en minpunten van je merrie af.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 12:42

Gullit schreef:
Ga de site van VDL eens af.. Van de Lageweg heeft behoorlijk wat goedgekeurde hengsten in de springrichting. Succes

Idd, vdl heeft een paar goeie springhengsten!!!

Zazou_Murier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 13:09

no limit/indoctro/sheraton of misschien een volbloed? rovenxx of zoiets

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 10:17

Apaloosafan, zou je mij eens willen pbén over de achtergrond van jouw merrie?
De ruin van Anoukie is namelijk van mij geweest en ik ken zijn achtergrond redelijk goed.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 10:34

Wat zit er nog meer voor bloed achter de merrie?/

en heb je een foto.......wat bedoel je precies met stevig.......

groot, lomp, korte pootjes.. Knipoog ..???

als je geen foto hebt omschrijf dan de goede punten en de slechte punten van de merrie eens??/

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 15:03

Citaat:
als je geen foto hebt omschrijf dan de goede punten en de slechte punten van de merrie eens??/

idd!

wat zou je kunnen verbeteren aan jouw merrie?
(hoogte? voor of achterhand, lengte van het lichaam of alleen van de hals
heet of juist cool etc)

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 15:54

Ik zat te denken aan Heartbreaker. Maar ja die is van Nimmerdor, dus wel wat inteelt. Maar een bewezen hebgst, met een aantal goeie nakomelingen.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 22:24

Mijn merrie is geheel fors gebouwd. Vrij zwaar. Kan zeer goed bewegen en zeer rustig karakter. Kwa bouw vind ik geen minpunten behalve dat ze vrij fors is dat wil ik dus verbetert zien worden.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 23:04

Citaat:
Kwa bouw vind ik geen minpunten

Nou dan wil ik die merrie wel op foto zien.......... Kwijl

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 23:05

sigrid1182 schreef:
Nou dan wil ik die merrie wel op foto zien.......... Kwijl

Ja, idd, jij hebt het perfecte paard gefokt!!! Die wil ik zien!!!

Candidat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 23:25

Met zo weinig informatie is het moeilijk te zeggen, maar misschien dat idd No Limit of Indoctro een optie is. Op mijn stage hebben veel nakomelingen van No Limit, waaronder een chique No Limit x Nimmerdor keur merrie.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 10:51

vindt heartbreker eigenlijk ook geen slechte keuze .die zal idd sterk veredelen en een scheut bloed aan je merrie toevoegen ,daarvan vindt je weinig lompe .Alleen het zijn meestal niet de makkelijkste .Trouwens wat goed is mag 2 keer in het pedigree voorkomen ,dat heb ik ook .Een van mijn merries voert 2 x grannus in haar papier en heel dichtbij .Een andere heeft langraf meerdere keren